{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.406 visninger | Oprettet:

Hvilke sko bruger i med jeres flats pedaler? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har nu kørt med DMR V6 flats i et stykke tid. Dem er jeg glade for. Men jeg har brugt alm løbesko til at cykle i.

Men det er nu blevet lidt for koldt / vådt. Jeg er derfor på jagt efter nogle vandtæt sko eks. Med Gore-Tex. Det må også gerne være nogle sko man kan bruge til at gå i fx i skoven eller på stranden. Men de skal også kunne give et godt greb i pedalerne.

Jeg har kigget på dem alle snakker om five ten. Men kan det virkelig passe at man skal ligne en skater for at få noget som kan give et godt greb i pedalerne?

Jeg har kigget på nogle sko fra salomon som jeg syntes ser fede ud og lyder fornuftigt.
https://www.eventyrsport.dk/xa-pro-3d-gtx-0921400050.html?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&s=255325&c=205255

Hvad er jeres erfaring og hvad bruger i selv med jeres pedaler. ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke sko bruger i med jeres flats pedaler?
  • #2   7. nov 2018 Jeg bruger bare almindelige løbesko og om vinteren har jeg et par neopren overtræk der holder vand og kulde ude.

  • #3   7. nov 2018 Noget af det vigtigste for en god MTB sko er at den har den rette stivhed og at brunden ikke har for store ujævnheder - de goretex sko du selv linker til tænker jeg slet ikke dur.

    Jeg skiftede selv et par "almindelige" sko ud til et sæt Five Ten Freerider Pro for et års tid siden, og det er vildt hvor meget mere køreglæde dette gav. Komforten er 100 gange bedre, jeg får ikke ømme føder. Kontrollen med pedalen er også langt bedre.


  • #4   7. nov 2018 Jeg har et par five ten camp four støvler med gore Tex og de er de klart bedste vinter støvler jeg har haft.... De mangler den helt flade sål med samme kontakt til pedalen over det hele....cykler du meget singletrack eller er det blandet xc med grusveje lidt små stier osv?

    Til info så er gore Tex ligeså vandtæt som vejret tillader.... Står det ned i stænger I 15 minutter er mine fancy five ten gore Tex støvler ikke mere vandtætte end alle mulige andre støvler eller sko

    Det er I tørvejr kommer de til sin ret og slår alle andre jeg har prøvet....


  • #5   7. nov 2018 Jeg køre på meget blandet terræn da det for mig drejer sig lige så meget om at få natur oplevelser på cyklen som at have det sjovt.

    Der kommer inden for kort tid et spor meget nært fra hvor jeg bor. Så det vil også være noget jeg kommer til at bruge. Jeg har også kort spor flere gange i sommers.

    Så det er både asfalt grus (stier spor ) sand osv. Jeg køre på. Syntes bare det ville være fedt med en sko som man vil kunne gå med i naturen samt en som var god på cyklen.

    Men jeg kan godt se det bliver et problem hvis der ikke må være mønster under skoen.


  • #6   8. nov 2018 Kørte du ren singletrack så var det en anden snak men med det du kører så kan du sagtens have et par "vandrestøvler" på....

    Du kan evt købe et par flats pedaler med knopper der kan skiftes...har som et eksperiment haft to forskellige længde knopper på min nano pedaler og der er meget forskel på greb og kontrakt til støvlen ( eneste minus er at de lange knopper med go kontakt til støvlen slider meget på støvlerne)



  • #7   11. nov 2018 Jeg kører med samme sko sommer og vinter det er fiveten dem jeg bruger om vinteren er et nummer større der har jeg en tynd uldstrømpe inderst, og så en vandtæt sealskin uden på. Normalt er jeg temmelig kuldeskær, men den kombi fungerer for mig. Vil også lige tilslutte mig koret der siger du skal købe rigtige sko beregnet til mtb

  • #8   11. nov 2018 Velkommen tilbage guldager synes det er er lang tid siden jeg har set noget aktivitet fra dig....

    Hvilken oversko bruger du som passer til five ten med flats pedaler?


  • #9   11. nov 2018 Hej og tak. Jeg har ikke rigtig haft tid til online aktivitet længe 😀. Jeg bruger ikke oversko, har valgt at have en sko et nummer for stor og så have et par vandtætte sealskin sokker over et par tynde uldsokker i skoen. Syntes ikke rigtig overtræk fungerer med flats

  • #11   11. nov 2018 Så kan Jeg bedre forstå ....så må dine sko alt andet lige blive slidt pænt hurtigt hvis altså du kører når det pisse vådt....

    Og ja ts har været der og kommer der ikke igen med mindre der kommer en genialitet af en anden verden....


  • #12   11. nov 2018 😀 ved ikke helt hvad hurtigt slid er men er i gang med vinter/efterår nummer 2 de bliver brugt hver dag til pendling og mindst 2 gange om ugen i skoven, så holder de hele den her vinter er det vel ok. Skal siges de aldrig er blevet vasket af andet end naturen

  • #13   11. nov 2018 Jeg har fundet den her på tilbud
    https://www.cykelpartner.dk/vaude-moab-am-flats-cykelsko-sort-til-platformpedaler_20394-005-XXX.html
    Jeg kender ikke så meget til mærket men syntes den ser ok ud.

    Hvilken five ten sko vil i anbefale. ? Jeg kan se der er flere forskellige slags. Jeg har kigget ved bikester de har et pænt udvalg.


  • #14   11. nov 2018 http://cyclesportsilkeborg.dk/produkt/five-ten-freerider-eps-high-44/
    Dem tror jeg jeg ville vælge hvis jeg skulle have nye, men kører med freerider nu, https://speedline.dk/cykel/beklaedning/five-ten-freerider-gra-sko?optionId=22898&gclid=EAIaIQobChMI65XChKXN3gIVkIGyCh3p-wgbEAUYAiABEgJW-_D_BwE har også et par specialized. Men der er intet der står fast som five ten


  • #15   12. nov 2018 Hej jeg har nu bestilt five ten freerider EPS. Så er spændt på hvor meget ekstra greb de giver i forhold til alm. Sko.

    Link til dem jeg har bestilt.

    https://m.bikester.dk/five-ten-freerider-eps-sko-bla-532566.html

    Når jeg har brugt dem et stykke tid vender jeg tilbage med en anmeldelse.

    Tak for hjælpen her inde 👍


  • #16   12. nov 2018 Fed sko!

  • #17   12. nov 2018 super valg du vil aldrig køre med alm sko igen smiley

  • #18   12. nov 2018 Så går du altså lige all in og køber et par gode pedaler til en yderst favorable pris tilmed....

    https://www.superstarcomponents.com/en/nano-x-evo-pedals.htm

    Og tilløk med din fem ti


  • #19   12. nov 2018 Jeg venter med andre pedaler til mine DMR V6 er færdige. Jeg tror de vil kunne køre vinteren og foråret ud.

    Jeg vil sige at til det er et par pedaler til 150 kr. Så får man ikke bedre til den pris. Jeg er fuldt tilfreds med dem, udfra mine egne forventninger til greb med flats.

    Jeg vil klart anbefale dem som start udstyr til en begynder. Hvor at der er meget udstyr som skal anskaffes på en gang. Det er derfor er en god ting at man kan holde budgettet nede så alle kan være med.

    Men når de er slidt op så bliver det nogle til et andet budget. For så skal jeg ikke ud og have 10 andre ting på en gang smiley


Kommentér på:
Hvilke sko bruger i med jeres flats pedaler?

Annonce