{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.733 visninger | Oprettet:

michael t
michael t
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

stelnummer usikkerhed {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg er af en kollega blevet tilbudt en cykel til en god pris. Cyklen har i følge ham papirerne i orden i form af, at den er udstyret med et pol stelnummer (fra politi auktion) og medfølgende kvittering.

Det jeg umiddelbart tænker, er om der er chance for at han har købt en gammel bedstemor cykel billigt på auktionen og hakket det stelnummer over på en stjålen?

Bør jeg være det mindste urolig? Om den er stjålen eller ej, så har jeg vel min ryg fri hvis jeg bliver stoppet og har en købskvittering med hans navn på?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  stelnummer usikkerhed
  • #1   7. jun 2011 ring til politiet og spørg

• michael t
    michael t Tilmeldt:
    jun 2011

#2   7. jun 2011 Hvad jeg har læst mig frem til så oplyser de kun om den er stjålen eller ej, hvis man kommer ned personligt. Jeg har ingen intentioner om at mistænkeliggøre min kollega hvis der ikke er grundlag til det. Skulle jo gerne kunne arbejde sammen med ham.
    Derfor ville jeg gerne høre jer ad inden jeg evt. Gjorde noget større ud af det.

• #3   7. jun 2011 Som Bo s. Skriver ring eller tag derop med cyklen som regel har de nogle bestemte numre de banker i. Har dog oplevet at nummeret var lavet med en dremel af en fra blinde instituttet men den var go nok aligevel. Men selfølgelig tjekker man da en cykel inden man køber den og hvis han ikke har noget at skjule tager han da med eller siger ok til den forespørgsel på politigården eller bondegården.

• #4   7. jun 2011 har ringet og fået det oplyst, uden problemer før den ene gang ville de have navn og adresse på sælger inden de ville op lyse om cyklen var efterlyst.

• michael t
    michael t Tilmeldt:
    jun 2011

#6   7. jun 2011 Tak for svarene, og Lasse; du har en pointe. Men hvis vi er derude, er det vel dumt at give tusindvis af kroner for noget man kunne tage selv hvis man var den type smiley

• #7   7. jun 2011 Har selv ringet til politiet flere gange - med flere cykler.
    Og en af cyklerne var endag meldt stjålet - men det fik vi roddet ud, uden nogle former for problemer.
    Dog har jeg også oplevet en eneste gang, hvor de ikke ville oplyse det - så ringede jeg til en anden politi station, og de oplyste det med det samme smiley

• michael t
    michael t Tilmeldt:
    jun 2011

#8   7. jun 2011 Nu er jeg lidt nysgerrig. Hvordan kan i rodde en stjålen cykel ud uden problemer? Slettede de den fra databasen???

• #9   7. jun 2011 Det var en cykel jeg købte af en ven - hvor han havde fået den gratis af en af hans veninder. Men tjekkede alligevel om den sku være stjålet, og moren havde så fusket med forsikringen og meldt den stjålet - men så forklare jeg det til politiet (kan ikke huske hvordan samtalen lød) men fik ihvertfald snakket med min ven, som fik snakket med veninden, hvor de så afmeldte den stjålet - og der ringede jeg så til politiet igen, og så var den ude af systemet smiley

• michael t
    michael t Tilmeldt:
    jun 2011

#10   8. jun 2011 Aha... Kunne heller ikke lige få det til at passe med at den flinke betjent havde sagt "ved du hvad min ven, vi sletter den lige" haha smiley

• #12   8. jun 2011 har kun oplevet det ved trafik uheld. Ellers aldig

Kommentér på:
stelnummer usikkerhed

Annonce