{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.824 visninger | Oprettet:

Dæk valg - magler lidt hjælp {{forumTopicSubject}}

hey.

har lidt problemer med mine maxiss dæk der sidder på min nye for sjov cykel ;).. der er sku ikke noget greb i dem, så ville høre om der er andre der har nogle forslag til hvad man skal prøve i stedet for.

køre meget hvor der er løst jord/sand men på samme tid, længere omme på ruten er der meget hårdt pakkede jord/sand, og det er meget hvor det er hårdt pakkede at jeg mangler greb.

nogen der har nogle ider til hvad man skal have af dæk smiley ?

eller kan det være noget andet der er galt, som f.eks dæktrykket ?

skal lige siges at det sådan set er en xc rute smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dæk valg - magler lidt hjælp
  • #1   6. jun 2010 Schwalbe Rocket Ron Performance, et godt helårsdæk der kan køre alt fra tør sand til våd mudder uden at blive træls smiley

  • #2   6. jun 2010 Peter.. Hmmm

    Erik..Hvilken mtb er det? Hvor mange PSI køre du med? Hvilket dæk er det, og i hvilken brede?

    Continental Rubber Queen med Black Chilli gummi kunne være en mulighed.


  • #3   6. jun 2010 andreas, jeg købte mig en nisiki sri team carbon med xtr, for at komme i lidt bedre form :P... det er maxiss cross max tror jeg de hedder også er det vel en 2,2 i breden. jeg køre med ca 1,5 - 2 , 2 bar


  • #4   6. jun 2010 Aha...
    Jamen jeg kan anbefale Continental Mountain King 2.2 i Supersonic og Schwalbe Nobby Nic 2.25 Evo hvis du gerne vil have greb.. Alternativt kan du købe nogle Maxxis igen.. Advantage og High Roller XC burde være sikre..

    Hvad forventer du af dækkene? betyder vægt noget?


  • #5   7. jun 2010 forventer bare at de står bare lidt bedre fast i sving hvor der er hård kompimeret jord/sand. tja det betyder ingen ting med vægten på dækkene

  • #6   7. jun 2010 Prøv at kigge på Continental Rubber Queen 2.2 Black Chilli... De koster kassen, men skulle være rigtig rigtig gode.

  • #7   7. jun 2010 nu ved jeg ikke hvad du vejer... men 1.5 lyder liiiiige i underkanten for hvad der er sundt at køre med. et par Conti race king har i hvertfald ikke godt af og komme ned på det tryk. så får du nok følelsen af du køre dækket af fælgen...

    forstå ikke du mangler greb hvor der er hårdt pakket.... der burde du jo stortset kunne køre igennem med slicks uden problemer...


  • #8   7. jun 2010 arg, jeg ved ikke om jeg køre med 1.5 bar i dækket, altså jeg testede bare igår da jeg var ude og køre for at se om jeg kunne finde en grund til hvorfor mine dæk ikke stod ordenlig fast,

    det jeg har problemer med er at mine dæk skrider når jeg kommer med fart på rundt i svingene, hvor der er hårdt pakkede jord/sand.
    syntes ikke jeg har samme problem på min remedy men kan det være fordi den ligger bedre i svingene?


  • #9   8. jun 2010 Nu er der også PÆNT stor forskel på de 2 cykler... ene er en fully som er dejlig blød som en 4 personers lædersofa (overdrivelse fremmer forståelsen) den anden er piv stiv som en et bene træ stol....

    Din fully kan arbejde meget bedre i svinget med dens affjeding. hvor du skal arbejde mere med din hardtail. Det er jo 2 helt forskellige køre stile man bruger. du har nok også meget mere vægt foran på din hardtail ikke. det kan også have noget at sige.



  • #10   8. jun 2010 tja det kan godt ske du har ret :). må nok bare give det en chance med de dæk her.

Kommentér på:
Dæk valg - magler lidt hjælp

Annonce