{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.749 visninger | Oprettet:

Carbon fælge racer hjælp. {{forumTopicSubject}}

var ude og køre en tur på 86km igår i både sol og regn, og nu er bremsefladen på mine carbonhjul helt hvide og det er mega svært at få væk igen, er det normalt???
og skal jeg bruge noget bestemt til at fjerne det så de bliver pæne igen eller er det bare knofedt der skal til?
Jeg køre med de gule swissstop klodser som skulle være det bedste til carbon fælge, er det beder med kork klodser???
Håber at i kan hjælpe.
Mvh T-Bike


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Carbon fælge racer hjælp.
  • #1   29. aug 2011 Lyder underligt... Jeg ville nok passe på med hvad jeg gjorde for at fjerne det. Kan det måske skyldes at der har siddet små sten og grus i bremseklodserne og det har så fungeret som sandpapir mod bremsefladerne??

    Har desværre ikke en løsning...


  • #2   29. aug 2011 Klodserne er helt nye så det tror jeg ikke, det virker mere som en tynd gummihinde der har lagt sig, for det kommer a når jeg gnider hårdt med fingerne men hvis jeg skal gøre det på alle fire flader ender det nok med vabler smiley

  • #3   29. aug 2011 Jacob du har nok rat i at det er ridser men så kan jeg regne ud at carbonfælge og regnvejr ikke holder for det kan jo ikke undgås at der kommer lidt skidt på bremseklodserne.


  • #4   29. aug 2011 Jeg har også fået en lille ris i min carbon fælg efter regn vejr ikke sjovt

  • #5   29. aug 2011 Hvor gamle er fælgene? Nogle carbonfælge får et lag lak. Og det betyder at det får bremsefladen højst sandsynligt også. Og når man sliber på lak, så bliver det hvidt.

    Men hvis fælgene er gamle burde lakken være slidt af, hvis de overhovedet har fået lak. Selvom at bremseklodserne er helt nye, så samler der sig stadig små sten og grus på bremseklodserne meget hurtigt. Så det er underordnet om de er gamle eller nye.

    Carbonfælge og regnvejr er ikke som sådan skidt sammen, men har de carbonbremseflader, så går det nok hårdere ud over dem...

    Har du alm. hjul med alubremseflader?? Hvis du har det, så går jeg ud fra, at du skifter bremseklodser, alt efter om du køre med hjul med carbonbremseflader eller alubremseflader? Hvis du køre med begge dele, må du ikke bruge de samme bremseklodser...


  • #6   30. aug 2011 Jeg har købt dem brugt så jeg tror ikke det er lak det burde være slidt a.

    Jeg bruger kun de gule swissstop klodser til mine carbon hjul og så har jeg nogle mørkegrønne næsten sorte swissstop til mine alu/træningshjul.

    Men der var lidt skidt på de gule efter jeg var ude og køre i regnvejr så det er nok ridser selv om det undre mig lidt at det forsvinder mere eller mindre når jeg gnider kræftigt på det med fingerne.

    Men der er jo ikke så meget at gøre ved det, jeg har jo købt dem for at de skal bruges og ikke bare stå til pynt og se godt ud og de bliver jo ikke ved med at være nye og pæne.


  • #8   30. aug 2011 Kryll: Det er også det jeg håber lidt på for det virker som om at det er en gummihinde der har lagt sig, og hvis jeg skal være helt ærlig var jeg lidt ivrig for at komme ud og prøve mine hjul da jeg lige har købt dem, så mine klodser var ikke indstillet helt rigtigt de fik kontakt med den foreste del af klodsen og ikke hele fladen hvilket nok også har været lidt hårder ved bremseklodserne men det er selvfolgelig rettet nu.

  • #9   30. aug 2011 Jeg kan prøve at ta et billede af det så er det måske nemmer og se hvad vi snakker om smiley

  • #11   30. aug 2011 http://www.cykelgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=4824

    Her kan i se hvordan det ser ud.


  • #12   30. aug 2011 \\Gianni /
    Hvis det bare er farve fra gummi vil du så anbefale at køre med korkklodser eller er der en nem måde at få det væk på, den må jo gerne være lidt pæn på søndag når jeg skal til løb.


  • #14   30. aug 2011 Jeg har også hørt at de ikke bremser ordenligt derfor købte jeg de gule sammen med de nye bremser fordi at det skulle være så godt som mulig, men de siger også i heino at de bare lige skal køres til så skulle det forsvinde igen, så jeg må bare leve med at de ikke er så pæne i starten.
    du kan lige prøve at se de andre billeder jeg har lagt ind og mange tak for hjælpen.


Kommentér på:
Carbon fælge racer hjælp.

Annonce