{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.366 visninger | Oprettet:

Radon MTB fully størrelse {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har været ude af sporten et godt stykke tid efterhånden, men vil til at kører MTB igen.
Min gamle cykel er en Bottecchia hardtail 44cm=17,3", men jeg vil gerne ud og have en fully at starte på igen. Jeg føler min nuværende cykel er lige det mindste i størrelsen.

I den forbindelse har jeg prøvet en Trek Fuel EX8 i 15,5" og 17,5".
15,5" var som forventet for lille, og 17,5" passede rigtig fint.

Trek er bestem ikke udelukket fordi det er en super fed cykel, men jeg har også luret lidt på RADON Skeen Trail 10.0:
https://www.bike-discount.de/en/buy/radon-skeen-trail-10.0-713706?currency=1&delivery_country=227

Og en RADON Jab 9.0:
https://www.bike-discount.de/de/kaufen/radon-jab-9.0-799562

I følge deres størrelses guide skal jeg have en 16" hvilket jeg synes lyder ret lille, når jeg nu har prøvet de andre som burde værre større. Nummeret større er en 18".

Er der nogen der har erfaring med RADON's størrelser?
Jeg er 171cm med et skridtmål på 75-76cm.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Radon MTB fully størrelse
  • #1   1. mar 2019 Jeg ville klart tage 18" men tjek lige
    Radon Slide Trail 8.0 eller 9.0

    Det er radon sprit nye trail bike som er total up to date med geometrien


  • #2   1. mar 2019 Den har jeg også godt luret lidt på. Men selvom det selvfølgelig ikke er det der betyder mest, så kan jeg noget bedre lide udseendet/farverne på de andre, lige med undtagelse af den grønne Slide. Den er desværre bare over budget.

    Vil Jab være for voldsom rent affjedringsmæssigt til almindelig singletrail kørsel med lidt leg og hop der nu er på ruterne?


  • #3   1. mar 2019 Jeg tror du vil fortryde Jab hvis du kører mest i dk. Den er klart bedst til at køre ned af

  • #4   1. mar 2019 Ok, så hopper jeg over den. Det bliver klart mest i Dk jeg kommer til at køre, da jeg ikke har nogen planer og nok heller ikke tiden til at tage til udlandet smiley så er jeg nok tilbage til Skeen trail 10.0 og Trek FUEL EX8.

    Et der andre cykler i denne klasse/prisleje man bør overveje? Jeg har fået et tilbud på FUEL ex8 til 21.500,- hos Dansk forhandler.


  • #5   2. mar 2019 Dem nye Canyon Neuron

  • #7   2. mar 2019 Canyon Neuron har jeg faktisk også kigget på. Den er virkelig fed! Og også en pris der ligger fint indenfor mit budget. Jeg kan også se at de kommer til Aarhus bikeshow i næste weekend. Der må jeg hellere se om jeg ikke kan komme ned og kigge nærmere på dem. smiley
    Har du nogen erfaring med størrelserne på dem?

    Den Vitus er virkelig fed! Men den ligger nok desværre lige i den høje ende af hvad jeg havde tænkt mig bruge.


  • #8   2. mar 2019 I forhold til størrelse vil jeg generelt sige at hvis man ligger mellem to størrelser så tag den største.
    Jeg er selv 180cm men kan klart bedst lidt at køre på large ramme selvom næsten alle mærker siger jeg både kan bruge medium og large.
    Jeg har mit sæde lidt fremme for at kompensere men får så en cykel med længere Wheelbase og mere Reach.
    Men tag da ud og prøv en Neuron.


  • #9   2. mar 2019 ok, jeg er også efterhånden kommet frem til at det nok skal være en 18" .
    Hvordan er kvaliteten på komponenterne, hvis man sammenligner Neuron og Skeen 10.0? smiley

    https://www.canyon.com/en-dk/bikes/bike-detail.html?b=4538

    https://www.bike-discount.de/en/buy/radon-skeen-trail-10.0-713706


    Jeg ser om jeg ikke er heldig at de har en 18" Neuron med på messe i næste weekend, men radon har jeg nok desværre ikke mulighed for at prøve.


  • #10   2. mar 2019 De er bedst på Radon Skeen Trail, men den koster så også 3000kr mere. Begge cykler har sindsyg god value for money.



  • #11   3. mar 2019 Et lille bonus-spørgsmål til de to cykler, og evt også Radon slide trail hvis jeg ender med at gå All in. Hvor meget kan de klare i forhold til hop og den slags, som jeg nok håber på at komme igang med på et tidspunkt? smiley

  • #13   3. mar 2019 Hehe, ok... smiley

    Så jeg skal forstå det sådan at 130/120mm er rigeligt på en fully til den slags?


  • #14   4. mar 2019 Kommer an på størrelsen på jumps/drops. Men min fully har samme mængde travel og jeg har taget drops på ca 1.5 meters højde og ligeledes mange hop i hhv bikeparks i Tyskland og sorte ruter i DK. Her har jeg aldrig følt den manglede noget. Men bliver det meget større så skal du have en enduro cykel

  • #15   4. mar 2019 Ok, hvis det er de højder vi er oppe i, så tror jeg ikke jeg får problemer lige foreløbig.

    -tak smiley


  • #16   5. mar 2019 Nu blev jeg tidligere anbefalet Radon Slide trail, og faldt over denne:

    https://www.canyon.com/en-dk/mtb/spectral/2019/spectral-al-6-0.html

    Den er lige en anelse billigere, på bekostning af carbonstellet. Opbygningen synes jeg minder meget om Slide trail og synes også det ser ud til at mange komponenter er tilsvarende.

    Hvad tænker i om den? Jeg er vild med opbygningen, (både denne og Slide Trail), og stilen. Jeg kommer nok ikke til at udnytte dens fulde potentiale lige med det første, men hvis den også kan klare normale ture i skoven, og kan klatre op af bakkerne, så kunne det godt være den vej jeg skulle smiley


  • #17   6. mar 2019 Spectral er en fed cykel. Forskellen på den og Radon Slide er at den har 27.5 hjul og lidt mere travel. Du vil være en smule hurtigere på Sliden under danske forhold men der er ikke ens betydende med at du vil have det sjovere på den. Begge cykler kan jo fint få dig både op og ned af nærmest alt hvis ellers dine evner tillader det smiley

    Syntes dog ikke der er nogen forskel på prisen hvis du sammenligner med Slide trail 8.0


  • #18   6. mar 2019 I forhold til slide 8.0 er der ikke den store forskel på prisen. Men jeg synes det ser lidt ud til at den er dårligere udstyret pga carbon stellet der er dyrere?

  • #19   6. mar 2019 Syntes ikke den er dårligere udstyret. De har samme hjul, den har XT den anden har GX det er efter min mening tilsvarende kvalitet. Begge har lignende kvalitet i forgaffel dæmper.
    Hvis du derimod tager Slide 9.0 så er den bedre end begge de to andre med endnu bedre hjul og fox factory grip 2 forgaffel osv.


Kommentér på:
Radon MTB fully størrelse

Annonce