3.296 visninger
|
Oprettet:
Sommerferie i nordjylland....MTB spor !? {{forumTopicSubject}}
Hej CG
Jeg skal i sommerhus omkring Hals (tæt på Aalborg) i uge 29 og havde tænkt at jeg ville tage min MTB med...
...så hvilken spor er et "must" at prøve nu man er på de kanter (indenfor en times kørsel i bil) sværhedsgrad og længde er ikke så vigtigt, men det er det derimod at sporet er godt afmærket, så man kan finde rundt selvom det er første tur
aug 2010
Følger: 7 Følgere: 5 Cykler: 4 Emner: 68 Svar: 139
jan 2010
Følger: 24 Følgere: 25 Cykler: 1 Emner: 7 Svar: 125
Ellers er der 4 mindre ruter i Ålborg, dem har jeg dog ikke prøvet endnu. http://www.visitaalborg.com/danmark/da-dk/menu/turist/inspiration/oplevelser-for-de-aktive/mountainbike-i-aalborg/mountain-bike-i-aalborg.htm
jun 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Cykler: 1 Emner: 8 Svar: 17
Det er det bedste i Nordjylland, efter min mening
Ruten er super godt markeret med små skilte rundt omkring, og ruten byder på lidt af hvert extreme nedkørsler med drops og super fede opkørsler!
100% turen vær
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 28
VH
Hans
aug 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Cykler: 5 Emner: 55 Svar: 1.495
- Det er super fedt, og meget udfordrende :D.
Der er ca. 20-22 km fra Hals til Vodskov (Og dermed Hammerbakker)
jan 2010
Følger: 24 Følgere: 25 Cykler: 1 Emner: 7 Svar: 125
mar 2011
Følger: 1 Cykler: 4 Emner: 6 Svar: 34
aug 2010
Følger: 7 Følgere: 5 Cykler: 4 Emner: 68 Svar: 139
Nu skal jeg jo osse holde lidt ferie med familien....men vil helt sikkert prøve disse spor mens jeg er i nordjylland :
1: Rold Skov (ca 23km)
2: Slettestrand (ca 22 km)
3 : Hammer Bakker (ca 13km)
Men jeg vil gerne lige høre fra dem af jer der allerede har prøvet disse spor, om de er så godt afmærket, at det er muligt at køre en runde uden at fare vild !?
Har nemlig prøvet at køre langt i bil for at prøve et nyt spor (2 x St.Dyrehave) og så undervejs miste sporet - bruge en masse tid på at lede efter de næste prikker, uden at det lykkes....det er en øv-oplevelse der gik ud over trænings indsatsen
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 28
Alle de nævnte ruter i aalborg området er rigtig godt afmærket. Kan anbefale en lille turne hvor du kører hammer bakker, Konghøj, lunby krat og rold. ca. 15 min i bil imellem ruterne i den nævnte rækkefølge..
aug 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Cykler: 5 Emner: 55 Svar: 1.495
Sporet er selv super sjovt!! De har virkelig sørget for at nybegyndere får noget at se til, og at øvede stadig ikke kan trille igennem med lukkede øjne ;-).
Sommerferie i nordjylland....MTB spor !?