1.010 visninger
|
Oprettet:
Valg af (beskyttelses)briller {{forumTopicSubject}}
Ohøj,
Jeg bruger beskyttelsesbriller når jeg tumler rundt på min mtb i skoven. Igår brugte jeg dem også til SlushCup, men de dugger helt åndssvagt i regnvejr, så jeg kunne dårligt se noget. Uden briller bliver man fuldt med grus i øjnene. Det kan accepteres uden for skoven, men ind ei skoven vil jeg ikke undvære dem.
Jeg har overvejet at prøve et par rigtige cykelbriller. Måske er de bedre ventileret(?). Et andet forslag er noget med noget nanobehandling af de nuværende.
Hvad gør/bruger du?
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 26 Cykler: 1 Emner: 118 Svar: 1.613
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=25404
har du nogle briller der aldrig dugger, og jeg mener aldrig. De skal dog smøres ca hver 8-9 time du cykler for bedste effekt.
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 1 Emner: 3 Svar: 25
Smør brilleglasset ind i opvaskemiddel og tør det efterfølgende rent med en tør klud, du må ikke vaske dem rene da det fjerner sæbehinden.
dec 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Cykler: 3 Emner: 38 Svar: 906
Men hvis du skal ha gode briller, skal du købe Oakley, f.eks Radar som mange inkl mig selv bruger.
Oakley Rader kommer med en belægning, der hedder aqua-fobic, som er en nano-agtig belægning på linsen, så vand ikke kan hænge så godt fast, så de dermed dugger mindre. Men opvaskemiddel-tricket virker også fint. Bruger det f.eks til fridykning og andet undervandssport.
Men som sagt, køb Oakley, du fortryder ikke, at du har brugt lidt ekstra pange på ordentlige briller!
dec 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 13 Svar: 368
dec 2006
aug 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 212
MVH Palle Bang.
dec 2006
Valg af (beskyttelses)briller