{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken spray maling bør man bruge?
  • #1   12. jun 2019 Jeg tror, at forarbejdet er noget vigtigere end fabrikatet på malingen. Men jeg har ret god erfaring med Motip maling.

  • #2   12. jun 2019 Ja, det har du ret i. Har fint nok styr på forarbejdet og klargørelse. Men jeg vil lige prøve at tjekke motip ud smiley

  • #4   12. jun 2019 Nu kender jeg ikke dine projekter eller dit ambitionsniveau, men ellers er to komponent autolak også noget, der holder.

  • #5   13. jun 2019 Jeg er stadig ret ny indenfor renovation af cykler. Jeg har meget høje ambitioner indenfor det, så jeg søger det bedste spray der findes til formålet.

  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #6   13. jun 2019 bemærk at motip findes i forskellige kvaliteter. Prisen på spraymaling følger kvaliteten.
    hvis du skal have noget godt, koster det


  • #7   13. jun 2019 Okay, tak for tippet.

  • #8   14. jun 2019 Hvis man er vant til at spraymale, så findes der helt sikkert bedre løsninger end dette, men skal det være nemt, så tag et kig på Spray.Bike.

    Har ikke prøvet det selv, men har fået det demonstreret, og det er nemt og meget taknemmeligt at arbejde med.

    https://mtbx.dk/spray-bike.html


  • VonZ
    VonZ Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Svar: 39
    #9   15. jun 2019 Har brugt "Dupli-color" til flere cykler og andre projekter, god kvalitet til hygge projekter og mange farver at vælge imellem.

    Jeg har købt i Bauhaus, men findes sikkert også andre steder.
    -god arbejdslyst..


  • #10   15. jun 2019 Okay, det vil jeg lige tjekke ud. Jeg er stadig meget ny indenfor det med cykler, men drømmer om at få mig min egen butik med speciale i custom bikes. Så jeg er super glad for alle de gode forslag smiley

  • Mark M
    Mark M Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 2
    #11   17. jun 2019 This is the shit! Udviklet specielt til cykler og til hjemme maleren, drypper og løber ikke, check det ud..
    https://spray.bike/

    https://www.youtube.com/watch?v=Wg7uqwXvKH8&t=3s

    https://www.instagram.com/spray.bike/

    smiley


  • #12   17. jun 2019 Som Jay Jay skriver, så får man klart det bedste resultat og den bedste holdbarhed med autolak og en sprøjtepistol i god kvalitet.

    Men man kan godt få et pænt resultat med almindelige spraydåser og jeg har også god erfaring med Motips produkter. Du siger du har styr på forarbejdet, så det springer vi over. Ellers er det her mine råd:

    - Brug altid maling og klarlak fra samme producent.

    - Sørg for et støvfrit arbejdsområde. Du behøver ikke en prof malerkabine, men sørg for ikke at stå i træk og om muligt, gør rent inden du begynder arbejdet.

    - Sørg for at malingen har en god temperatur. Du skal selvfølgelig ikke varme dåsen på diverse åndsvage måder, men den må ikke være kold. Jeg har før haft succes med at lade den stå 20min på en mellemlun radiator inden brug.

    - Afprøv maling og klarlak på et andet emne inden du maler cyklen.

    - Start med at male de sværest tilgængelige steder og tag de nemme overflader til sidst.

    - Sprøjt malingen i strøg og slip dysen hver gang du skifter retning. Mange laver den fejl at de bare holder dysen nede og bare tåger løs. Det giver en ujævn fordeling af maling og øger risikoen for løbere.

    God fornøjelse med projekterne og smid gerne nogle billeder op når de er færdige.


  • Thomas  H
    Thomas H Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 1
    #13   17. jun 2019 De fleste spray flasker er lavet hos motip. Jeg vil dog anbefale dig at købe 2 komponent maling. Disse fåes også som spray flasker, en 2k maling kan ligeledes holde til opløsningsmidler, hvor 1k kan opløses af benzin. Jeg har selv malet med et mærke der hedder urkispray. Når du maler skal du have temperatur på, samt støvfri område, og flasken ca 30-35c. Rummet skal være varmt.

Kommentér på:
Hvilken spray maling bør man bruge?

Annonce