{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.986 visninger | Oprettet:

Sune T
Sune T
Tilmeldt:
20. apr 2009
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 21

Forsikring og låse. {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har lige købt mig en Cube LTD Race som jeg vil bruge i min fritiden, og ikke som transport frem og tilbage fra job...

Den vil komme til at stå i et aflåst skur, men jeg kunne godt tænke mig at kunne låse den af til et træ eller lygtepæl hvis jeg har behov for det en dag...

Så det mest optimale er vel en wirelås (eller hvad de nu hedder) men er det rigtig forstået at de ikke et godkendt af forsikringen ?

Og skal jeg have en godkendt forsikringslås på der hjemme selvom den står i aflåst skur ?

Håber nogen kan svar mig på dette smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring og låse.
  • #1   14. mar 2011 En wirelås er på ingen måde optimal - de bliver bare klippet over.. Har selv fået klippet fire, 3 af dem på én måned og 2 af dem ved højlys dag. Mht. om den skal være låst når den står i et aflåst rum ved jeg ikke.. Og de eneste forsikringsgodkendte låse jeg kender til er dem som monteres på stellet med strips og så låser igennem baghjulet.. Jeg har fået stjålet 2 cykler med sådan nogle på. Og ja så erstatter forsikringen. Men hvis man får stjålet ting nok, ender det med at de ikke altid er lige flinke, har jeg hørt om.
    Jeg endte med at købe en Abus X-Plus foldelås, og den er jeg super glad for, Jeg har nemlig ikke fået stjålet noget siden - og jeg ved at der er nogen som har prøvet, da jeg selv jog en væk.. Der er bare kommet lidt skrammer og jeg tror sgu ikke man kommer igennem den uden en vinkelsliber smiley


  • #3   14. mar 2011 det er sku snart ligemeget hvad man låser sin cykel med,vil tyven have den er der intet der holder ham tilbage.jeg har bare en forsikrings godkendt lås som jeg altid har løst i tasken så jeg er sikker på at få cyklen erstattet hvis den skulle blive snuppet imens jeg er inde på tanken osv.
    bliver din cykel stjålet fra et aflåst skur på din grund er det din indbo der dækker.


  • #4   14. mar 2011 Der findes flere forskellige muligheder for forsikrings godkendte låse. Abus har bla. Kædelåse, bøjlelåse, foldelåse og en der minder om en wire lås (stee-o-flex). Kryptonite har også lidt forskellige godkendte bøjlelåse.

    Kig efter Varefakta logoet, den lille trekant, så er låsen forsikringgodkendt, ellers se listen her http://varefakta.dk/om-varefakta/varer-med-varefakta/cykellase/

    Snak lige med dit forsikringsselskab vedr. skuret.


  • Sune T
    Sune T Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 21
    #5   14. mar 2011 Okay nu har jeg købt denne (link fjernet)

    Og den har jeg bare liggende løst, så jeg kan have den med mig smiley

    Den er sat på cyklen nede i skuret, og på skuret har jeg bare en alm hænge lås i mærket Yale http://www.teknikshop.dk/Graphics/Products/853.jpg


  • Allan J
    Allan J Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 9
    #6   14. mar 2011 den du har købt er forsikringsgodkendt, men tag lige og skriv alle oplysninger som stelnummer osv - og gem kvittering på låsen sammen med dine cykel-papirer. Så kan du dokumentere at låsen er i orden smiley

    Men ellers kan disse låse også nemt tages af med en vinkelsliber som der er flere der har sagt - vil tyven have noget, så skal han nok få det taget.


  • Sune T
    Sune T Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 21
    #7   15. mar 2011 Hej Allan, det er jeg godt klar over, det eneste jeg ønsker er at få dækket min cykel hvis uheldet er ude...

    Rask cykler har lavet en faktura hvor det hele står samlet på, altså stelnummer, låse nummer osv... samt alt ekstraudstyr gemmer jeg naturligvis også kvittering på...

    Men jeg håber at jeg kan få lov at have min cykel i fred, men som de sagde nede i butikken, jeg skal ikke efterlade min sprit nye cykel en nat i århus så er den med garanti væk næste dag...

    Det er jo helt utroligt hvis det er sandt hehe


  • #8   15. mar 2011 jeg har sådan en her og den virker

    http://www.abus.dk/side8586-scatid-5853.html?cid=8589


Kommentér på:
Forsikring og låse.

Annonce