{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
921 visninger | Oprettet:

Lars w
Lars w
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 9

Fit calculator/ stel str. igen igen {{forumTopicSubject}}

Jeg fik, ved hjælp af lidt sweet talk, min kone til at styre tommestok og vaterpas igår aftes. Jeg har købt en red bull sl 400 str. 59 velvidende at den måske var en kende for stor, men fik den til en pris der gør at den kan sælegs igen uden problemer. Fit calculator resultat fremgår nedenfor. Jeg bliver dog i tvivl om brugbarheden af resultatet når jeg rundt omkirng hører at jeg med mine grundmål: 182/88 skal have max . 58 og så hellere gå ned i str. edn op..og dermed skal min red bull så msåke sælges igen. Hvad tænker I, er en 59ér måske for stor og hvordan læser i målene fra fit calc. (tak)

Measurements
-------------------------------------------
Inseam: 88
Trunk: 108
Forearm: 37
Arm: 68
Thigh: 61
Lower Leg: 58
Sternal Notch: 150
Total Body Height: 182

The Competitive Fit (cm)
-------------------------------------------
Seat tube range c-c: 57.0 - 57.5
Seat tube range c-t: 58.8 - 59.3
Top tube length: 66.9 - 67.3
Stem Length: 14.2 - 14.8
BB-Saddle Position: 81.9 - 83.9
Saddle-Handlebar: 68.1 - 68.7
Saddle Setback: 5.3 - 5.7

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • Komfurtilslutning 600 kr.
  • Sætte rem på klippebord på Stiga Tornado 2098 H SDST 98 Hydro 1.000 kr.
  • Afhentning og bortkørsel af mindre jordbunke 3.000 kr.
  • Nedtagning af radiatorer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fit calculator/ stel str. igen igen
  • #1   17. sep 2010 læser det som det er det første mål du skal bruge altså "Seat tube range c-c: 57.0 - 57.5"
    så passer det jo også meget godt med de max 58cm

• #2   17. sep 2010 Bare helt fra baghovedet, så synes jeg 59 lyder stort til 182/88. Det kan sagtens lade sig gøre, no problemos, men du ville nok få mere glæde af en lidt mindre ramme.

• #3   17. sep 2010 kommer også an på i hvilken grad du vil bruge cyklen - er det ren træning/motion går det sagtens an - du kan evt justere lidt med længden / hælding på frempind (ved at skifte den)

er det RÆS du går efter får du som Andreas også siger mere glæde af en mindre ramme

• #4   17. sep 2010 Synes godt nok det lyder voldsomt med en str- 59 til en på 182.. Er selv 177/82 og kører på str. 54.

• Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 20
    #5   17. sep 2010 Jeg læser det også som at du skal bruge en 57'er

• #6   17. sep 2010 altså jeg er 183 cm høj skridt længde 82 cm. og jeg skal havde en 54-56 afhængi af modellen osv. køre pt. på en str M og den passer mig fint

• Lars w
    Lars w Tilmeldt:
    jul 2010

#7   17. sep 2010 jeg takker for jeres svar !. Jeg har bemærket at de af jer der angiver jeres egne mål til sammenligning alle har et lavt skridtmål ( ikke fordi jeg ved hvad der er lavt i højt i den sammenæng !), men ifht. mit skridtmål der er 88. Deraf opstår jo den essentielle forskel mellem 2 personers stelstr. selvom de har samme højde.
    På red bull/ rose versand´s hjemmeside angives cykelstr. KUN udfra skridtmål og 88 betyder der : str. 59 ! Yderligere ifht. fitcalc. Det mål nogle af læser som str. 57 må være målet c-c. Det er fra midt krank til midt overrør, hvor c-t målet er midt krank til top saddelrør !!!, hvilket jo er den "normale" måde at måle stelstr. på efterhånden. Så jeg tror altså at fit.calc. peger på str. 59, men jeg er enig i at en str. 57 forekommer mere passende og konklussionen: selv fit. calculator er svær at regne med og "prøv dig frem" oder ?

• #8   17. sep 2010 Hvorfor så fokuseret på skridtmål? Hvis overrøret er for langt skal du jo køre med en ultra kort frempind for at få rammen til at passe

• Lars w
    Lars w Tilmeldt:
    jul 2010

#9   17. sep 2010 Til Jesper S. Cyklens overrør er faktisk meget passende til mig da jeg kan se forakslen bagved og under styret når jeg cykler, sådan som angivet flere steder som en indikation på rette længde og derudover passer målet med reglen om albuemålet fra saddel til frempind hvor pegefinder ligger lige på midt længde af fremspind. Jeg er egentligt kun betænkelig ved en ting, nemlig at stellets str. længde såvel som højde fører til at der "spildes" kræfter ved aggresiv kørsel/ forceringer/bakker mv. Men anyways...jeg har en "mavefornemmelse " af at den er lige i overkanten..prøver en str. 57 - ser hvad der sker.

Kommentér på:
Fit calculator/ stel str. igen igen

Annonce