{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.395 visninger | Oprettet:

Ghost i DK+Dååårlig oplevelse i Webike {{forumTopicSubject}}

Hej CG.
Først og fremmest vil jeg høre om det kan være rigtigt at det kun er Webike der sælger Ghost cykler i Danmark (Dvs. at det gør de snart ikke mere)
Derudover vil jeg lige høre om det er mig der er helt galt på den.
Hvis man skal købe en MTB til 6500, og den eneste de har tilbage er den model der står i butikken.
En cykel med lidt småridser på gearskifteren, en del snavs ol. Samt at der er en del kunder der har prøvekørt den osv.
Er det så ikke almindeligt at man slår lidt af prisen eller smidder en eller anden stump med i købet ?
Jeg stod i Webike idag og snakkede med en sælger (godtnok en sælger der ikke var helt tør bag ørene) der bestemt mente at man da bestemt skulle give fuld pris, han ville ikke engang smide et sæt pedaler til 340 kr med i købet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ghost i DK+Dååårlig oplevelse i Webike
  • #1   9. jul 2010 var den sat ned i forvejen

  • #2   9. jul 2010 Så skal du da ikke handle der. Selvfølgelig skal du ikke give fuld nypris for en demo cykel. Et råd til hvis du en anden gang står med en sælger som du kan se ikke har noget at "skulle have sagt" i butikken, så spørg om chefen/indehaveren er til stede - han kan give dig rabat og ved ofte mere om cyklerne end en "sælger".

  • #3   9. jul 2010 Den var ikke sat ned i forvejen.
    Vi snakker om at tage derind igeb på Mandag, for at se om der er en anden der har lidt mere "røv i bukserne). Kan man tillade sig det ?


  • #4   9. jul 2010 webikes firma politik er at ingen får rabat .. om cyklen så koster 45000 eller 5000.- dog kan man få 5 % på køb af ekstra udstyr ...

    og det er lige meget om det er ejer/ bestyre = Mads eller om det er deres sælger ..


  • #5   9. jul 2010 Så ville jeg handle et andet sted...!

  • #6   9. jul 2010 Prisen er jo det som der står på skiltet. Hvis man derimod forventer rabat osv....så er man da naiv.

    Men det er et frit land....så man handler jo bare andre steder smiley


  • #8   9. jul 2010 Fuld pris for en demo cykel? Arrrrrr.... Det er sgu for useriøst.

  • #9   9. jul 2010 syns os bare du/i tuder, tag jer sammen eller handel et andet sted.. syns alle butikker burde gøre son webike, ingen rabat!!

    jeg stod i en cykelbutik, der kommer en mand der ned, for at se om de har et par s-works racesko, i en bestemt str. og det har de (som de eneste i Århus)
    manden er så fræk at spørge "er der ikke rabat, nu når det er det sidste par i den str" og ser helt skuffet ud da medarbejderne svaret "Nej, enlig burde jeg tage mere for dem, efter som de ikke er til at skaffe"

    det var et godt grin.



  • #11   9. jul 2010 Tænk hvis det også var sådan hos tøjhandleren?

    "Denne trøje er der nogen der har prøvet. Så vil jeg ikke give fuld pris."


  • #12   9. jul 2010 Der er åbenbart mange der ikke har noget problem med at betale fuld pris for en brugt cykel.. Så er det måske ikke så underligt at det går godt for webike.
    Hvis en bilforhandler solgte en demobil som værende ny, så ville han da hurtigt havne på forsiden af ekstrabladet, det er sten sikkert.


  • #13   9. jul 2010 Nu ved jeg godt det ikke lige er emnet her, men folk holder sig jo ikke ligefrem tilbage selvom varen er 100% ny. Hvis de gjorde ville min hverdag være 80% lettere.

    Der er så mange kunder der er mere interesseret i rabatten end hvilken vare de køber.


  • #15   9. jul 2010 Det er da fuldstændig det samme. Jeg ville aldrig nogensinde betale fuld pris for en brugt, ridset vare som den cykel Christian har kigget på.

  • #16   9. jul 2010 Til det oprindelig spørgsmål.

    Ja Webike er de eneste i DK der har Ghost. Ja det er for dårligt at de ikke giver rabat på en democykel. Hvilken Webike var du hos?


  • #17   9. jul 2010 Man kan ikke købe en Ferrari der har kørt under 1000 km...

  • #18   10. jul 2010 Ghost + Ferrari = Det samme..

    eller...


  • #19   10. jul 2010 Jeg er bestemt af den holdning at enten er det en ny ting eller også er det en brugt ting. Hvad enten det er en bil, en cykel eller hvad som helst andet.
    Jeg finder det underligt at en brugt ting koster det samme som en brugt ting. Derfor havde jeg forventet noget rabat (læs LIDT) som f.eks. et sæt pedaler til 340 kr det er 5% af værdien på cyklen.
    Havde Webike i Vanløse givet mig det havde de fået 6495 kr i kassen. Det eneste de nu opnår er at jeg (min kæreste) prøver cyklen der, for så at gå hjem og købe den på nettet.
    JO det er en ringe holdning at prøve et sted og købe et andet sted.
    JO jeg ved godt at det på lang sigt vil føre til færre specialbutikker og bla. bla.bla.
    Men det er ene og alene pga. ringe sælgere / salgspolitik.
    Kald mig bare dobbelmoralsk og hvad der ellers kunne "dukke op" det kan jeg sagtens leve med.
    Buttom line er at jeg er mere end villig til at betale for god service.
    Cyklen kan fåes 900 kr billigere andre steder, og jeg havde med glæde givet fuld pris for en NY cykel hos Webike, dvs. principielt have "forærret" Webike 900 kr. Men dælme ikke for en brugt cykel.


  • #21   10. jul 2010 Er enig i, at det det rabatjagt er gået over gevind......ting koster det de koster, det har vi kultur for her i landet, prutteri hører hjemme sydpå( og så i Jyland smiley )

    At jeg personligt ikke køber ting til fuld pris som ikke er nye, er mit valg, jeg var forleden i en skobutik og ville købe et par sko, da jeg havde prøvet dem, bad jeg om et par nye, da den højre sko var prøvet af mange og defor havde en farveforskel etc, da de kun havde dette par, sagde jeg nej tak, sellvom ekspedienten blev fornærmet.

    Hvis jeg skulle betale for en cykel som er ridset, ville jeg ikke købe den, medmindre sælger gjorde noget for det, ellers ville jeg lægge mine penge hos en anden butik, og få en ny vare, til fuld pris.


  • #22   10. jul 2010 Jeg giver kun fuld pris for madvarer og benzin (det er satme svært at handle med automaten :P) ... eller... slagteren handler jeg sgu os med smiley

    Alt andet blir godt nok puttet om... Tøj, møbler, cykler, biler... tjah..

    Ingen skrupler med det... Jeg er ligeglad om det er 5kr... der skal bare handles.. og det kan lade sig gøre alle steder...

    I mine øjne siger det en del om buttikken er interesseret i at sælge...

    Forleden i Idemøbler ville jeg have en sofa til 26000 nedsat... sælgeren ville ik engang slå 100kr af, men i stedet levere den gratis hvilket jeg ik ku bruge til noget... Endte sgu med at han ikke fik solgt lortet fordi han var lidt for smart til at nægte de 100kr vi sloges om til sidst...


  • #23   10. jul 2010 Rasmus F og alle jer andre, i er jo bløde at høre på... i/du kan jo bare handle et andet sted ell blive så gode at i kan få det sponseret ??????????????
    nu køre jeg DH, og jeg har måtte bløde,svede,blå og røde mærker, bare for at få de procenter jeg nu får.
    så kan man godt blive lidt harm, NÅR folk prøver at få det til samme pris, uden at ha gjort noget for det!!!!!!

    SYNDES DET ER FEDT AT WEBIKE HOLDER VED DERES PRINCIP OM INGEN RABAT.


  • #24   10. jul 2010 Du fatter jo slet ikke budskabet Kim. Er da helt enig i at man betaler fuld pris for en ny vare. Men sgu ikke for en brugt ridset cykel.

  • #25   10. jul 2010 Jeg betaler sgu heller ik fuld pris for en ny vare i den prisklasse smiley Kan man ik prutte, køber jeg sgu et andet sted smiley Det eneste sted jeg giver fuld pris er på nettet... og selv dér fik jeg slået 15% af mit ny pulsur bare ved at sende en enkelt mail smiley

  • #26   10. jul 2010 Ingen rabat.. ingen køb. Sådan ser jeg det. Det handler om at handle smart, og presse det man kan presse i rabatter, det koster jo ingenting at spørge. Det handler desuden om at være venlig og imødekommende.

  • #27   10. jul 2010 altsår da jeg købte en ny cykel her sidste år, var det en demo cykel, og den havde fået en enkelt rids, så fik jeg lige 1500 kr rabat+ garanti på alle delene(;

  • #29   10. jul 2010 Jeg arbejder selv i en cykelbutik,og ja vi giver rabat, men jeg er sku godt nok træt af alle de kunder som spørger efter rabat på ALT, selv den mindste skrue.

    Folk vil jo ih så gerne have rabat, men de vil jo ikke have rabat på servicen, nej nej tingene skal købes til ingen penge, og stadig forventer man at få fuld service....

    Tænk over at de gode kunder får den bedste service.

    Det eneste der sker når folk skal prutte om alt, er jo bare at varerne bliver dyrere, når man ved man skal give rabat....


  • #30   10. jul 2010 LOL der erda ingen der siger at du skal have rabat bare fordi den har stået i et vindue. der er ingen der tvinger dig til at købe din cykel der. jeg har selv stået i cykel forretning og hvis du vidste hvor mange der kommer ind og vil have rabat så ville du korse dig. så hvorfor ikke bare købe til prisen i stedet for at brokke dig over det?

    det er utrolig danskerne har fået den klunser mani det er forfærdelig


  • #31   10. jul 2010 Jyder smiley

  • #32   11. jul 2010 det eneste i får ud af alt den pris presseri, er at der en dag ikke vil være cykelbutikker, må lukke. da de her givet deres løn, til de ansatte, i rabatter til kunderne.
    og så kan man jo ikke prøve cykler mere, så kan man kun købe på nettet "hvor mange gange tror i så man skal sende en ramme/cykel frem og tilbage, inden man finder den rigtige str." ??



  • #33   11. jul 2010 Christian @

    "Buttom line er at jeg er mere end villig til at betale for god service."

    Hallo man?! Hvorfor fanden er det så du går hjem fra specialbutikken for at handle på nettet? Måske er de 900 kroner givet meget godt ud, i forhold til den dag du står med en reklamation.


  • #34   11. jul 2010 KimS

    Jeg mindes ikke en eneste branche i den vestlige verden som er lukket ned fordi de har givet rabatter.
    Nu er det ikke som om at rabatter blev opfundet igår. Og mig bekendt er der stadigt cykel butikker over alt.

    Hvis i er ude at handle ny bil, kigger i vel også efter hvor prisen er bedst, og hvor man får mest for pengene, eller eventuelle rabatter. SAME THING.


  • #36   11. jul 2010 Hvorfor give fuld pris når det hedder vejledende udsalgspris, der er jo lagt op til pris pres fra sælgers side så.

    Når forhandleren acceptere en billigere pris, er det jo ikke fordi han har hul i hovdet, det er jo fordi det ofte også er en god forretning for ham.
    Ellers siger sælger forhåbentligt fra, ellers så er der hul i hovdet.


  • #37   12. jul 2010 Det må være dejligt at have så mange penge at man kan være komplet ligeglad med at betale ekstra for tingene. Min cykel stod til 6500 da jeg købte den, jeg handlede med butikken og fik den til 5200. 1300kr sparet, det er sgu til at mærke på en SU indkomst. Hvis forhandleren ikke stadig tjente penge på den havde han nok ikke solgt den, jeg tror ikke han ville lave en handel med tab for at please mig. Bottom line er, hvis man kan få et afslag, samtidig med at forhandleren stadig vil sælge er der to glade mennesker i en handel...

  • #38   12. jul 2010 @gianni

    kan da godt forstå at han forventer lidt rabat når det er en DEMO model.


  • #40   12. jul 2010 Det lyder da sådan på det, når han skriver at "der er en del kunder der har prøvekørt den". Det lyder i mine ører som en demo cykel.

  • #42   12. jul 2010 Nej, men det er en cykel der gentagende er blevet kørt på af potentielle købere, som en DEMOnstration for cyklens egenskaber. Deraf navnet demo.

  • #44   13. jul 2010 Folk der ikke spørger om rabat snyder da kun sig selv.....

  • #45   13. jul 2010 Så fik vi vidst slået på plads at en democykel ikke er det samme som en udstillingscykel, når det er sagt, så synes jeg stadig der bør gives afslag på alt der ikke er "frisk fra kassen". Afslaget skal selvfølgelig stemme over ens med hvor meget cyklen bæger præg af udstillingsbrug mv.

  • #46   13. jul 2010 Priser på cykler i kasser står på nettet, og de er nok oftere 500 lavere end højere smiley

    Der hvor jeg arbjder sælger vi også cykler i kasser, og hvis kunderne ønsker det får de rabat for at tage den i kassen.


Kommentér på:
Ghost i DK+Dååårlig oplevelse i Webike

Annonce