{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.625 visninger | Oprettet:

Rolf K
Rolf K
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 4

Punktering {{forumTopicSubject}}

Hey Alle
Jeg er ret ny indenfor MTB verdenen, så har måske et ret tumpet spørgsmål. Men jeg har haft min første punktering, og hvad er det så lige man gør? Er det ny slange vi snakker om, eller er det bare en go gammeldags lapning? Hvad gør folk? Kan en lapning holde ordentlig?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Punktering
  • #2   22. maj 2011 Fjerner det der er skyld i punkteringen fra dækket og derefter lapper du slangen smiley

Hvis det er under en tur/træning, så er det nemmere at smide ny slange i og lappe den anden når man kommer hjem.. Syns jeg hvert fald smiley

• Rolf K
    Rolf K Tilmeldt:
    nov 2010

#4   22. maj 2011 Allright, hvis man kan få 4 slanger for 100 kr. så tror jeg også dovenskaben kommer op i mig! Takker for hurtig respons!

• #5   22. maj 2011 kommer lidt an på hvilken slange du kører, kører du bare en "5 for 100" butyl slange skifter du den bare, kører du latex slanger til 100+ (anbefales) kan det godt betale sig at lappe den....

• Rolf K
    Rolf K Tilmeldt:
    nov 2010

#6   22. maj 2011 Okay.. Det er den slange den er "født" med, så ved ikke hvilken slags det er..!?

• #9   22. maj 2011 Kasper S. Kører du med Latex slanger? I så fald, hvordan lapper du dem?

• #10   22. maj 2011 Jamen jeg ynder også, at smide en ny slange i, da det bare er nemmere, dog har jeg endnu været så heldig at jeg ikke er punkteret på mine latex slanger, men de bliver muligvis lappet, hvis det er.

• #11   22. maj 2011 har sådan noget "hurtigt" lappegrej som jeg lapper med hvis jeg er i skoven, men punktere jeg omkring mit hus går jeg bare hjem og skifter slange, så er man sikker på at der ikke sker mere..

• #12   22. maj 2011 Har læst flere steder, at det er meget svært at lappe latex slanger, så igen. Nogle skriver at de bruger stykker af en ødelagt latex slange til at lappe latex slanger, hvad gør i?

ved alm butyl slanger gør jeg det, at jeg skifter slangen og lapper når jeg kommer hjem. Jeg bruger nogle ret lette, og dyre butyl slanger, så dem kan jeg godt bruge 3 min på at lappe. Jeg bruger Parktools patches til at lappe med, så det går lyn hurtigt.

• #13   22. maj 2011 Hvad er forskellen på en "normal" slange og en latex slange ?

• #14   22. maj 2011 Synes komforten er værd at nævne, når man taler Butyl vs. Latex på MTB-hjul, hvor dækket jo er lidt større og man her typisk kører på ujævn grund. Ydermere synes jeg der er lidt bedre rulleegenskaber i en Latex slange, denne er også typisk en lille smule lettere end en Butyl-slange. Dog holder latex-slangerne ikke så godt luft, så pump dem hver gang du skal bruge dem smiley

• #16   22. maj 2011 hmm, jeg synes at: Michelin Aircomp Latex Tubes har virket rigtigt godt for mig og gør det da stadigvæk. smiley

• #17   22. maj 2011 Har ikke haft brug for at lappe på en latex slange endnu smiley har ellers kørt på dem siden januar, og får altid at vide at jeg kører med ekstremt lavt tryk smiley

Kommentér på:
Punktering

Annonce