{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.787 visninger | Oprettet:

Begynder undren: Racer vs. TT cykel {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg er lidt på bar bund, hvad er forskellen på en alm landevejs racer cykel og en TT cykel, ud over den meget synlige forskel = styret.

Er der stor forskel på geometrien på stellene? Jeg tænker, hvis jeg nu køber en brugt TT cykel og senere vil montere et racer styr, vil geometrien så være forkert? Umiddelbart ser det ud som om styrpinden er meget lavere og sadelpinden meget højere på en TT end på en "alm" racer.

Jeg skal ikke køre løb eller lign, blot bruge en billig racer til at få lidt motion, så vil nødigt købe det forkerte fra start.

MVH frank

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedrivning af væg 4.000 kr.
  • Ingen lyd på TV 500 kr.
  • Genbrugspladsen/ slå græs og fjerne ukrudt 1.650 kr.
  • Placering af opvaskemaskine inklusiv sokkel 1.250 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 850 kr.
  • Samling af skoskab 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Begynder undren: Racer vs. TT cykel
  • #1   11. aug 2011 Det kommer meget an på hvilket stel den TT'er har.

Nogle stel kan bruges til begge.....f.eks. startede jeg med at købe en Bernardi Aliante som TT'er og smed almindeligt styr på og det virkede fint.

Men på nymoderne TT stel....så ville jeg ikke selv bruge dem til almindelig landevej.

• #3   12. aug 2011 Hejsa.
    Sjovt nok har jeg gået lidt med den samme tanke, men dog bare modsat. På et tidspunkt skal jeg jo ud og invistere i ny racer, og har så overvejer at lave men gammle racer om til en TT.
    Kan man dette?
    Selvfølgelig kan man "bare" sætte en Trathlonstyr / Bøjle på. racerstyret smiley
    Men kan man sådan inden for rimelighedens og fornuftens grænser sætte et rigtig Tri-styr på og flytte gearskiftene?
    Er der ellers andet man skal være opmærksom på / overveje?

Kommentér på:
Begynder undren: Racer vs. TT cykel

Annonce