{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.369 visninger | Oprettet:

Keld L
Keld L
Tilmeldt:
26. jan 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Gravel eller racer {{forumTopicSubject}}

Hej
jeg er lidt i tvivl, jeg skal ha fundet mig en god cykel, skal bruge den til og fra job, i slud, sne og regn!.
men vil også gerne ha en som jeg med glæde og lyst kan cykle lange ture på i weekenderne, jeg har forresten 12 km til jobbet.
Men mit problem er jeg ikke kan beslutte mig for om det skal være en gravel eller en racer cykel?
Mit spørgsmål går på, er gravel cyklen meget tungere at cykle på end raceren?, for ønsker jo til syvende og sidst jo nok en som jeg kan komme let og nemt frem til jobbet på hver dag uden at være svedt alt for voldsomt!
Og tænkte med gravel cyklen, jeg fik bedre mere robuste dæk, som ikke ville punktere så let, og skulle jeg få lyst kunne jeg også sætte en cykelanhænger på den til cykelferie senere på året.
hvad ville i anbefale, og mit budget går op til omkring de 15000kr.
på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gravel eller racer
  • #1   27. jan 2020 En gravelbike er marginalt tungere end en racer. Men hvis du ikke kører på grusveje, giver det ikke rigtig mening at investere i en gravelbike.

    Når det kommer til dæk, så er graveldæk som sådan ikke mere resistente overfor punkteringer end racerdæk, medmindre du ligefrem sigter efter alle ujævnhederne i vejen. Vælger du et dæk som f.eks Schwalbe Durano Plus, Conti 4seasons eller Vredestein AllWeather får du dæk som er hårdføre, men som stadig har mindre rullemodstand end et graveldæk. Og bruger man samtidigt dækindlæg, så er man ret godt beskyttet.

    Men umiddelbart lyder det for mig som om du vil være bedre stillet med en hybrid. Der vil du få samme gearsetup som på en racer, men med en knap så aggressiv kørestilling og cyklen vil være forberedt til praktiske ting som skærme og bagagebærer.


  • Keld L
    Keld L Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   27. jan 2020 Tak Dan for en god forklaring , så må jeg ud at kigge på en god og fornuftig Gravel bike, men sindssygt svært med alle de modeller og mange forskellige priser, Trek forhandleren har nogle flotte , men det har de også hos cykelxperten og fribike shop også, uh det er svært

  • #3   28. jan 2020 Mærker som Orbea, Canyon og Cube er værd at tjekke. Der får man meget for pengene. smiley

    Hvis man skal arbejde i det tøj man cykler i, så må "fuld profil" skærme være fantastisk. Jeg har en mere sporty løsning til transport som kræver overtrækstøj eller skiftetøj på våd vej. (Det kunne godt forbedres)


  • Keld L
    Keld L Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   7. feb 2020 jeg har valgt at købe begge dele, både en Cube gravel bike og en carbon racer med ultegra gear, også fra Cube, så er jeg dækket ind hehe, vil gerne lære at reparere og ordne mine cykler selv, så har også købt værktøj og håndbog, men kunne være fedt om man kunne finde nogle ligestillede venner i området hvor jeg bor ( Bagsværd) og så hygge sig sammen med cykel ture og skrue lidt på cyklerne også


Kommentér på:
Gravel eller racer

Annonce