{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.074 visninger | Oprettet:

Ny MTB Scott Hardtail, hvilken ? {{forumTopicSubject}}

Overvejer at anskaffe mig en MTB igen.

Jeg vil gerne have en Scott Hardtail cykel, har ikke helt lagt mig fast på om det skal være 27.5 eller 29". En god nybegynder/lettere øvet model, i en 7000-9000,- kr klasse, hvad skal jeg gå efter ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny MTB Scott Hardtail, hvilken ?
  • #1   17. apr 2020 Gå ind på deres hjemmeside og kig på Enduro og Crosscountry udgaverne de har i dit prisleje, og så find dig en lokal cykelforhandler som sælger Scott. Så prøv nogle forskellige hvis du må, og se hvad du finder mest behagelig og over i den stil du vil have. Forhandleren indstiller og servicere cyklen så du meget gerne skulle komme ud med noget der passer dig, online køb kan ende i du får forkert størrelse og ikke kan finde ud af at opsætte og indstille den og så får du bare en dårlig dyr cykel du får smerter af at køre på.

    Din kørestil gør også en forskel for hvad geometri cyklen skal have og hvad grej der skal være på, evt læs op på hvad for nogle geargrupper der er på cyklerne og hvad forskellen er. Det er for det meste det som afgør mest af prisen, fordæmper skal have minimum 100mm vandring hvilket det fleste har i dag.

    Der ud over kan du købe noget med Sun tour dæmper, Fox eller Rockshox det er fuldt stendig lige gyldigt. Men jeg ville nok sørge for det er noget som er luft og kan låses. Kontakt på styr er klart en fordel, men ikke en nødvendigthed.


  • #2   17. apr 2020 Hvis det skal være Scott så find en Scale i 900 klassen. Du er bedre stillet med en 29er.

    Vil dog ikke anbefale en Scott, på trods af at jeg godt kan lide mærket og selv har ejet en Scott som du kan se i min profil.
    Det er ikke på grund af kvalitet at jeg ikke vil anbefale den, men mere på grund af at jeg syntes deres hardtail er en "race orienteret" xc mtb, som efter min mening ikke er den sjoveste type mtb at køre på med mindre du brænder for at køre hurtigt på de flade sektioner, og når det går op af.


  • #3   17. apr 2020 Hvorfor er han bedre stillet med en 29"?
    Bare af rent nysgerrighed vil jeg også vide andres grundlag til deres valg.


  • #4   18. apr 2020 Ny moderne 29er mtbs er forfinet mhs geometrien så de ikke længere virker store og drøje at svinge. Tager man en Scott Scale så bruger Scott alt deres krudt på at lave 29eren perfekt da det er den alle deres konkurrence ryttere køre på hvad enten det er på højt eller lav plan. Denne research får man stadig glæde af selvom man køber en billigere model, da meget af det ligger i rammens geometri.

    Fordelene ved 29er kender de fleste vel efterhånden. De ruller bedre og gør underlaget mere smooth da de ikke dumper ned i små huller i samme grad og nemmere ruller over genstande som rødder og sten. Derudover har de bedre greb end tilsvarende mindre dæk.


  • #5   19. apr 2020 Jeg prøvede 3 forskellige 29" i slutningen af 2017 og ingen af dem kunne jeg lide da jeg syntes de var for store og klodset, og derfor købte jeg min Orbea 2018 som jeg syntes er meget bedre til mig og min stil/smag. Jeg ved så at jeg skal opgradere mit stel da det ikke helt passer mig og jeg skal over i noget i stil med NS eller Dartmoor geometri og måske enda opgradere til et som understøtter 27.5 og 27.5+ men det bliver når det her stel er træt.

    Det er også derfor jeg vil sige han skal tage ud og prøve nogle cykler i forskellige former og størrelser, jeg troede 29" ville være mig men det viste sig det ikke var. Jeg valgte 27.5" istedet for 26" da nogle sagde 26" det ville dø hen, så jeg valgte en mellemting og den størrelse ligger lige i smørehullet efter min smag.

    Jeg køre personligt for sjov og ikke for tider så for mig gør det ikke noget at 27.5" er lidt langsommere op af bakkerne.

    Smag og stil gør rigtig meget i denne hobby.


  • #6   19. apr 2020 Tonni, jeg skriver at hvis han vil have en Scott så skal han vælge 29er "efter min mening" men derefter skriver jeg også at det slet ikke er det jeg ville anbefale.
    Jeg ville selv 100% hellere køre en trail orienteret 27.5+ hardtail som du selv er inde på.



  • #7   19. apr 2020 nååå, ja jeg læste det som du anbefalet ham 29" generelt, men så vi nok over i noget af det samme.

Kommentér på:
Ny MTB Scott Hardtail, hvilken ?

Annonce