{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.010 visninger | Oprettet:

Valg af (beskyttelses)briller {{forumTopicSubject}}

Ohøj,

Jeg bruger beskyttelsesbriller når jeg tumler rundt på min mtb i skoven. Igår brugte jeg dem også til SlushCup, men de dugger helt åndssvagt i regnvejr, så jeg kunne dårligt se noget. Uden briller bliver man fuldt med grus i øjnene. Det kan accepteres uden for skoven, men ind ei skoven vil jeg ikke undvære dem.

Jeg har overvejet at prøve et par rigtige cykelbriller. Måske er de bedre ventileret(?). Et andet forslag er noget med noget nanobehandling af de nuværende.

Hvad gør/bruger du?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle bord 300 kr.
  • Hækklipning i parcelhushave og bortkørsel i 8270 Højbjerg 1.200 kr.
  • Hækkeklip 1.300 kr.
  • Throw trash 750 kr.
  • Handymand 790 kr.
  • Nedtagning af markise på altanen 1.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af (beskyttelses)briller
  • #1   15. nov 2010 jeg ved at visse cykelbriller fra feks oakley og specialized har et specielt ventilations system. bruger selv et par, og kombineret med det her:

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=25404

har du nogle briller der aldrig dugger, og jeg mener aldrig. De skal dog smøres ca hver 8-9 time du cykler for bedste effekt.

• #2   15. nov 2010 Her er et trick jeg bruger på visiret når jeg kører motorcykel, det burde også virke på sikkerhedsbliller.
    Smør brilleglasset ind i opvaskemiddel og tør det efterfølgende rent med en tør klud, du må ikke vaske dem rene da det fjerner sæbehinden.

• #3   15. nov 2010 Alle briller dugger når de bliver fugtige nok... om der er ventilation i eller ej.

Men hvis du skal ha gode briller, skal du købe Oakley, f.eks Radar som mange inkl mig selv bruger.

Oakley Rader kommer med en belægning, der hedder aqua-fobic, som er en nano-agtig belægning på linsen, så vand ikke kan hænge så godt fast, så de dermed dugger mindre. Men opvaskemiddel-tricket virker også fint. Bruger det f.eks til fridykning og andet undervandssport.

Men som sagt, køb Oakley, du fortryder ikke, at du har brugt lidt ekstra pange på ordentlige briller!

• #4   15. nov 2010 Karsten; Tricket med opvaskesæbe på visiret kender jeg godt, selvom jeg bruger FogCity på min helmut. Men hvad så når det regner?? Jeg regner ikke med at kunne holde indersiden af brilleglasset tør :-s

• #5   15. nov 2010 Når jeg kører i regn, dugger brillerne ikke mens jeg kører (der skal ikke meget luft til at afdugge dem), men så snart jeg står stille eller kører meget langsomt, dugger de... Så du undgår det nok ikke helt....

• #6   19. nov 2010 Jeg køre med swiss eye gardosa, både i skoven og på landevej. dem har jeg ikk problemer med at de dygger under kørsel.

MVH Palle Bang.

• #7   19. nov 2010 Siger det lige igen! Alle briller dugger, når du står stille eller køre meget langsom. smiley

Kommentér på:
Valg af (beskyttelses)briller

Annonce