{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.268 visninger | Oprettet:

cykelcross dæk {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg leder efter en cykelcross dæk 700x28c da det er det eneste der er plads til.
Kan finde et enkel et fra Schwalbe. og så lidt flere hvis jeg går op i 30c

Men er der nogen mærker/modeller som generelt er smallere end andre? så jeg måske kan være heldig at få et 30c på, og dermed få lidt større udvalg.

Jeg er mtb'er og her er jeg bekendt med flere modeller som er smallere når de kommer på end andre. Fra Maxxis, kan et 2.4" Ardent være 2mm smallere når det kommer på, end et Maxxis 2.35" Ikon.

Gælder det samme på nogen cross dæk. Eller er de så smalle så der ikke er noget at hente på den konto?

Håber der er nogen Cross nørder som kan hjælpe mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  cykelcross dæk
  • #1   18. sep 2019 Min erfaring er at det i ligeså høj grad er fælgens mm indvendig der afgør dækkes bredde og fulde potentiale.....De fleste dæk har ikke de mål der står på dækket

    Er det ikke svært at gå så langt ned i dæk når du er vant til mtb?


  • #2   19. sep 2019 Det er en dreng på 10 som skal kører cross. Han kører mtb og landevej. Og for ikke at skulle ud og købe en cykel mere, for at han kan prøve cross, var ide’en at prøve med cross dæk på hans landevejs cykel. Lidt dyrt at købe en rigtig cross cykel hvis han ikke har lyst efter 4-5 gange.

  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #3   20. sep 2019 Jeg har et sæt brugte, men ok, hutchinson cross dæk. de måler 29 mm.
    den må din søn overtage uden beregning, hvis de kan være i hans ramme


  • #4   24. sep 2019 Tak Jørn N.
    Projektet er droppet, da det aldrig vil blive rigtig godt, og der er stor risiko for at vådt græs og meget mudder blokker sig op hvis der kun lige er plads.

    Tak for tilbud og hjælp.
    Jakob


Kommentér på:
cykelcross dæk

Annonce