2.472 visninger
|
Oprettet:
carbon bremse fælg {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen, jeg står lidt og ved ikke om jeg skal købe spingergy fcc hjulet, fordi på den ene side er det mega fedt og et let hjulsæt, men hvordan længe holder carbon bremse fladen og hvor godt bremser det ?
det er kun på grund af bremse fælgen af carbon jeg måske overvejer et sæt zipp 303 i stedet men vil helst have et sæt fuld carbon hjul, men hvor god er bremse fladen og hvor længe holder det så?
kom gerne med nogle huritge svar, det vil hjælpe mig rigtigt meget.
med venlig hilsen
René
jun 2006
Følger: 7 Følgere: 14 Cykler: 1 Emner: 268 Svar: 1.843
maj 2010
Følger: 1 Cykler: 2 Emner: 4 Svar: 23
maj 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
Cykelcross ;o)
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 51 Cykler: 6 Emner: 66 Svar: 1.709
Når man ser professionel CX , så kører de på fuld carbon hjul, så mon ikke det bare er jer der enten ikke kan finde ud af at køre med fuld carbon hjul eller har dårlige bremseklodser?
Verdens no1: Zdenek STYBAR: Fuld carbon 4ZA
Verdens no2: Jeremy POWERS: Fuld carbon Zipp 303
Verdens no3: Timothy Johnson Cosmic Carbone Ultimate
sidste mange års vm no1: Sven Nys: Cosmic Carbone Ultimate
Blandede proff:
Tina Brubaker: Fuld carbon EDGE hjul.
Ryan Trebon: "FSA carbon wheels"
Geoff Kabush: Reynolds DV46 clinchers
Thomas Frischknecht: Ritchey WCS carbon.
Fuld carbon hjul med f.eks Swisstop yellow king fungerer mindst lige så godt som alu hjul. Det er min erfaring og det samme ser man hos pro tour hold og ikke mindst hos CX ryttere. Det fungerer fint både i regn og skov.
Som simon skriver. Tager du dig af dine fuld carbon hjul vil de holde længe.
jun 2006
jun 2007
Men hvis vi alle tænkte som dig, så ville vi stadig leve i stenalderen. Det, at vi som mennesker kan lære af hinandens erfaringer gør, at vi ikke behøver begå de samme fejl alle sammen. Vi kan udveksle gode råd, bygge på andres erfaringer og udvikle os. Derfor har vi et forum som dette.
På et forum kan man spørge til andres erfaringer. Det er netop det Rene N har gjort.
Og når der nu bliver fremlagt hvad en lang række af de absolut mest succesfulde folk har gjort - så kan man måske gøre brug af de erfaringer. Måske det rent faktisk virker, når nu det er godt nok til de bedste i verden?
Måske det bare er dig der ikke kunne finde ud af det?
Bare en tanke...
jun 2007
jun 2006
Men mine egne erfaringer siger blot at det ikke virker hos mig.....og jeg sætter sikkerhed højere end lir osv
carbon bremse fælg