{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.772 visninger | Oprettet:

Indstil. af Rock Shox Sid forgaffel !? {{forumTopicSubject}}

Hej CG

Jeg har jo lige købt ny MTB : CUBE Reaction GTC Race, og skal ud i skoven i eftermiddag...men hvordan indstiller jeg forgaffelen så den passer til mig ?

Det er nogen tal på forgaffelen - se evt billederne 11/12/13 på min profil - hvordan bruger jeg dem ?

Go´ weekend ;o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af vægbeslag med udtræk samt tv der skal sidde derpå 350 kr.
  • Samling af skab 1.180 kr.
  • Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indstil. af Rock Shox Sid forgaffel !?
  • #1   3. sep 2010 De er til at justere hvor meget SAG din gaffel skal have.
    gaflen skal synke ca 10% når du sidder på den dvs 10mm hvis den er sat til 100mm.

ellers start med at kig i vejledningen, der står det også.

• #2   3. sep 2010 gaflen skal synke ca 20% når du sidder på den dvs 20mm hvis den er sat til 100mm.

• #3   3. sep 2010 Ah yes det er os rigtig smiley

• #4   3. sep 2010 Brian hvad vejer du, så kan det være jeg kan huske hvilket tryk du bør køre med (sådan cirkus).

• #5   3. sep 2010 ANDREAS L :

Jeg hentede cyklen igår - fik ikke set om der var nogen papir med på forgaflen ? og nu er vi på vej ud af døren - på vores jomfru-tur i Hvalsø skoven ;o)

Men jeg vejer 95 kg hvis det hjælper noget !?

• #6   3. sep 2010 Du skal pumpe noget der ligner 140psi i hvert kammer, først positiv (top) - så negativ (bund).

• #7   3. sep 2010 Sådan her skal der gøre hvis man skal følge SRAMs vejledning smiley

Tøm først det negative, og så det positive kammer for luft. Pump derefter først det positive, derefter det negative kammer.

Prøv dig lidt frem med trykket smiley Jeg havde min til 20% sag i starten men det var en del for blødt til mig så jeg har 10-15% nu smiley Passer bedre til min stil. Så derfor er de anvisninger der står på gaflen ikke det eneste rigtige. De er, som sagt, bare anvisninger.

• #8   3. sep 2010 Det blev hurtigt klart på dagens test tur i Hvalsø skoven, at der SKAL laves nogen ændringer på affjedringen....umiddelbart mener jeg at den er alt for hård

Men jeg har har ikke fået nogen vejledning med - kan jeg finde den på nettet !?

På min profil er der et billede af forgaflen - hvor der er en 80mm og 100mm scala...mit gæt er at den er sat op til 100mm, og så skal den synke til 20% når jeg sidder normalt på cyklen ikk !?

Samtidig er der stille-skruer i top og bund på gaffel benet...hvad kan jeg justere på dem !?

Go´ weekend

• #9   3. sep 2010 Har fundet en engelsk manual på nettet...nu vil jeg prøve at sætte mig lidt ind i forgaflen´s hemmeligheder ;o)

• #10   3. sep 2010 Hvor købte du din cykel henne?

Jeg ville gå til forhandleren og få dem til at sætte den op, det følger med som service...

http://www.sram.com/_media/pdf/tuning_guides/missioncontrol_tuningguide_en.pdf

• #11   3. sep 2010 Den er købt hos min lokale MTB pusher - og han ville helt sikkert hjælpe mig imorgen - men jeg tror ikke jeg kan ikke nå forbi butikken, da jeg skal til Wing Tsun (min anden store interesse)

Derfor ville jeg prøve om jeg ikke selv kunne gøre forgaflen lidt blødere INDEN søndagens MTB tur med drengene - for den var helt sikker for hård / langsom i forhold til det terræn jeg kører i ;o)

• #12   4. sep 2010 Ringede til min lokale MTB pusher imorges og fik en fin forklaring på hvordan min forgaffel virker samt dette link :

(link fjernet)

Nu har jeg ændret lidt på luft-trykket - så nu er der 100psi i det positive kammer, og 90psi i det negative kammer (sag på 25%)

Nu minder den lidt om forgaflen på min FOCUS som jeg fik justeret fint ind til det terræn jeg køre i - MTB sporet i Bidstrup skoven (nær Roskilde) der er rigtig mange store rødder oven på jorden, samt en del dybe huller

Er spændt på hvordan det virker på vores tur imorgen formiddag...ellers må den bare justeres lidt til, når jeg kommer hjem

• #13   2. dec 2010 når du har fundet det rigtige lufttryk i det positive kammer, så skal du finjustere det negative, jeg ville starte med det samme i begge kamre hvis jeg var dig.

hvis der er mange rødder hvor du kører skal du næsten forsøge dig med lidt mere i det negative luftkammer da dette vil øge småbumpsfølshomheden (puha, langt ord)

Kommentér på:
Indstil. af Rock Shox Sid forgaffel !?

Annonce