{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

Mekaniker lærling {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Når man går i lærer som cykel mekaniker. Og skal på nogle af hoved forløbene. Skal man så have prøvet at reparere visse ting på cykler hos sin lærer plads inden man går videre? Og skal chefen udfylde papir på hvad man har prøvet? Ved at i andre fag at det fungere sådan.
Håber det er rigtig sted jeg spørger


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mekaniker lærling
  • #1   21. apr 2019 Du får en mappe (3 i alt) hvor der er nogle opgaver skolen gerne vil have du laver på nogle realistiske kunde opgaver på din læreplads. Det kan f.eks være at du servicere et nav eller bygger et hjul eller lign. Så skal lærepladsen bare underskrive at du har gjort det. Jo bedre din læreplads er jo mere sætter de sig ind i opgaverne. Men der er ofte meget travlt og lærlinge opgaver bliver negligeret men du skal nok klare det smiley


  • #2   29. apr 2019 Hvis du skal til Nykøbing f på skole ved CELF så håb på du får Jesper Kvist som lære. Han elsker og lære fra sig så hvis man sætte sig ind i det han fortæller og vise osv så kommer du rigtig nemt igennem jeg kan huske mit 1. Hovedforløb var i 2009 det skulle man lære rigtig meget med med 3 gears nav og hjulbyg. Så for at vende tilbage til dit spørgsmål jeg syndes ikke du behøver og have prøvet alt muligt inden skolen for det du skal lære på skolen og skal op i prøver i på skolen lære du helt fra bunden pga det er kæmpe forskel på hvilket område du kommer fra i landet nogen kommer fra København og de fleste cykler der kommer til rap. har ikke gearnav men single gear/fexi pga der er så flat i københavn og i Vejle området er der rigtig mange bakker så der er der rigtig mange cykler med udvendigt gear eller elcykler og hvis man kommer ude fra store land områder som mig selv der er rigtig mange cykler med gearnav. Så det kommer helt an på hvor du kommer fra i landet hvilke opgave du vil se i din daglig dag og det ved skolen godt så derfor bliver alle lært op fra start med alle opgave der vil komme på skole fx. Syndes jeg 1. Og 2. Hovedforløb var mega nemt fordi jeg så så mange nav opgaver i løbet af en uge og jeg byggede da også et par hjul om måneden og så havde vi så også en ret god hjulopretter på værkstedet og nede på skolen havde de en mange til så igen var det nemt når det var samme opgave og samme værktøj som på ens arbejdes plads. men jeg havde kun arbejdet rigtig med udvendig gear/hydrauliske bremser/ luftforgafler og bagdemper på min ejerne cykler så hovedforløb 3 var svære for mig men der var der rigtig mange fra København som havde nemmere ved det men de syndes så hovedforløb 1. Og 2. Var lidt svære. Håber det kan hjælpe dig videre har du andre spørgsmål så er du velkommen til og skive en PB

Kommentér på:
Mekaniker lærling

Annonce