{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.863 visninger | Oprettet:

Hjulsæt til mtb {{forumTopicSubject}}

Da min næste opgradering bliver hjulsættet vil jeg høre her i forumet, hvilke erfaringer folk har gjort sig.
Selvfølgelig kan man altid argumentere for at det dyreste hjulsæt er det bedste, men jeg vil gerne finde et sæt hvor pris og kvalitet harmoner sammen.

Jeg har ikke sat mig et budget endnu da jeg stadig forsøger at finde ud af minimumskrav mm.

Mvh Jens


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjulsæt til mtb
  • #1   4. sep 2011 100% xc eller hvad?

    pris og kvalitet er ikke noget man rigtig kan sige.... du kan sagtens få et sindsyg dyrt og af høj kvalitet. men helt forkert til dit behov smiley

    skal det være let ? eller skal det være bombproof?


  • #2   4. sep 2011 Det skal benyttes til rold skov, hammerbakker og lignende. Altså mest xc dog er der også turer til harzen mm.

    Kan man finde et let og godt sæt til dette.


  • #3   5. sep 2011 Har ikke prøvet andre end Spinergy Xyclone disc og Mavic SLR disc... Og så en del standard hjul...
    Men mine erfarringer er at Spinergy ruller vildt godt og er ekstremt stive og bliver ved med at være lige... Mavic SLR et 200 gram lættere, og det kan mærkes i accelerationer og op ad bakke... De er osse meget stive, men jeg slog baghjulet en smugle skæve på under 100 km... Og så synes jeg ikke de ruller så godt som spinergy... Det mærker jeg specielt på grusstierne og tonserstykkerne...
    Af de to hjulsæt hælder jeg mest til spinergy... De passer godt til mig...


  • #4   5. sep 2011 Spinergy Xyclone disc findes de billigst på crc eller hvad er folks erfarring med dette ?

  • #5   5. sep 2011 Prøv at give Pro-lite Allein et kig, de kan findes på CRC.

    De holder den lovede vægt og jeg har ikke haft noget at udsætte på dem endnu, ture både i kroatien og herhjemme.


  • #6   5. sep 2011 Jeg købte mine her: http://www.cykelkompagniet.dk/produkter.php?prod=282
    Tag derned og snak en god pris ud af dem...


  • I am nr.  8
    I am nr. 8 Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 133
    #7   5. sep 2011 Mavic crossmax ST er et super stift og holdbart hjulsæt, som jeg klart kan anbefale....
    og så ser det imo pisse fedt ud.


  • #9   6. sep 2011 Ove K: er det et hjulsæt du selv har gjort dig positiv erfaring med ?

  • #10   6. sep 2011 Nu ved jeg ikke hvad du vejer.. Jeg havde selv kigget på det Ove linker til, og jeg har skrevet med NoTubs om det, og de siger jeg er for tung (95 kg). De anbefalede jeg købte deres Arch fælg, med 1.8 - 2.0 eger.

    Prøv at skriv til Andersjuul.dk han kan lave dig sådan et sæt, med de nav du ønsker.

    F.eks Alpine fælg, DT 240s nav, 1,5 - 1,8 eger.. Let hjulsæt.. ( ca 1350 g) Men ikke så stive hvis du ligger i den tunge ende..

    Jeg har selv valgt Spinergy Xyclone da jeg havde mulighed for at få den til en fin pris.


  • #11   6. sep 2011 Spinergy Xyclone hvor meget har du giver for dem og hvor? Det er nok det hjulsæt jeg hælder mest til pt.. Vejer pt 77 kg

  • #12   6. sep 2011 Lige det hjul sæt kender jeg ikke, men som Brian skriver kan du få et sæt Alpine custom made gennem Anders i high end.

  • #13   7. sep 2011 Det er en længere historie.. Jeg har noget familie i USA, som kan sende dem til noget familie i Tyskland.. Der er det sjældent det kommer i tolden.. Så har købt et sæt til 2700 på Ebay.com.

Kommentér på:
Hjulsæt til mtb

Annonce