{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Zipp 808
  • #3   16. nov 2010 Glimrende hjul til både triathlon og TT.

  • Danny L
    Danny L Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #4   16. nov 2010 Jeg havde tiltænkt mig det som åbne ringe, da jeg ingen erfaring har med lukkede - hvad fordel / ulemper mht. åbne kontra lukkede ??

    Skal lige siges der bliver til en Cervelo P3C

    Og jeg vejer 82kg. regner dog med at komme ned på 78-80 kg inden sæson start.

    404 - ja har godt hørt rosende ord om dem smiley


  • #5   16. nov 2010 Nu kører jeg selv med Xentis Mark 1TT, men hvis jeg skulle have Zipp, så ville jeg tage 808 til dæk og slange. De er tunge, men det er clinchers med så dyb fælg. Hvad kører du? TT eller tri? distance?

    Chris McCormac vandt jo Ironman Kona på et sæt Zipp 808 Firecrest. Godt nok til lukkede ringe, men alligevel...


  • Danny L
    Danny L Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #6   16. nov 2010 @ Jesper S: Ja så godt han vandt med dem på - og har så os siden tiltænkt mig om det sku være åbne kontra lukkede ringe - fælgene skal primært bruges til konkurrance ( Tri ) samt af og til undertræningen.

    Hvor "meget" tungere bliver de åbne ringe i forhold til lukkede, kan forstå at man er meget glad for lukkede til konkurrance, men så punkttere du og skal ha skum i så de jo lige vidt ( vægt ) og rullemodstand ??

    Samt er jeg nu bare mere til at smide ny slange i - videre smiley

    Btw: Hvad forskriver Zipp mht kørenes vægt ?


  • #8   16. nov 2010 Jeg syntes KLART du skal tage lukketring!
    du kan bare komme noget skum i inden løbet/træningen, så hvis du punktere, vil skummet hurtigt lukke hullet, og du vil kun høre et pop (jeg gør det selv og det funker for mig).
    -men ja, det er da også skide let lige at skifte en slange.

    og angående zipp -det ruller jo bare! (har selv et sæt 404 lukketring) smiley


  • #9   16. nov 2010 jeg syntes ikke jeg kan mærke den store forskel fra uden og med skum smiley

  • #10   16. nov 2010 Jeg er modsat frederik H, helt klart mest til dæk og slange. Køber du nogle prima kvalitet dæk, f.eks Vittoria corsa evo cx 320, eller lignende og smider nogle lette slanger i, så kører det top lækkert.
    Så længe man ikke er prof, så er lukkede ringe ikke smart. Jeg har før haft Fulcrum Racing Speed og har lige nu et sæt DT swiss RR445F+RR555R, som jo begge er sæt til lukkede ringe. Ja, det er let og ja det ruller godt.
    Men jeg har før punkteret på mine racing speed og fyret en dåse pitt stop i - uden held... Så er der fandme langt hjem i kliksko..!

    Og til tri - hvor man ca har en ret konstant hastighed, er vægten uden betydning - det giver bare et større momentum.


Kommentér på:
Zipp 808

Annonce