{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.472 visninger | Oprettet:

carbon bremse fælg {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen, jeg står lidt og ved ikke om jeg skal købe spingergy fcc hjulet, fordi på den ene side er det mega fedt og et let hjulsæt, men hvordan længe holder carbon bremse fladen og hvor godt bremser det ?

det er kun på grund af bremse fælgen af carbon jeg måske overvejer et sæt zipp 303 i stedet men vil helst have et sæt fuld carbon hjul, men hvor god er bremse fladen og hvor længe holder det så?

kom gerne med nogle huritge svar, det vil hjælpe mig rigtigt meget.

med venlig hilsen
René

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Have mand 500 kr.
  • Nedtagning af ladeboks 1.000 kr.
  • hækklipning 1.490 kr.
  • Installation af vaskemaskine og tørretumbler 1.500 kr.
  • Rulle en rullegardin op 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  carbon bremse fælg
  • #2   22. okt 2010 Må så dog personligt sige at SwissStop Yellow King klodser ikke er gode i regnvejr. Jeg har kun oplevet meget kraftig nedsat bremseevne og derfor er jeg selv gået bort fra full carbon hjul

• #3   22. okt 2010 Gir Jacob ret.. de skod i regnvej og dårlige i skoven...

• Kasper D
    Kasper D Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #5   22. okt 2010 Simon P:

Cykelcross ;o)

• #7   22. okt 2010 Mærkeligt.
    Når man ser professionel CX , så kører de på fuld carbon hjul, så mon ikke det bare er jer der enten ikke kan finde ud af at køre med fuld carbon hjul eller har dårlige bremseklodser?

Verdens no1: Zdenek STYBAR: Fuld carbon 4ZA
    Verdens no2: Jeremy POWERS: Fuld carbon Zipp 303
    Verdens no3: Timothy Johnson Cosmic Carbone Ultimate

sidste mange års vm no1: Sven Nys: Cosmic Carbone Ultimate

Blandede proff:
    Tina Brubaker: Fuld carbon EDGE hjul.
    Ryan Trebon: "FSA carbon wheels"
    Geoff Kabush: Reynolds DV46 clinchers
    Thomas Frischknecht: Ritchey WCS carbon.

Fuld carbon hjul med f.eks Swisstop yellow king fungerer mindst lige så godt som alu hjul. Det er min erfaring og det samme ser man hos pro tour hold og ikke mindst hos CX ryttere. Det fungerer fint både i regn og skov.

Som simon skriver. Tager du dig af dine fuld carbon hjul vil de holde længe.

• #8   22. okt 2010 Ja men det er fint nok at andre er glade for det og det virker for dem......og man kan læse sig til meget på nettet, men i den sidste ende er det ens egen erfaring som tæller.

• #9   22. okt 2010 Ja, det har du så evigt ret i. Egne erfaringer er vigtigst.

Men hvis vi alle tænkte som dig, så ville vi stadig leve i stenalderen. Det, at vi som mennesker kan lære af hinandens erfaringer gør, at vi ikke behøver begå de samme fejl alle sammen. Vi kan udveksle gode råd, bygge på andres erfaringer og udvikle os. Derfor har vi et forum som dette.
    På et forum kan man spørge til andres erfaringer. Det er netop det Rene N har gjort.

Og når der nu bliver fremlagt hvad en lang række af de absolut mest succesfulde folk har gjort - så kan man måske gøre brug af de erfaringer. Måske det rent faktisk virker, når nu det er godt nok til de bedste i verden?

Måske det bare er dig der ikke kunne finde ud af det?

Bare en tanke...

• #11   23. okt 2010 helt sikkert smiley De tonser bare afsted på det grej og der skal man nok have et mere end almindeligt godt forhold til sin bank konto, hvis man lige tager en omgang world cup CX på et sæt Edge 68 med dt 190 nav :S puuuha.. Mine edge får ikke engang en lille dansk sommer byge at se smiley

• #12   23. okt 2010 Ja Jesper.....det har du så evigt ret i.

Men mine egne erfaringer siger blot at det ikke virker hos mig.....og jeg sætter sikkerhed højere end lir osv

Kommentér på:
carbon bremse fælg

Annonce