Begyndercykel til 5500-8500 kr {{forumTopicSubject}}
Jeg skal til at købe min første racercykel nogensinde da jeg gerne vil begynde at cykle regelmæssig og måske med tiden melde mig ind i en cykelklub. Det er lidt en jungle når man ikke kender til terminologien og betydningen af f.eks. stel og geargruppe. Jeg vil egentlig helst købe min cykel i en butik, og har foreløbigt kig på 3 forskellige:
1) Specialized Allez med Sora (5500 kr i Byman Cykler)
2) Focus Variado Expert med shimano 105 (8500 kr i Heino cykler)
(link fjernet)
3) Focus Variado Comp. med Tiagra (6700 kr i Heino cykler)
(link fjernet) (6700 i Heino Cykler)
Som sagt er jeg helt grøn og vil rigtig gerne høre andres mening omkring hvad jeg skal vælge. Hvis i kender til andre cykler som er langt bedre til pengene og som kan købes i en butik i københavnsområdet (i prisklassen 5500-8.500) er jeg også meget interesseret.
jan 2010
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 14 Svar: 47
- Min kammeret har lige købt en, og er overrasker over hvad man kan få for den pris
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 11 Cykler: 2 Emner: 24 Svar: 98
jul 2009
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 6 Emner: 14 Svar: 219
Ultegra 6700 og ja ca. 6700 er faktisk også prisen
sep 2008
Hvad er det lige der er kedeligt ved canyons cykler ?
jeg kan simpelthen ikke se det selv.....
Er det farverne ? komponenterne eller ?
I forhold til feks cube som du selv har eller feks Trek eller andre "gængse" mærker synes jeg da personligt at Canyons cykler generelt er både bedre til priser og faktisk også federe at se på.
Og så hjælper det da også på det at det ikke er sådan en alle andre har som feks Cube.
jul 2009
Jeg siger bare min mening. jeg kunne da godt ha' købt en Canyon i stedet for min Ritter. Udstyret er nok lidt det samme, men min er noget dyrere. Det er er måske best value for money, men vil sgu ha' en cykel jeg vil vende mig efter hvis jeg så den. . Det er yderst sjældent jeg gør det ved en Canyon. Rent udseende mæssigt, så synes jeg de er så uendelig kedelige. Både i farver og geometri. Men du har din mening og jeg har min.
sep 2008
Er det fordi jeg skriver at du selv har Cube at jeg pludselig bliver personlig ?
ellers kniber det med øjnene igen.....
Jamen det er helt ok at du har din mening også om Canyons cykler
jeg var bare nysgerrig om HVAD det var der var kedeligt
jeg vil da give dig ret i at man kan få masser af cykler der er federe ens Canyons men man kan til gengæld også få masser af cykler der slet ikke lever op til Canyons standard
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 41 Emner: 57 Svar: 456
Det er helt sikkert en fin cykel og man skal sikkert lede længe for at finde andre med det udstyr til de priser.
Jeg sammenligner dem lidt med en Skoda... fin driftsikker bil, men......nøj hvor er de kedlige. det er "kun" et transportmiddel fra A til B
En del af motivationen til at træne de mange timer jeg gør, er da fornøjelsen ved at have en "top tunet" racer. Det er ikke sikkert at min kører bedre end en Canyon (har aldrig prøvet en), men den giver mig helt sikkert en større køreglæde, rent psykisk.
Med hensyn til valg af begynderracer, så må du ikke gå efter en med Sora gear. Jeg ved godt at mange skriver "ikke under 105", men personligt har jeg haft en Bianchi med Tiagra. Den kørte jeg ca 10000 km på, mest vinterkørsel og gearet slog aldrig en prut forkert.
okt 2009
Følger: 2 Følgere: 15 Cykler: 1 Emner: 66 Svar: 176
eller bikebuster. lige pt. har de en i hvid med sort og rød staffering om med veloce/mirage til 5500kr. det lyder for mig som et superkøb
sep 2008
sep 2008
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Cykler: 4 Emner: 11 Svar: 22
Begyndercykel til 5500-8500 kr