{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.055 visninger | Oprettet:

Valg af lygter til MTB {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg skal til at købe nogle lygter til min MTB. De skal bruges til kørsel på spor. Jeg har kik på disse 2 lygter:

Til hjelm:
https://e-home.dk/produkt/solarstorm-x2-2000-lumen-cykellygte/

Til styr:
https://e-home.dk/produkt/solarstorm-x6-4000-lumen-cykellygte-nyhed/

Er der nogen der har erfaring med disse lygter?
Hvad kører I med? Er 2 lygter overkill eller.....

På forhånd tak
Thomas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af lygter til MTB
  • Ole C
    Ole C Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 14
    #1   17. sep 2018 Jeg bruger denne:

    https://ventouxbike.dk/produkter/25-cykellygter/542-ventoux-high-power-led-twin-cykellygte-1600-lumen/

    Den dækker fint mit behov, og leveres med et kraftigt batteri (8800 mAh), der ikke løber tør med det samme.
    Købte den for et par år siden, og batteriet holder fint strøm endnu.
    Der findes selvfølgelig kraftigere lygter, men til prisen gør den det godt.


  • #2   17. sep 2018 Bruger du den som hjelmlygte eller på styr?

  • Ole C
    Ole C Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 14
    #3   17. sep 2018 Bruger den kun på styret. Hjelmbeslaget ligger fint i skuffen smiley


  • #4   17. sep 2018 Tænker om den er kraftig nok til kørsel på spor🤔
    Men tak for link👍🏻


  • Ole C
    Ole C Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 14
    #5   17. sep 2018 Velbekomme.
    Jeg har fundet hjem hver gang indtil nu, men vi har alle et forskelligt behov.


  • #6   18. sep 2018 Jeg kørte sidste år med en 300 lumen silva pandelampe på hjelmen.....det er ikke mængden af lumen men mere den måde lyset kommer ud på der afgør en lygtes evner når man cykler....

  • #7   18. sep 2018 Men det er jo ikke sikkert at fordi den er god på landevej, så er den også god på spor. Jeg kunne godt tænke mig at høre om lygter folk bruger på spor eller.....?

    Rasmus hvad kører du med på styret?


  • #8   18. sep 2018 Helt enig men tror som hovedregel at en mørk landevej med 35 km stadig kræver noget godt lys.

    2 stk gt all Terra 300 lumen.....og en fra fribike med 600 lumen jeg ikke kan huske hvad den hedder. Bruger ikke dem alle sammen samtidig

    Det jeg bøvler med er leve tiden, på batterierne, når der er fuld skrald på lygterne.


  • #9   18. sep 2018 Ole C kender du levetiden på det medfølgende batteri på fuld lysstyrke?

  • #10   18. sep 2018 Rasmus! Hvis den lygten Ole C linker til har en levetid på omkring 2 timer ved fuld lysstyrke og giver et fint lys, ville den være et fint alternativt til Solarstorm X2 som hjelmlygte...

    Så er det vel bare at finde en passende lygte til styret.


  • Ole C
    Ole C Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 14
    #11   18. sep 2018 Hvis du kører med fuld knald på lygten, holder den nemt de 2½ time, der står i specifikationerne. Jeg er sjældent over styrke 2, både på vej og i skoven. Den holder normalt omkring 5 timer på 2'eren. Styrke 3 bruger jeg primært, hvis en modkørende bil (på vejen), ikke gider blænde ned smiley

  • #12   19. sep 2018 Ser ud til at den kunne blive et bud på en hjelmlygte.

Kommentér på:
Valg af lygter til MTB

Annonce