{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.848 visninger | Oprettet:

Gælder højre vigepligt for cyklister? {{forumTopicSubject}}

Jeg kan ikke finde noget på google.

Helt specifikt drejer det sig om et kryds i Kbh SV.
http://maps.google.com/?ll=55.647527,12.522978&spn=0.000573,0.001742&t=h&vpsrc=6&z=20
Hvis man kommer fra Händelsvej og skal nordpå ad Spontinisvej.
Der er ensrettet mod syd, så der bør ikke komme nogen biler, men der er skiltet at ensretningen gælder ikke for cyklister, og dem kommer der masser af.
Loven siger om højre vigepligt: "Trafikanten skal desuden sikre sig, at trafik fra venstre holder tilbage for trafikanten selv, inden han/hun selv kører ud i krydset."
Det godskriver jo næsten at højre vigepligt ikke overholdes.

Er der nogen der ved noget?

Hold gummiet nedad smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg vil gerne have min tørre tumbler sluttet til udluftning så dampen fra tøjet ikke opsamles i maskinen men ud af vinduet. 1.500 kr.
  • Vinduespudsning 500 kr.
  • Fjernelse af vægbeslag 500 kr.
  • Utæt rørsamling 1.000 kr.
  • Fejlkode E9 på Siemens opvaskemaskine 1.500 kr.
  • klippe hæk og nogle buske 1.150 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gælder højre vigepligt for cyklister?
  • #1   23. sep 2011 ring til politiet og spørg, nok der du får det bedste svar smiley

ps, jeg vil gætte på at det gælder for cykellister også.

• #2   23. sep 2011 hey, er i gang med kørekort, og har næsten lige haft det. mener det lyder sådan: " man skal holde tilbage for alt kørende trafik fra højre (med undtagen af kørestole, barnevogne osv.), og samtidig sikre sig at dem fra venstre har tænkt sig at holde tilbage" det sidste skal forstås på den måde at kommer der en bilist fra ens venstre side, som skriver skriver på mobilen eller ser ud som om han ikke har set en, ville det måske være en god ide at vente og se om han holder tilbage.

• #3   23. sep 2011 så ja, du har højre vigepligt smiley

• #4   23. sep 2011 Frederik: Spørgsmålet var om cyklister har højre vigepligt (det er mig der holder i bilen til højre).
    At man skal sikre sig at dem fra venstre holder tilbage svarer vel til en slags gult lys. De skal jo lige ha chance for at opdage dig og reagere derpå, så du ikke bare farer afsted, og mener at have rettet til vejen uden undtagelse.

• #5   23. sep 2011 Ja - en cyklist er underlagt i grove træk de samme regler som en bilist, dvs. også højresving vigepligt - at der så er ingen i verden der overholder det er en anden snak.

Kommentér på:
Gælder højre vigepligt for cyklister?

Annonce