{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.631 visninger | Oprettet:

Skal jeg købe den her cykel? (Hjælp!) {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har tænkt lidt på at købe denne cykel (en har den til salg på dba til 8500.kr) den virker spændenden, jeg vil bruge den til at cykle på arbejde og her vil den kunne spare mig en masse tid, men hvad tænker folk om denne (er godt klar over den ikke er helt lovlig da den kører for hurtigt) men jeg tænker mere på cyklen som en helhed, den ser ud til at være ok kvalitet.
Dette vil være et alternativ til at købe en knallert og her syntes det er fedt at jeg samtidig også kan bruge den som alm cykel, så lidt motion får jeg da.
http://www.vtuvia.com/en/products-99.html


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal jeg købe den her cykel? (Hjælp!)
  • #1   22. nov 2019 Jeg ville ikke købe den smiley

  • #2   23. nov 2019 Random kinesisk firma, virker lidt spøjst man skal skrive for at bestille og absolut ingen hjælp at hente nogen steder, hvis noget af elektronikken går i stykker. Plus den formentlig bliver rimelig dyr i sidste ende, da den højest sandsynligt bliver snuppet i tolden.

    Jeg vil klart gå efter at købe noget lokalt og godkendt, så du kan prøve den, og har et sted at gå hen hvis der kommer problemer med udstyret.


  • thomas s
    thomas s Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Svar: 1
    #3   25. nov 2019 #
    Han skriver jo netop at han vil købe den af en der har den til salg på dba.dk, så told vil formegentlig ikke blive et problem..
    Men jeg ville nok også være lidt betænkelig ved at købe sådan en det er importeret fra Kina, for hvor går man lige hen når/hvis lortet går i stykker ? Medmindre man selvfølgelig selv kan lave den slags elektronik..


  • Finn W
    Finn W Tilmeldt:
    nov 2019

    Følger: 1 Svar: 3
    #4   25. nov 2019 Komponenter virker billige. Tung direkte nav motor. Jeg ville hellere købe en alm citybike med udvendige gear og hydrauliske skivebremser og montere et BBSHD kit 1000w center motor. 50+kmt når du har mulighed for det.


  • #5   26. nov 2019 Thomas s: Fair nok, det er mig der er for hurtig til at springe over ting skrevet i parenteser.. Hvis jeg stod og skulle købe en elcykel, havde jeg nok valgt noget fra et kendt mærke, hvor jeg var sikker på at kvaliteten var i orden, der er nogen til at servicere det her i DK hvis det går i stykker og delene er valgt med udgangspunkt i den ekstra belastning, der kommer fra en elmotor.

    Ikke at jeg er fuldt ud enig med Finn, da jeg ikke umiddelbart mener at 50+km/t på en bycykel med ekstra vægt er en fornuftig idé, men hans pointe med at undgå navmotoren er rimelig god. Det giver en noget bedre vægtfordeling med en motor og batteri monteret tæt ved kranken i stedet.


  • Finn W
    Finn W Tilmeldt:
    nov 2019

    Følger: 1 Svar: 3
    #6   28. nov 2019 Pointen er at BBSHD er en kraftig motor og kit der kan holde til daglig brug (overdimentioneret) og den har bla gennemført 13500 km Suntrip 2018 uden problemer af nogen art. Der er jo ingen der siger at man skal køre 50 kmt blot fordi den kan. Vi kører jo heller ikke 100 kmt i bil inde i byen.

  • #7   28. nov 2019 Finn: Tror bare jeg er lettere negativt påvirket efter at være stødt på nogle folk med "tunede" elcykler, som ikke ved at det er en dårlig idé at ligge på 40-50 km/t på cykelstierne i byen midt i myldretiden.. Men så længe man er fornuftig, og holder et tempo, som ikke risikerer at slå andre cykelister halvt ihjel, kan jeg ikke se noget skidt ved en overdimensioneret motor. Dog vil min egen præference være at købe en cykel, hvor motoren allerede er integreret i stellet, så man ikke selv skal til at installere det hele.

  • #8   28. nov 2019 #7 jeg er enig, jeg endte med at købe den cykel og den er super lækker så ingen ting der og jeg er glad for motoren er integeret omend det så er baved, jeg skal som sagt bruge den til at cykle til og fra arbejde og her hvor jeg cykler er der ikke mange mennesker, så jeg spare en masse tid ved det her, jeg føler alles point i denne tråd.

Kommentér på:
Skal jeg købe den her cykel? (Hjælp!)

Annonce