{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.688 visninger | Oprettet:

mtb bygning {{forumTopicSubject}}

hey
jeg er blevet tvunget til en lang pause pga. af knæ skader og håber at unne komme igang igen næste år.
jeg vil da prøve krafter med mtb. men mangler noget info.
vilken gear grupper ligger hvor i kvaliteten ???
hardtail eller fully???
str. er 183 cm. skridt mål 83 cm i racer rammer bruger jeg 56/L hva skal jeg bruge i mtb??
har set nogle har 2 kliger foran andre 3 hva er fordel ulember??
vilken gafler er tilrådlig at købe??
jeg regner med at bruge i år på at finde stumper i dba, her og gerne hvis i har andre steder af weeb site må i meget gere smide et linke.

på forhånd tak
jan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.
  • Ny bruse slange 600 kr.
  • perlatorstykket fra køkkenet faldt af 700 kr.
  • Vaskemaskine vil ikke starte, virker som om program vælgeren er frosset men melder ikke fejlkode, 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mtb bygning
  • #1   25. apr 2011 Det var dog en lang pause, må man spørge hvad der er i vejen med dine knæ?
    Geargrupperne lyder således:
    Shimano:
    Tourney
    Altus/Acera
    Alivio
    ------------
    Deore
    Deore LX (Udgået)
    Deore SLX (Nye model af LX)
    Deore XT
    Shimano Saint (dette er en meget hårdfør og tung gruppe, som ikke er velegnet til en fully eller hardtail)
    Deore XTR
    - Alt under stregen er ikke værd at bruge sin tid på, hvis man tilnærmelsesvis skal have kvali.
    SRAM:
    X3
    X4
    --------
    X5
    X7
    X9
    X0
    XX
    - Er lidt i tvivl om hvor skellet mellem kvalitet og "bras" ligger, men jeg vil mene at du minimum skal have x5.

Hvis jeg personligt skulle have en cykel, ville jeg minimum have X7/deore SLX.

Jeg vil tro at en 18' vil passe dig godt.

Fordelen med 2 vs 3 klinger er de samme som racer, ikke så mange gear der overlapper, mindre besværligt også vejer kranksættet lidt mindre.

Af nævneværdige mærker inden for forgafler er der:
    Rock shox
    Fox
    Marzocchi
    Magura
    DT Swiss

Jeg kender kun lidt til Rock shox, og der skal du minimum have en tora, gerne en recon gaffel, men faktisk helst en reba.
    Rækkefølgen ser sådan ud:
    Dart 1
    Dart 2
    Dart 3
    ---------
    Tora
    Recon
    Reba
    Sid
    Under hver model er der flere modeller, eksempelvis er der 5 modeller under SID, men her kommer jeg til kort. Jeg ved ikke, hvilke der er bedst, så her må du spørge en anden til råds, ligesom du ligeledes bliver nødt til at gøre ved de andre mærker:-)

• #2   25. apr 2011 mange tak for dit svar så har jeg nået at arb vidre med XD

• #3   25. apr 2011 Ik for noget men halvdelen af det der lyder noget underligt...

Saint er til alt det hårde deraf hører det PÅ en fully!!
    SLX har erstattet LX ja, men de kan på ingen måde sammenlignes da SLX er meget bedre kvali...

Desuden er der meget man ikke kan stille op på en liste... Det handler meget om budget og hvad det skal bruges til.

Til MTB skal du overhovedet ikke overveje under Sram X7 eller Shimano SLX

Men hvis vi skal hjælpe så kom med hvad den skal bruges til og et budget smiley

• #4   25. apr 2011 tja buget skal ende på en max 10k ca.
    og tja skal ud og prøve skov kørsel i hareskoven og den slags leg og på div spor jeg kan finde i området

• #5   25. apr 2011 Altså XC til små penge?
    Køb en samlet ellers bliver det en gang brads...

• #6   25. apr 2011 undskyld den skal jeg havde igen du mener det kun kan blive en gang bras til den pris??
    hmm. havde tænkt at finde stumperne til den på dba m.m.

• #7   25. apr 2011 når men hva vil du så anbefale til ca. den pris smid gerne links

• Dennis P
    Dennis P Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
  • #9   25. apr 2011 @yetisuperx
    Saint hører ikke til på en fully som blot skal bruges til normail kørsel. Jan H skal ikke ud og køre store hop, så derfor skriver jeg, som jeg gør. Jeg er udemærket klar over, at der er mange fully'er der er moteret op med det, men det er cykler der bruges til downhill, freeride osv. Min kommentar er rettet mod Jan H.

Jeg skriver intet sted, at slx ikke er bedre end lx? Forskellen mellem de to er dog ikke enorm, som du siger!

Du Siger, at der er meget, man ikke kan skrive op på en liste, men alligevel siger du, at han minimum skal have x7/slx, præcis som jeg har sagt.

Drop dit flueknepperi, mit indlæg er rettet mod jan h og hans behov. Det er meget muligt, at der er ting, jeg ikke har gjort helt klart, ting som jeg godt ved, men det kan du og dit flueknepperi vel godt se igennem fingrene med, for mit indlæg er jo som sagt ikke rettet mod dig:-).

• #10   25. apr 2011 lool
    sikke en omgang XD
    når man ja jeg skal bare ud og lege i skoven på nogle hygge ture på div. spor i et astadig tempo og med en god oplevelse ud af det....

jeg har skal kikket på canyen men er ikke rigtigt vild med at købe fra en weebsite hvor jeg ikke kan rør / prøve cyklen inden jeg køber den
    til mit buget er jeg nok mest i brugt siden jeg skal kikke ellers selv byg med stumper til en god pris derfor starter jeg allerede nu med at kikke selv om den først skal stå færdig til næste forår efter div. operationer og genoptræning så kan jeg jo hygge mig med at finde stumper og samle dem i vente tiden

• #11   26. apr 2011 Okay take a chill pill.

Det jeg mener er at man kan ikke bare lave en liste over hvad der er bedst på MTB... Det afhænger af rigtig mange ting. Sram XX ville ikke passe til DH ligesom Saint ikke vil passe til XC...

Du kan selvfølgeligt altid købe brugt men for 10k kommer du desværre ikke ret langt. Min drømme MTB udstyret med bang for buck dele er oppe i 40.000... Så det venter lige lidt, haha

• #12   26. apr 2011 Sorry I forget to take it sometimes;-)

Jeg laver ikke en liste, kvalitetsmæssigt er de rangeret sådan. Alle grupperne med undtagelse af saint, som jeg nok burde have undladet er rettet mod xc, og mindre hårde kørestile..

Kommentér på:
mtb bygning

Annonce