{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
986 visninger | Oprettet:

Køb af ny mtb. vejledning søges. {{forumTopicSubject}}

Hey alle.

Har besluttet mig for at sælge knallert osv, og få en cykel istedet, da jeg ikke har så langt til skole.

Cyklen skal primært bruges til de 2x5km dagligt på cykelsti + de løse småture og lidt sjov en gang imellem os.

Valget er faldet på en MTB, da jeg tilhører en af de større vægtklasser, og jeg ikke tror en citybike eller lign. Kan holde til mig ^^.

Når det så er sagt så har jeg ca 4000kr at gøre godt med, og vil selvfølgelig gerne have så god kval som muligt for pengene, og ja jeg ved godt det ikke er mange penge.

Har brugt tid på at søge på forum herinde, på lignende emner, men 9/10 har døde links i dem.
Har også læst mig frem til at cykler med mekaniske skivebremser, i den prisklasse, ikke er det værd, og at man hellere skal gå efter de gode gamle V-bremser. Er der nogen grund til dette?

Stel og fælge må gerne være kraftigt opbygget. Vægten på cyklen er næsten ligemeget, så længe den ikke bliver urealistisk tung.
Det skal være en hardtail.
Forgaffel må meget gerne have lockout.

Ellers har jeg ikke de store ønsker, eller krav hvis man vil kalde det, det.

Hvad kan man finde ud fra det? Har selv kigget lidt på Cube Aim og div. trek cykler.

Er foruden det, ca 175 høj, hvilken størrelse stel ville være optimal til mig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af ny mtb. vejledning søges.
  • #1   17. jun 2010 Og en anden ting, er mest tryg med at købe indenlands, da jeg før har haft dårlige erfaringer med at købe udenlands.

  • #2   17. jun 2010 har selv en trek 4500 rigtig dejlig cykel og den kan man også køre ude i skovende med smiley

  • #3   17. jun 2010 Led efter noget brugt, da kvaliteten ikke er så god, i denne prisklasse, hvis du køber ny..
    Hvis du absolut vil have nyt, så gå efter en cykel med v-bremser, godt stel, dvs stift, med god komfort, og holdbart, og ikke mindst en fornuftig forgaffel og krank.. Resten er ikke af så stor betydning, og kan skiftes relativtbilligt hen ad vejen:)

    - Find noglemodeller du synes ser fedeud, og så send link, for så er der sikkert nogle der vil fortælle dig, hvorvidt det er. En fedcykel eller ej;)


Kommentér på:
Køb af ny mtb. vejledning søges.

Annonce