{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.296 visninger | Oprettet:

Sommerferie i nordjylland....MTB spor !? {{forumTopicSubject}}

Hej CG

Jeg skal i sommerhus omkring Hals (tæt på Aalborg) i uge 29 og havde tænkt at jeg ville tage min MTB med...

...så hvilken spor er et "must" at prøve nu man er på de kanter (indenfor en times kørsel i bil) sværhedsgrad og længde er ikke så vigtigt, men det er det derimod at sporet er godt afmærket, så man kan finde rundt selvom det er første tur

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Flytte haveaffald 833 kr.
  • Montere fatning 400 kr.
  • Komfur& kogepladen tilkobling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sommerferie i nordjylland....MTB spor !?
  • #2   23. maj 2011 Har allerede kigget lidt på sporet i Rold skov (på singletrack.dk) men hvor godt er det afmærket ?

• #3   23. maj 2011 Den er godt afmærket og velplejet, tror kun der lige var et sted det smuttede for mig 1. gang, fordi jeg lige havde lidt for meget fart på, men fandt hurtigt tilbage på sporet igen. Man kan også følges med roldskov mtb om søndagen så vidt jeg husker.

Ellers er der 4 mindre ruter i Ålborg, dem har jeg dog ikke prøvet endnu. http://www.visitaalborg.com/danmark/da-dk/menu/turist/inspiration/oplevelser-for-de-aktive/mountainbike-i-aalborg/mountain-bike-i-aalborg.htm

• #4   23. maj 2011 Hvis du får chancen så skal du helt sikkert tage til Slettestrand feriecenter og prøve deres super fede 20km spor!!
    Det er det bedste i Nordjylland, efter min mening smiley
    Ruten er super godt markeret med små skilte rundt omkring, og ruten byder på lidt af hvert extreme nedkørsler med drops og super fede opkørsler!
    100% turen vær smiley

• #6   23. maj 2011 Slettestrand er super fed, Lunby krat er mega hård med mange højdemeter på få kilometer. Den næreste Hals er ruten i Hammer Bakker som er knap 14 km. derudover er der to mindre ruter ved Aalborg, Kongshøj og Poulstrup sø..

VH

Hans

• #7   24. maj 2011 Har Hammer Bakker som min baghave.. Og vi fik jo vores blå spor sidste år!!
    - Det er super fedt, og meget udfordrende :D.

Der er ca. 20-22 km fra Hals til Vodskov (Og dermed Hammerbakker)

• #8   24. maj 2011 Iiih nu bliver jeg jo nød til at tage til slettestrand smiley

• #9   24. maj 2011 Havde op til forrige w/e kun kørt i Hareskoven og Geels Bakker, men var oppe og besøge en kammerat i Aalborg og sku derfor prøve Rold Skov. Det nye blå spor (som afviger en lille smule fra det på singletrack) er super fedt! Ca 22 km med meget større/længere stigninger/nedkørsler end førnævnte. Den er rigtig rigtig godt markeret!! Glæd dig og gi den gas!

• #10   24. maj 2011 Tak for alle jeres svar...

Nu skal jeg jo osse holde lidt ferie med familien....men vil helt sikkert prøve disse spor mens jeg er i nordjylland :

1: Rold Skov (ca 23km)
    2: Slettestrand (ca 22 km)
    3 : Hammer Bakker (ca 13km)

Men jeg vil gerne lige høre fra dem af jer der allerede har prøvet disse spor, om de er så godt afmærket, at det er muligt at køre en runde uden at fare vild !?

Har nemlig prøvet at køre langt i bil for at prøve et nyt spor (2 x St.Dyrehave) og så undervejs miste sporet - bruge en masse tid på at lede efter de næste prikker, uden at det lykkes....det er en øv-oplevelse der gik ud over trænings indsatsen

• #11   25. maj 2011 jeg synes at alle de nævnte ruter er godt afmærket, ringest af de nævnte synes jeg er Rold..

Alle de nævnte ruter i aalborg området er rigtig godt afmærket. Kan anbefale en lille turne hvor du kører hammer bakker, Konghøj, lunby krat og rold. ca. 15 min i bil imellem ruterne i den nævnte rækkefølge..

• #12   25. maj 2011 Hammer Bakkers spor hedder den blå rute, og er afmærket godt! Dog kniber det nogle få steder, men så er det som regel til at finde ud af..

Sporet er selv super sjovt!! De har virkelig sørget for at nybegyndere får noget at se til, og at øvede stadig ikke kan trille igennem med lukkede øjne ;-).

Kommentér på:
Sommerferie i nordjylland....MTB spor !?

Annonce