{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.257 visninger | Oprettet:

Begyndercykel {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg skal til og starte med at cykle og vil derfor gerne høre jer om denne cykel er udmærket til pengene eller om i kan anbefale andet da cyklen jo er en "bilkacykel" smiley

https://www.foetex.dk/fritid-skoenhed/cykler/racercykler/racercykler-til-herrer/sco-rebel-u22-28-56-cm-carbon--186-195-cm----2019-racercykel/p/100394187


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Begyndercykel
  • #1   22. aug 2019 Jeg synes den ser rigtig god ud til de 10.000kr så Go herfra.

  • #2   22. aug 2019 Jeg tror faktisk også at det er en udemærket cykel og begynde på.

  • #3   22. aug 2019 Tak for svar, det lyder jo lovende. Det kunne jo også være i mente at det var bedre at bruge 11000 på en brugt cykel.

  • #4   23. aug 2019 Jeg vil sige at det kommer lidt an på hvor meget du ved om cykler. For 11000kr kan du helt sikkert købe en rigtig fin brugt cykel, som også er et mere anerkendt mærke. Men som altid når man køber brugt, så skal man virkelig være opmærksom på hvad man køber og man skal vide hvad man skal se efter. Man kan nemt risikere at komme hjem med en cykel som der efterfølgende skal bruges mange penge på.

  • #5   23. aug 2019 Det lyder jo fornuftigt nok. Det eneste jeg kender til er det jeg har læst mig til, men mest om de forskellige gear grupper for shimano og sram.
    Så har jeg prøvet en 2007 Cube agree da jeg har læst at de er ekstra stive i stellet og dermed reagerer hurtigt. Jeg har jo ikke så meget at sammenligne med, men det er en helt anden måde at cykle på end jeg havde forestillet mig og det var en rigtig rigtig god oplevelse.
    Det skal nævnes at der var fuld ultegra udstyr på (fra 2007) og bedre hjul på. Mener det var med gp4000 dæk og nyt sæt hjul til ca. 4000,00.


  • #6   23. aug 2019 Er bilkacyklen en jeg senere kan opgraderer på?

  • #7   23. aug 2019 Uden at sige noget negativt om din SCO, så er der andre gode tilbud.
    https://www.bike-discount.de/en/buy/radon-r1-race-799678

    Den er af aluminium, men ikke en tungere cykel. Alt på den er god kvalitet, og der er 4000kr i overskud til et sæt lækre hjul.


  • #8   24. aug 2019 Selvfølgelig kan du opgradere på den i fremtiden. Det eneste der giver mening at opgradere er dog hjulene

  • #9   24. aug 2019 #7 Tak for forslaget Peder. Vil det sige at forskellen imellem 105 og ultegra er så lille at jeg ikke vil kunne mærke det og at det kun er vægten i forskel? For mig er det ligemeget om det er disc- eller fælgbremser.

    8# Hej Thomas, tak for input. Det giver mening.

    Det som jeg kan læse imellem linjerne er at bilkacyklen er ok til pengene, men man får bedre kvalitet i stel når prisen bliver højere på grund af vægt.


  • #10   24. aug 2019 Som ny tror jeg ikke du vil kunne mærke forskel, det primære forskel ved gear systemerne er vægt og udseende/design kan varier.

    Vil vurder at ja du kan få andet godt til pengene, her får du en High end gear gruppe, og i sidste ende jeg er der ikke den store forskel på stel længere, de bruger alle næsten det samme alu og Carbon.
    Nogle er så designet forskelligt


  • #11   24. aug 2019 I mine øjne er carbon ikke bare carbon, og alu ikke bare alu. Carbons egenskaber, styrke og vægt ligger i hvordan og hvor nøjagtigt de kan ligge deres fibre. Aluminium legeringer er også vidt forskellige, hvor det stærkeste typisk er det sværeste at forarbejde.
    Jeg syntes ikke man kan sige at carbon er bedre end alu, bare fordi det er carbon smiley

    Jeg sår måske lidt bilka skepsis på et tyndt grundlag her. Men sammenligner man SCO cyklens specs, med andre 20.000kr cykler falder den lidt igennem på vægten.
    Hjul kan jeg ikke finde data på.
    Jeg syntes stadig tilbudet på 11.000 er en del penge.
    Får du et fedt hjulsæt, ultegra og en ok carbon ramme er det super. Mens jeg vil syntes at ultegra gør så lidt forskel til 105, at jeg ville ægre mig over at det var der formuen var anbragt, hvis det var i en pakke med "dårlige" hjul.

    I så fald syntes jeg den lette alucykel, 105, et sæt ok mavic hjul og penge i reserve til fede hjul er at fortrække.
    Jeg kan ikke mærke den store forskel mellem "de gode" serier. Der er ens design, men lidt variation i materialer. Det er næsten mest for lir, hvis man ikke kører konkurrence..

    Igen, "kritik" på tyndt grundlag. Men ville selv kræve lidt mere info før jeg slog til..


  • #12   24. aug 2019 Du kan også finde en lettere carbon Cube med ultegra, til ca. 11.000
    https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=187631;menu=1000,173,157;mid=0;pgc=0;page=6;sort=price_asc

    Du er trods alt oppe i en pris, hvor der er mange andre gode bud..


  • #13   24. aug 2019 Mange tak for info Peder. 👍

  • Mikael H
    Mikael H Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #14   27. aug 2019 Tjek denne ud, koster dog lidt mere, men så får du en mega fed racer.
    http://www.debello.at/index.php?cat=c12_Komplettraeder-Komplettraeder.html&XTCsid=9821d88a821d8f2fca861872224ce2a8


  • Anders M
    Anders M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 29
    #15   27. aug 2019 Selv til en begynder vil jeg anbefale hydraliske skivebremser - det er min oplevelse at de er nemmere at dosere og de reagerer ihvertfald hurtigere end fælgbremser på en våd fælg. Jeg er selv godt tilfreds med Shimano 105 fra 2015. Men man skal til at være vågen med nav standarder - specielt sammen med skrivebremser. Der er en del forskellige og min "gamle" kører med standard quickrelease men de fleste nye har en gennemgående aksel. Jeg startede selv på en brugt alu cykel der var for billig (fra ny) stel som kogt spagetti og noget microsfhift gear der ikke kunne justeres op til perfekte skift. Samtidig havde jeg en mtb med shimano slx/xt og hydraliske skivebremser så jeg vidste at det kunne gøres bedre... Til ~10.000kr er der meget at vælge imellem og Bilka cyklen er formenligt et ok bud til prisen, men der er meget andet at vælge imellem. Men den kommer kun i 2 størrelser (53 og 56cm )og jeg stiller mig lidt tvivlende med at de højde angivelser de reklamerer med passer i virkeligheden. 195cm på et 56cm stel lyder forkert. Prøv at måle din benlængde og højde og put det i en af online beregnerne og se hvad de foreslår: https://www.bike-discount.de/en/size

    2 tilfældige

    https://www.bike-discount.de/en/buy/cube-attain-sl-disc-grey-n-orange-774999

    https://www.bike-discount.de/en/buy/radon-spire-disc-8.0-799703

    Begge vil sikkert være nemmere at sælge igen hvis interessen falmer eller for alvor fanger og der skal noget mere lirens til ...


  • Anders M
    Anders M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 29
    #16   27. aug 2019 Ps vægtforskellen på et alu og carbon stel er sjældent mere end forskellen på at køre med en lille eller en stor drikkedunk. Vægten kommer mange andre steder fra smiley

  • #17   27. aug 2019 Haaaa smiley - Det er den store dunk jeg skal gøre mindre.
    Tak for foreslagene. Regner dog ikke med at skulle ud i slud og regn.


  • Anders M
    Anders M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 29
    #18   28. aug 2019 Jeg kører med 2 store i det her vejr, selvom det ikke er mere end 1,5 times ture. Hellere slæb extra vægt med end være tørstig (og kører jo bare for motionen ,,,,)

Kommentér på:
Begyndercykel

Annonce