Helt ny i landevejs cykelverdenen - valg af cykel {{forumTopicSubject}}
Hejsa på Cykelgalleri!
Jeg er en knægt på 20, som har fået øjnene op for landevejs cykling efter jeg har været ude og investere i en MTB, og må siges at være faldet lidt for cykel verdenen.
Umiddelbart, så ved jeg godt at det ikke er det mest optimale cykelvejr i de kommende måneder - men igen, så er det vel nu man skal slå til, hvis man skal finde et godt tilbud nu hvor de nye modeller bliver lanceret fra de forskellige mærker?
Anyways. Jeg skal jo nok lige beskrive mine behov lidt nærmere:
Prisen skal helst ikke overstige 10.000 kr.
Cyklen skal passe til mine fysiske mål(178 cm, 75 kg.)
Cyklen skal gerne have gode opgraderingsmuligheder - her tænker jeg bla. på gode muligheder for at opgradere hjulene
Lige pt, altså her henover vinteren skal den blot bruges til træning - men i foråret kunne jeg godt tænke mig at gennemføre nogle af de kortere Triathlon distancer. Cyklen skal derfor gerne være mere eller mindre egnet til dette.
Har i nogle forslag?
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 51 Cykler: 6 Emner: 66 Svar: 1.709
Tja, timingen er ret god. De bedste cykelhandler jeg har lavet har været sent efterår/tidlig vinter, så det er bare om at gå i gang med at kigge.
Jeg ville personligt kigge efter cykel på DBA. Der er tit nogle ret gode tilbud og du får afgjort mest for pengene ved at købe brugt. Gå efter cykler som stort set ikke har kørt. Dvs cykler hvor ejeren har købt en racer for at få noget motion, men så ikke har fået gjort det alligevel. Det ser man ret ofte.
Du skal nok kigge efter noget der er ca str 54, men det afhænger af cyklens mærke og model.
aug 2011
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 73
Vil du anbefale en almindelig fuldblodsracer, eller skulle man istedet kigge efter en Tri/TT cykel, når nu den skal bruges til dette på sigt?
Omkring køb af brugte cykler, så er dette bestemt intet problem - jeg ANER bare ikke hvad jeg skal kigge efter. Jeg går ud fra, at mærket på cyklen er underordnet så længe komponenterne er i orden.
Her er jeg så igen lidt i tvivl - hvilke komponenter bør man som begynder gå efter?
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 28
Da jeg startede i sin tid købte jeg en brugt, pga var det noget for mig, ja det var det så jeg fik derefter en Wilier escape, som jeg har kørt på i tre år nu og som skal sælges når jeg får mit bygge projekt færdig (Vision carbon) mit råd er start i det små og gå op derfra som jesper rigtig siger i dba er der mange dyre cykler til salg for billig penge som aldrig rigtigt har kørt noget.
aug 2011
Mht. valg af cykel, vil i så anbefale køb af en racer, eller synes i lige så godt man kan investere i en Tri/TT cykel, når den alligevel skal bruges til dette på sigt?
jun 2007
aug 2011
Hvad så mht. komponenterne - tænker især på gear, kranksæt og bremser.
Eksempelvis Sora og Tiagra - er dette simpelthen for billige komponenter?
jun 2007
Hvis du ikke ved om det er noget for dig, så skal du jo bare have en billig cykel. Så er 105 /rival ganske fin.
Hvis du ved du vil noget med cykler så ville jeg dog gå efter en cykel på dba, brugt, men som ny, med minimum ultegra/force/chorus komponenter. Aller helst dura ace 7900/ Sram red eller campagnolo record 11. Grunden til det er, at top grupperne holder prisen bedre end de lavere grupper. Top grupperne er altid populære. Det er også her du kan spare flest penge ved at købe brugt da de (som regel) mister meget værdi ved første gensalg. hvis det så viser sig, at du alligevel ikke kan lide cyklen, så kan den oftest sælges til nogenlunde samme pris igen - pga efterspørgslen på top dele.
Men det kommer jo alt sammen an på dit budget. Har du 10.000kr, så bliver det nok ikke til top gruppen. Har du 15000kr, kan det nok lade sig gøre. Hold øjnene åbne.
aug 2011
Jeg går på jagt i de kommende uger, og så melder jeg da lige tilbage hvis jeg falder over noget
jun 2007
aug 2011
Helt ny i landevejs cykelverdenen - valg af cykel