Spørgsmål til min nye Canyon MTB :) {{forumTopicSubject}}
Hej CG,
Jeg modtog endelig min Canyon AL 7.0 i dag, og den er super fin! Jeg fik den da også samlet uden de store problem. På trods af jeg aldrig har prøvet sådan noget før.
Jeg har en DEL spørgsmål som jeg håber, der er en klog person der vil svare på. Jeg tør næsten ikke cykle før jeg får svar
1.
Er det normalt at SRAM gear knager og knaser lidt? Det lyder som om, at der er noget der går på et sted, men det er der ikke.
2.
Derudover virker det underligt at bag-skifteren bruger et geargreb/trigger? til at skifte ned i gear hvor for-skifteren bruger den samme trigger, dog på modsatte side, til at gå op i gear.. Er det normalt?
3.
Jeg har pumpet min gaffel i -air til 135 PSI og +air også til 135 PSI hvilket stod på gaflen. Hvad er egentlig forskellen på disse?
4.
Skal man gøre noget for at lockout virker bedst? Jeg kan stadig trykke gaflen lidt ned selvom jeg har aktiveret lockout.
5.
Der lå en lille Rock Shox folder i et plastik etui, sammen med et klistermærke og 2 runde plastikdimser med hul igennem. Jeg kan ikke hitte ud af hvad disse bruges til ?
6.
Derudover er der åbent i bunden af gaflen og op. I den ene side sidder -air ventilen og i den anden side sidder der en rebound dreje knap. Skal der være åbent her?
7.
Derudover var der i kassen med dele en sammenrullet transparent slange. Samme tykkelse som sliksnørrebånd, men med hul igennem, hvad er det?
Håber i vil hjælpe mig
/Sebastian
jan 2010
Følger: 23 Følgere: 23 Cykler: 15 Emner: 15 Svar: 96
2 : Forstår ikke spørgsmålet. Men altså trigger til bagved går modsat end den til forskifteren??
3. Forskellen? det er to forskellige kamre som skal abejde forskelligt så det er ikke sikkert du vil have det samme tryk i men start ud med at have det i som du har nu og evt. tag 10 psi ud/ind og mærk forskellen.
4. Lockout virker som den skal. Den skal have den slop da det er bedst til lejerne.
5. De to sorte ring er til at gøre gaflen fra 100 mm vandring til 80 mm vandring
De to sidste spørgsmål kan jeg ike lige svare på men evt lig et billed af begge dele så kan vi evt hjælpe
jan 2010
Følger: 24 Følgere: 25 Cykler: 1 Emner: 7 Svar: 125
7. Det er til den indvendigkabelføring
aug 2010
Følger: 3 Følgere: 4 Cykler: 4 Emner: 8 Svar: 409
Og til 1. : Har endnu ikke hørt en cykel som er lydløs
2. : Ja det er normalt at de er modsat hinanden de to triggere..
mar 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
Max, jeg har skam læst, men jeg er ny i denne verden og det giver sgu ikke så meget mening for mig. Du har selv en Canyon kan jeg se, er der også "åbent" i bunden af dine gaffelben ?
Tak for svarene.
/Sebastian
sep 2010
Følger: 15 Følgere: 14 Cykler: 4 Emner: 49 Svar: 244
aug 2010
Følger: 3 Følgere: 4 Cykler: 4 Emner: 8 Svar: 409
Ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du mener
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
Det kan tænkes det skal grundjusteres
2: Ja sådan er det. Helt normalt.
4: Ja sådan er lockout på din rockshox gaffel.
6: ja sådan er designet af gaflen...
jan 2010
Følger: 24 Følgere: 25 Cykler: 1 Emner: 7 Svar: 125
Spørgsmål til min nye Canyon MTB :)