{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af ikea skydedør 1.500 kr.
  • Lækkende WC 1.230 kr.
  • Hjælp til ukrudt 2.250 kr.
  • Rengøring af 152 m² hjem 500 kr.
  • Opvasker 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ud-stemme
  • #2   4. maj 2011 http://cykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=25085

I sådan et tilfælde her. hvor en bruger tydeligvis prøver at vidersælge noget fra ebay, til overpris, og marksføre det som noget unikt, hvor det tydeligvis er en kopivare...

bør der ikke gøres noget i sådan en sag?

• #3   4. maj 2011 Helt enig Michael G, der bør gøres noget ved den !

• #4   4. maj 2011 Jeg er også sikker på at den salgs annonce er årsagen til jespers spørgsmål til at starte med

• #5   4. maj 2011 Det tror jeg du har ret i. Håber bare der blir gjort noget ved det, inden han tar røven på nogle

• #6   4. maj 2011 Ja.. Jeg har snakket med en del brugere her inde som synes det er noget forbandet svineri og misbrug af Cykelgalleri og det community vi har her. Der er tale om en bruger som har bidraget til cykelgalleri med INTET. Ingen cykler oprettet, ingen fotoalbums og ingen hjælp i forums. I stedet forsøger han at sælge potentielt farligt ebay skrammel til 3 gange nypris.

• #7   4. maj 2011 Hvad er problemet ??
    Skal alle der tager overpris så jagtes??
    Enten må der sælges eller ikke, hvis jeg har lyst til at sælge mincervelo for 300.000 kr er det sq op til den enkelte bruger at kigge den anden vej.
    Utroligt nok der sidder folk og skal bestemme hvad varene skal og må koste..!
    Begriber ikke at dem der har spammer ikke bliver frosset, har se folk frosset for det samme tidlige..
    Nu er det vist på tide CG kommer på banen..

• #8   4. maj 2011 Nu er det ikke kun det at det er total overpris Martin....

Det største problem set i mine øjene er at han fremføre det som noget det ikke er... og vil ikke ud med information omkring varene..

• #9   4. maj 2011 (link fjernet)

• #10   4. maj 2011 præcis Benny....

og et hvert link hvor man forsøger at gøre opmærksom på at det er en pina - dogma kopi bliver slettet

• #11   4. maj 2011 Så må CG jo til at vurdere hver enkelt annonce og bruger hvergang man poster en annonce, som reglerne er nu er der jo frit spil.
    For høj pris og useriøs sælger 2 fare signaler der burde få folk til at holde sig væk fra annoncen, derfor forstår jeg ikke det er så vigtigt at kommentere på den hele tiden..

• #12   4. maj 2011 Det spiller da i høj grad en rolle hvor den er købt, det er ikke interessant for mig at købe en ramme hvis garantien er en fabrik et eller andet opskurt sted i Kina, Indonesien eller noget helt 3. Derudover er det påfaldende at sælger ikke vil svarer på hvor rammen er købt.
    SUPER fint at der er kvittering og hele svineriet med, men som sagt vil jeg da gerne vide hvor den kvittering og dermed garanti kommer fra.
    Det må da sige et eller andet at 3 spørgsmål vedr oprindelse af rammen er blevet slettet. Det er da et tegn på at sælger har andet end rent mel i posen

• #14   4. maj 2011 jeg spørger en anden så.

• #15   4. maj 2011 Var intra i den, men siden han ikke vil kendes ved at det er en kopi så skal jeg ikke ha den.
    Enhver kan se det er en Dogma kopi.
    Vil også gerne se noget dokumentering for den lovede garanti, der medfølger.

• #17   5. maj 2011 Jakob L >> Det er ikke rigtigt - ifølge Dansk lovgivning er det ikke forbudt at købe og importere kopivarer til privat brug - du kan læse mere om reglerne på www.stoppiraterne.dk, der er Patent- og Varemærkestyrelsens side til information om netop piratkopiering:

"Immaterielle rettigheder beskytter som udgangspunkt kun mod erhvervsmæssigt misbrug.

For varemærker, design, patenter og brugsmodeller er det ulovligt erhvervsmæssigt at udnytte rettigheden uden rettighedshavers samtykke. Erhvervsmæssig udnyttelse omfatter bl.a. produktion, salg, import, eksport, opbevaring og markedsføring.

For værker beskyttet af ophavsretten er det ulovligt erhvervsmæssigt at fremstille eksemplarer af værket, og det er også ulovligt at gøre eksemplarer tilgængelige for almenheden.

For alle rettighederne gælder, at køb til privat brug som udgangspunkt ikke er ulovlig. Det er derfor ikke ulovligt for en privatperson at købe en piratkopieret taske og anvende den til private formål. Vurderingen af om et konkret indkøb er sket til privat brug, eller med erhvervsmæssig udnyttelse for øje, afgøres ikke af varemodtagerens egen subjektive opfattelse. Det er i sidste ende domstolene, som afgør, hvad der forstås som privat brug. "

• #18   5. maj 2011 stakkels dreng ham asger, i giver ham virkelig kniven smiley

...men men jeg synes at jeres tone er lidt skinger.
    jeg har ikke fuldt med på annoncen fra starten, men som den ser ud nu, kan jeg ikke se noget problem...

han påstår ikke at det er en pina..
    er pina ikke også lavet i østen?
    ja den ligner en pina til forveksling, og det gør den til en kopi. Men der står ikke pina nogensteder på den.
    spørgsmål har pina patent på formgivningen?? hvis nej, så må folk kopiere deres form så meget som det passer dem..
    okay rammen og forgaffel koster X at importere fra ebay, oveni kommer styr-frempind-saddelpind-saddel, dem nævner ingen når de kritiserer hans pris..

og når alt kommer til alt:
    LAD DOG DRENGEN, synes du ikke om hans pris så lad være med at købe den.
    han tror at han kan importere rammer og sælge dem (se hans profiltekst), FINT, han skal nok blive klogere, men det er op til ham.

DERIMOD
    jer der har direkte har cikaneret, udhængt ham og ødelagt hans annonce, føler i jer store?? comeon han er en lille dreng og i har kastet jer over ham som en folk ulve smiley
    og har i processen brudt en masse CG regler (bla udhængning).

og nu får jeg hug for at være djævlens advokat, *SUK*

• #19   5. maj 2011 Thumbs up til Jesper . og Martin E

• #21   6. maj 2011 ok så nu er vi ovre i at det helt fint og godt som han "narer" folk til at betale kæmpe summer penge for noget der burde koste maks det halve.
    Han skal på ingen måder have medlidenhed til hans lille forretning.
    min meing

• #23   6. maj 2011 Hej Jesper..

Det er jo rart at se CG tager affære i denne her sag.
    Men hvis ret skal være ret mangler der vel en Udmelding omkring de folk der har deltaget i at ødelægge annoncen jvf stk. 1.4 og 2.6 skal man statuere et eksempel må det jo virke begge veje.
    Alt andet vil da virke useriøst..

Kommentér på:
ud-stemme

Annonce