{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.052 visninger | Oprettet:

Køb af brugt Carbon cykel "bekymringer?" {{forumTopicSubject}}

Hej folkens,

Jeg sidder hver dag og kigger på cykler og har flere gange støt på en lækker cykel som jeg tænker kunne være noget, men når jeg så hører at den eksempelvil er fra 2014, eller '12 for den sags skyld, så bliver jeg noget bekymret - men har jeg grund til det?

Umiddelbart tænker jeg naturligvis på slid på delene, men tænker lige så meget på carbon rammen og evt. carbon hjul. Bliver en Carbon ramme i blødere med tiden?
Og så kan det godt være at vedkommende påstår at cyklen kun har kørt 1500 km, eller noget lignende, men det kan alle jo komme og så.

Er der nogle do's and don't's som jeg bør kende?

(for nysgerrighedensskyld så er det i prisklassen mellem 8.000 og 20.000 jeg har kigget. Er tilbuddet tilstrækkelig godt, er prisen ikke altafgørende)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af brugt Carbon cykel "bekymringer?"
  • #1   25. maj 2020 Racer eller mtb?

  • #2   26. maj 2020 Godmorgen. Der er tale om racer smiley

  • #3   26. maj 2020 Personligt ville jeg ikke være så bekymret for alderen. Jeg ville først og fremmest se på cyklens overordnede stand. Hvis den viser tegn på misligehold, både på ramme og komponenter, så er det et no go.
    Når det kommer til rammen, så se selvfølgelig efter ridser og hakker, altså ting der er tydelige skader. Men mest vigtigt er om du kan se krakeleret maling/lak. Det er tegn på brud og derfor også no go.


  • #4   2. jun 2020 Jeg mener faktisk at carbon har mindre tendens til at blive metal-træt end alu
    https://youtu.be/0stL5Q9b_oo?t=114
    ,men enig med "Dan S" kig rammen efter


  • #6   2. jun 2020 Enig med alt der er skrevet. Husk bare på. Alle unknown brand. Har ikke specificeret hvad tåler spændt med moment. Samt ikke alle autoriseret vil servicere dem. Men tænker du kan magte begge ting selv. Så vil jeg mene du sagtens kan købe og tilmed. Er 8-20k vel også brandet
    Man kan få rigtig fine nye stel fra Asien. Hvor de alle stort set kommer fra. Uden brand, uden specs til næsten igen penge, det er bare intet turn back, hvis det brister
    Det ville jeg nok personligt. Prøve så


Kommentér på:
Køb af brugt Carbon cykel "bekymringer?"

Annonce