Ny i sporten. {{forumTopicSubject}}
Hej CG.
Jeg har besluttet mig for at prøve cykling af da jeg er kørt lidt træt i løb. Derfor er jeg på udkig efter en racercykel til landevejs kørsel. Da jeg ikke er så meget inde i sporten Tænkte jeg at der må være nogle kloge hoveder her inde på CG som muligvis kunne hjælpe mig med at komme i gang. Jeg har heller ingen cykel og derfor kunne det være fint hvis folk her inde havde lidt info omkring de forskellige Mærker, Funktioner, nice grej osv. Cyklen skal selvfølgelig ikke være en Hammer dyr en, men dog heller ikke en bilka cykel, jeg har tænkt over det i lang tid så derfor går jeg fuldhjertet ind til det..
Det jeg gerne vil vide lidt mere om er følgene.:
- Cyklen, hvilken mærke, højde og opsætning skal man gå efter.
- Grej, hvad er uundværlig, og hvad er overflødigt?.
- Brugt eller nyt, hvad er værd og købe og hvor mange penge skal man ligge i en nybegynder cykel.
Håber der er nogen der ville være så venlige og give mig et hjælpene skub til sommerens motion.
Hvis der er flere ting der er nice to know, så skriv dem endelig..
På forhånd tak.
M.v.h
Kenn Larsen.
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 7 Cykler: 6 Emner: 47 Svar: 98
Jeg vil anbefale dig at du kigger efter en cykel med nogle gode fælge.. det betyder rigtigt meget for hvordan det er at køre på cyklen.
Når det kommer til gear betyder det også en del, det er sådan at der findes en række forskellige geargrupper i den billigere ende, rækkefølgen hedder:
Shimano 2200, Sora, Tiagra og 105.
Hvis det bare er til motions brug er 105 nok, det der er forskelligt fra 105 og de større modeller er mest vægten..
Jeg vil råde dig til at købe en cykel med fuld 105 gruppe, ellers kan man også få nogle med 105 bagskifter også er bremser, forskifter og greb Tiagra, kan også godt gå.
Tror du vil blive glad for noget der bare virker, så jeg tror 105 er det bedste for dig.
Jeg vil anbefale dig at tage lidt rundt se på nogle forskellige modeller, måske kan du være heldig at finde en fx. 2010 model noget billigere, og det betyder jo egentlig ikke noget for dig, cyklen kører jo ligeså godt.
Når det kommer til udstyr, så køb en cykel triko, den kan du ikke undvære, en ordenlig pumpe der bare kan give nogle bar er også en nødvendig ting, cykelsko og klik pedaler skal du også have, det er rigtigt godt at kører med, drikkedunk og drikkedunkholder og drikkedunk er også nødvendigt.
Men ellers er det bare at kører, altså man skal heller ikke gå amok med udstyr, det er bare sjovere :P, men ellers prøv cyklen, prøv en billig cykel, og prøv en dyr cykel, det skader jo aldrig at prøve, se hvad du kan nøjes med, men altså et godt gearskift der bare virker altid, det bliver man mere tilfreds med i længden, de billige gearskiftere kan godt kører okay når cykelhandleren lige har indstillet dem og de er helt nye.
men de går hurtig ud af indstilling, der kommer slør i dem, og ja de bliver hurtigt dårlige, og sådan man bliver bange for at stå op, opad bakke, fordi den hopper mellem 2 gear.
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 2 Emner: 7 Svar: 86
jan 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
Simon p: jeg har tænkt på 5000.- derfor ender det nok men en brugt som iceman forslår. Dog ved jeg ikke helt om det er det værd, da en trek 1.1 koster 5.400.- og er med forsikring.. er det virkelig så meget mere man får ved at købe brugt, eller er trekken find nok.?
feb 2007
Altså man kan godt kalde en racercykel en investering.
feb 2007
Det er en rigtigt fin cykel til prisen. og den kører sikkert godt.
der får du noget for pengene..
Men nu kender jeg hverken din højde eller noget
jan 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
f.eks så er jeg faldet over de her, men ved ikke om det er nogle gode mærker.. http://www.cykelbutikken.eu/product.asp?product=3670
(link fjernet)
(link fjernet)
Hvis man køber brugt, er der så nogle bestemte ting man skal være opmærksomme på ligesom med biler(km stand, rust osv)
feb 2007
Ny i sporten.