{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.657 visninger | Oprettet:

Kenneth J
Kenneth J
Tilmeldt:
22. aug 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11

Sidste hjælp med valg af cykel {{forumTopicSubject}}

Ja jeg er også ved at blive vanvittig! smiley

Men jeg KAN bare ikke finde den rigtige cykel.
Jeg har kigget på en Radon ZR Team 6.0, men frygter reservedele, tjek m.m. vil gøre cyklen for dyr at holde, bl.a. fordi ingen forhandlere i min by har reservedele til den.

Jeg har så andre cykler, som valget nu står imellem. Men jeg kan ikke helt gennemskue kvaliteten samt priserne på det og om det passer til mig som begynder, der gerne vil ud og træde til i skoven.
Jeg kigger på flg. tilbud; Min budget hedder 5-6000kr.
Giant XTC 2 til 7.700kr.
Specialized Rockhopper SL til 6200kr.
Nishiki Cascade til 6000kr.
Cannondale SL 3 til 6500kr.

Please hjælp mig, Giant'en er jo nok den bedste, men ville en af de andre også være gode nok!?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sidste hjælp med valg af cykel
  • #1   29. aug 2011 Forstår ikke det du mener med at den bliver dyr i vedligehold ?

    Hvis det er fordi der sidder dele på denne som er af anden kvalitet og derfor dyerer, så tror jeg dog du bliver meget mere tilfreds med Radon, også holder kvalitets dele jo længere end det der er billigere.. oftest..

    Jeg har en Radon ZR Team 7.0 Midseason som jeg er ualmindelig glad for. Er glad for jeg ikke sparede på det dengang og købte billigere. Selvom jeg sagtens ku finde en dyerer en smiley


  • #2   29. aug 2011 Hvorfor tror du at der ingen har dele til den?

    Det er Sram eller shimano som gear. Og fox/rock shox/sun tour hvilket jo ikke er noget problem


  • #3   29. aug 2011 Det er nok de mest brugte dele til MTB i denne prisklasse.
    Hvis det er en cykel shop der ikke kan skaffe de der dele, så ville jeg end ikke sætte mine ben i denne.


  • #4   29. aug 2011 Nap den Radon cykel.

    Alle cykel værksteder kan bestille Shimano og Sram hjem.

    Og bliver der et problem med reservedele.

    www.chainreactioncycles.com


  • Kenneth J
    Kenneth J Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #5   29. aug 2011 okay, men hvis jeg nu IKKE valgte Radon - hvilken én ville så være bedst?


  • #6   29. aug 2011 Hvis du ikke vælger den får du en dårligere udstyret cykel.

    Held og lykke med dit valg


  • #7   29. aug 2011 Mit bud er at du får den bedste ramme i en Giant XTC, let og stiv. Cannondalen er tung. Har prøvet begge, dog ikke de andre.

    Når du er nede i den prisklasse, er det vigtigt at "fundamentet" er godt. Det giver dig mulighed for at udskifte delene som de bliver slidt - og det skal de nok blive iøjeblikket med alt det mudder.

    Om du skifter gear med en XT eller SLX bagskifter betyder ikke en skid, bare den kan skifte, men det betyder meget at rammen er tung eller forgaflen køre skidt. Derfor er rammen, forgaffel og hjulsæt det vigtigste.



Kommentér på:
Sidste hjælp med valg af cykel

Annonce