{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.372 visninger | Oprettet:

Masse spg. til valg af cykel {{forumTopicSubject}}

Hej.

Har nu efterhånden fået kørt lidt MTB, og nu vil jeg gerne skifte min Cube LTD Pro 18” 2009 (stel 2010) ud med en lidt bedre.
Jeg har et budget på ca. 10.000
Jeg har kig på disse 2 cykler, som jeg kan købe indenfor budgettet. (Den ene lidt over. Og den anden lidt under)
Cube Reaction Pro 20” 2011: (link fjernet)
Canyon Grand Canyon AL 7.0 L 2011: http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=2055

Svarer L i Canyons rammer til 20”? – tror den bedste str. til mig er 19”, da min nuværende 18” er lige lidt for lille. Cube findes dog ikke i 19, hvorfor jeg vil vælge 20”

Er der nogen der har erfaring med disse cykler, og hvilken ville I vælge, og hvorfor?

Forgaffel: Jeg er selv lidt lun på Fox-gaflen. Men jeg aner ikke om SID-gaflen er bedre/dårligere til en mand som mig på 100kg?
Gear: Her vil jeg tillade mig at sammenligne X9 med XT – Så her er de i mine øjne ligeværdige. Eller?
Stel: Har prøvet en Reaction, som, i mine øjne, er stivere end min nuværende LTD selvom det er samme årgang. Hvordan er Canyons ramme vs. Cubes?
Hjulsæt: Har jeg ikke forstand på. Så nogen der kan sige noget her?
Krank: Heller ikke meget forstand her. – Nogen hjælp?
Bremser: Ved jeg heller ikke meget om – nogen hjælp her?

Håber nogen kan hjælpe mig med mine spørgsmål inden jeg går videre.

På forhånd tak

Mads G.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Masse spg. til valg af cykel
  • #1   2. jun 2011 Var jeg dig og stod og skulle til at opgradere, havde jeg enten valgt at, skifte ramme og gaffel og smide alle dele over på den nye ramme og opgradere hjul som det næste, og ellers bare opgradere resten med tiden. eller også vil jeg bruge de 10k på nyt hjulsæt, gaffel og kranksæt (hvis der skulle være råd til det) tror ikke du får så meget ud af at skifte hele cyklen.
    Ikke meget hjælp i forhold til de 2 cykler du spærger om, i know :o)
    Skal det være af de to havde jeg valgt Canyon.


  • #2   2. jun 2011 Du kan jo bare tage den her så for du nemlig Fox'en ;D
    http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes/bike.html?b=2056


  • #3   3. jun 2011 Åbn nu pungen og køb en rigtig mtb Mads,,, ? hehehe


    Gas Geben..... glæder mig til at du overhaler mig på din nye cykel....

    Vh Hjulmand


  • #4   3. jun 2011 ska du med til Hartzen??


  • #5   3. jun 2011 Hvor høj er du?? Hellere en ramme der er en smule for lille end en ramme der er en smule for stor.

    Jeg ville tage:

    SID frem for Fox - Synes SID'en er mere jævn i vandringen og så har den flere justeringsmuligheder end Fox.

    X.9 frem for XT - jeg kan bedre li Sram's mere kontante måde at skifte på. Og så synes jeg X.9 ser bedre ud end XT. Men det er jo en smagssag.

    Om du tager en alu-ramme fra Cube eller Canyon, kan sq være ligemeget, havde vi derimod snakket carbonramme, havde jeg klart taget Canyon! Det vinder mange test men deres carbonrammer, både mtb og race. Så er Canyon, i mine øjen, også mere highend, i forhold til Cube.

    Kranksættet er engentli ikke så vigtigt, bare det er ok, og det er både XT og x.9...

    Bremser ville jeg snuppe Formula eller Avid. Har ikke så gode erfaringer med Shimano bremser..... smiley

    Hvis jeg var dig, ville jeg opgradere, istedet for at købe ny. Nye hjul og dæk, ny gaffel og måske noget gear. Du kommer alligevel et pænt stykke med 10k. smiley







  • #6   3. jun 2011 Kan ikke finde info på Canyon side. Har heller ikke giet side i flere timer og kigge smiley
    Men Da du vejer 100 kg, er cuben i hvertfald en god solid ramme. Den er Tripple butted, hvilket er noget af det mest solide alu du kan komme i nærheden af til de penge.


Kommentér på:
Masse spg. til valg af cykel

Annonce