{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.181 visninger | Oprettet:

29ér ca 12.000 {{forumTopicSubject}}

overvejer at udvide stalden med en 29" ged og har i omegenen af 12k til formålet

har kig på følgene cykler:
Giant XTC 29 1 : http://www.giant-bicycles.com/da-dk/bikes/model/xtc.1.29.er/8203/45363/
Gary Fisher Paragon (har fået den tilbudt til 13 k rent) (link fjernet)
og har så en outsider med i form af On-One Scandal 29er Xt race (link fjernet) ( er dog bange for at 2spd krank 29/42 bliver for højt i gearing til mine tynde ben)

andre cykler der skal tage i betragtning ???

GF'ern har i mine øjne det beste udstyr i gear & bremser - hvorimod Giant har en anelse bedere gaffel (taperd + 15mm Qr) - hjulsæt har jeg lidt svært ved at vudere
Har gogglet hvad jeg kunne finde af test og kun hørt godt om begge cykler - måske spec om GF'ens "G2 geometri"

nogen kommentare for/imod ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  29ér ca 12.000
  • #1   6. maj 2011 åhh jo faldt da også lige over denne satan som et evt alternativ http://www.cykler.dk/mountainbike-/-mtb-gary-fisher-high-five-deluxe.aspx

    bare bange for at 21.5" trods alt er lige stort nok (er 189 og køre pt 19.5" rivette - som tilgengæld lige er på den lille side)


  • #2   6. maj 2011 21,5 er for stort og jeg vil anbefale hardtail.

  • #3   6. maj 2011 Af de tre du lister var jeg gået efter On-One Scandal i Large. Fin geometri og Scandal er meget rost på MTBR.

  • #4   6. maj 2011 ja den lokker lidt den on-one (kunne være lidt fræk i pink LOL) er bare lidt i tvivl om ikke gearingen med 27/42 bliver lige højt nok - selv med en 36 tands kassette bag, men så kan man jo smide et XT 3X10 på og sælge middelburn kranken

  • #5   6. maj 2011 Det er en brugs og preferencesag med gearing. Jeg har et 'så-godt-som-nyt' XT 3x10 liggende jeg gerne vil bytte over med hvis det er, uden at det bliver en salgsannonce det her.

    Pink ville også være cool. - Hvorfor køre på kedelige cykler?


  • #6   6. maj 2011 ja har lige leget lidt med deres "Costumized" kunne være frækt i pink med hvid gaffel, hvidt headset, hvide fælge & blå nav, og så ellers div stumper i blå(greb, saddel, - evt gejle videre med QR's, klingeboldte, pullys mm på sigt)

    måske man skulle tage fat i det danske showroom (ligger vist i middelfart) om de evt har noget str så man lige kan kigge str. - er nemlig meget i tvivl om deres L er stor nok, har stort set samme ramme mål som min gamle rivette som måske altid har været lige lille nok


  • #7   6. maj 2011 Klingerne kan du jo skifte til nogle mindre (f.eks 39/26)
    Ellers er den kombi allerede monteret på Focus' Red Skin hos Heino:
    (link fjernet)

    Jeg har en GF med G geometri. Jeg har ikke kørt på nok cykler til at kunne sige om det virker eller ej, men jeg synes den styrer pisse fedt smiley
    Hvis du vil skifte gaffel er du dog rimelig udvalgsbegrænset hvis det skal være G2 igen. (om man kan genbruge gaffelkronen har jeg endnu ikke fundet ud af, men det kunne være en mulighed)


  • #8   6. maj 2011 G2 Geometri smiley
    Der er også en fin video med aber og dinosauer på den side du selv linker til, som forklarer hvad det er. Det er en god salgstale, men måske er der noget om det smiley

    En kortere (utekstet) udgave findes også på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=PwR0T5a4uuM


  • #9   6. maj 2011 Altså jeg er samme højde som dig, og jeg sidder rigtig godt på en 19"
    Faktisk er min nye custom ramme kun 18", men overrøret er så omkring de 620mm ETT som er perfekt for mig.


Kommentér på:
29ér ca 12.000

Annonce