{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.084 visninger | Oprettet:

Morten Holm J
Morten Holm J
Tilmeldt:
10. jul 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

Gode råd :)? {{forumTopicSubject}}

jeg er ude efter et godt sted at købe min nye racer cykel..

jeg var i Holbæk Cykel Center idag og efter at ha gået rundt i ca 30 minutter, og ingen ansatte i butikken havde kommet hen til mig og spurgt om jeg havde brug for hjælp, gik jeg min vej, dårlig service..

men jeg kommer fra Kalundborg, så leder efter noget fra høje tåstrup til klaundborg strækningen.

jeg har udover brug for ny cykel brug for, tøj og hjelm.
hele badjulen.

jeg har kigget lidt på denne her cykel:
http://www.canyon.com/_dk/roadbikes/bike.html?b=2105

MEN! hvordan finder man ud af ens ramme str.? samt findes en god hjemmeside der forklar og tegner og fortæller med stillling osv på ens cykel ?
( www.canyon.com_dk) forslår jeg skal ha en ramme 62 ?
jeg er 187cm høj, og er blevet anbefalet af flere at ta en str 58.

så i bund og grund vil jeg godt vide 3 ting.

- Gode butikker at købe alt sit udstyr i.

- En god hjemmeside omkring indstilling af ens cykel, i forhold til saddel, styr osv.

- Bestemmelse af ens ramme str.

håber der er et par dejlige erfarne brugere derude til at hjælpe mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd :)?
  • #1   14. jul 2011 Et godt eksembel på hvorfor man ikke skal købe cykel online, med mindre man har prøvet den først.

  • #2   14. jul 2011 Jeg kører str 60 i Canyon Ultimate og er 1.84 høj. Passer fint! Men du kan sikkert også bruge en 60er!

  • #3   14. jul 2011 tag ned til din cykelforhandler og få en body scanning smiley han kan sikkert også fortælle dig om de specifikationer din cykel skal have smiley

  • #4   14. jul 2011 Nu du siger at du bare har gået rundt i HCC i 30 min uden at få hjælp kunne det vare en ide at søge hjælp i stedet smiley Det er trods alt en kæmpe forretning smiley

  • #5   15. jul 2011 Jonas J: det var jo det jeg ville gøre men fik intet hjælp. så derfor ville jeg høre om i kendte et godt sted at gå hen ? smiley

    Frederik P: der kom andre kunder efter mig hvor de gik hen og spurgte om du have brug for hjælp? jeg gik bare stille og roligt rundt og kiggede. meget mærkelig mennesker derinde, de kunne hvis de havde kommet til mig, solgt mig ting for omkring 10.000 kr, men det blev ikke hos den jeg handler i hvert fald.


  • #6   15. jul 2011 HCC Er et fremragende sted.

    Citat: jeg gik bare stille og roligt rundt og kiggede. - Det lyder umiddelbart ikke særligt opsøgende.


  • #7   15. jul 2011 da jeg kom var i allerede igang med at hjælpe andre, derfor gik jeg rundt..
    og er det ikke normal service at spørge dem der går rundt i butikken om de behøver hjælp?

    hvis du går ind i en fona og står og kigger på et TV eller noget kommer da altid en hen og spørger om de kan hjælpe en.


  • #8   15. jul 2011 De er nok ramt af rigtig mange kunder ifbm. touren, jeg var forbi HCC i lørdags og der var der ihvertfald godt tryk på.

    De gange jeg har været der og bare gået rundt og kigget cykel-lir er jeg i øvrigt heller ikke blevet "forstyrret" smiley men der har ikke været nogen problemer i at få hjælp hvis jeg henvendte mig til en ansat.

    Det er nok forskelligt hvad man foretrækker, men personligt kan jeg godt lide at man bare kan gå rundt uden at skulle forklare at man bare kigger.


  • #9   15. jul 2011 Pingel cykler Næstved
    Tag turen, det vil du ikke fortryde. Stort udvalg, super erfaring inden for racer. Har bla leveret til Rynkebyturen i flere år


  • #10   15. jul 2011 følg videoinstruktionerne:
    http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO


  • #11   15. jul 2011 Et lille spørgsmål.Hvad vil du i en cykelbutik,når det er en canyon,du er interesseret i?

  • #12   15. jul 2011 jeg ville bare kigge evt købt lidt tøj hjelm og noget sko værk.

    jeg er ikke kun interesseret i en canyon, men jeg kigger rundt, og er åben.. der er bare mange der foreslå en canyon


  • #14   16. jul 2011 søren E, meget muligt, men når jeg kommer ind i en butik vil jeg gerne ha hjælp fra personalet, og jeg skal nødvendigvis ikk komme til dem, (når de står 3-4 stykker sammen ved kassen og ser youtube klip) så travlhed var der bestemt ikke.

  • #16   17. jul 2011 men jeg har ledt lidt rundt, indstilling af ens cykel, saddel, styr osv?

    synes det er svært at finde noget godt smiley


  • #18   19. jul 2011 ok, laver alle cykel handlere denne udmåling ?

  • #19   19. jul 2011 Du for rigtigt meget cykel hos Canyon, men som "nybegynder" ville jeg ikke anbefale at købe der.
    Ang HCC som andre steder er det midt i sommerferien, har købt mine to sidste cykler der, og man bliver ikke overfaldet af sælger hvis man bare kigger, hvilken jeg godt kan lide. Men du skulle bare have spurgt iden du gik.
    Ellers er der jo en tur til KBH. Har handlet følgende steder:
    Fabin sport i roskilde (ok) Heino cykler roskildevej (blandet kommer an på hvem du snakker med) We bike (Handler der aldig mere utrolig dårlig service) Ride4fun (ok)
    HCC er det bedste sted jeg har handlet sammen med Banani Sport (dog mange år siden)
    Dette er min personlige holding


  • #20   20. jul 2011 jeg har snakket med en der cykler meget selv, han har anbefalet mig Fri-cykler i kalundborg da hvis der skulle ske noget med cyklen, så er der ikke langt til værkstedet og hvor den er købt. det kan jeg godt se en god menning med..

    udover det synes han at han har været glad for en TREK cykel, så han anbefalede mig at købe en TREK 2.1
    http://www.trekbikes.com/dk/da/bikes/road/sport/2_and_1_series/2_1/#

    hvilket jeg vil ta ned og få et tilbud på.


  • #21   20. jul 2011 Fri cykler er jeg ikke umiddelbart positiv over smiley

Kommentér på:
Gode råd :)?

Annonce