{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.148 visninger | Oprettet:

spørgsmål til færdselsregler i rundkørsel ? {{forumTopicSubject}}

Hej cykelgalleri

Jeg har lige et spørgsmål til færdselsregler i rundkørsel til os cyklister og det er om når man skal hele vejen rundt i en rundkørsel altså den samme vej tilbage skal man så række hånden ud til venstre hele vejen rundt eller er det kun når man skal dreje til højere.? For man skal edder satme passe på i rundkørslerne.

Hilsen Lasse

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Handyman til små opgave 500 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.
  • Opsætning af en lampe. 1.050 kr.
  • afhentning forskelligt skrald 2.500 kr.
  • Opening a mailbox with a lost key and replacement of lock 770 kr.
  • Vaskemaskine op 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spørgsmål til færdselsregler i rundkørsel ?
  • #1   14. okt 2011 For bil er loven at du skal blinke til højre når du skal dreje fra om det så er 1. eller 3. afkørsel

• #3   14. okt 2011 Ja for jeg var ved at blive kørt ned i dag for jeg skulle hele vejen rundt så jeg lad self vær med at række hånden til højere fordi jeg ikke skulle dreje til højere men bilisten holdte ikke til bage for mig da jeg lige skulle til at kører ud.

• #4   14. okt 2011 Jeg plejer at række højre hånd ud hvis jeg er usikker på om billisten har set mig/om de har tænkt sig at dreje, ellers ikke, så vidt jeg ved er det ikke et lovkrav, men at gøre en så lille indsats for at undgå en påkørsel er fint med mig smiley

• #5   14. okt 2011 det kan godt værer at jeg også skal begynde at gøre det.

• #7   14. okt 2011 jov men når man ikke kan nå af stoppe op så er det allerede for sent. smiley men han kørte godt nok også hurtigt så det var da et hæld at der ikke skete noget.

• #9   15. okt 2011 Prøv at vende situationen om. Hvis du sad inde i bilen, så ville du blive rigtig glad, hvis cyklisten klart og tydeligt viste, hvad hans intentioner var. Dvs. ud af rundkørslen arm til højre. Blive i rundkørslen arm til venstre. Kan godt være, at det ikke står i loven, men der sker så mange ting i trafikken, som ikke står i loven, men hvis du klart og tydeligt signalerer hvad DU vil, kan du ikke gøre mere.
    På samme måde har man jo selv siddet og ventet pligtskyldigt i en rundkørsel på den der cyklist, der ikke rækker hånden ud i den tro, at han/hun skulle lige ud. Og så drejer de gudhjælpemig til højre. Så har man siddet der og taget hensyn uden samme hensyntagen til biliisten.

Så igen ræk du bare armen til venstre hvis ikke du skal ud ved første afkørsel - det er at tage hensyn. (man bør iøvrigt gøre det samme med blinklyset på bilen)

• #10   15. okt 2011 Nu kommer der nok en hel række indlæg fra folk, der ikke gider gøre det, når nu de ikke skal. Og det er netop problemet med danskerne i trafikken. De er så skide egoistiske og skal bare sørge for selv at komme frem. De kunne lære noget af kørekulturen i eksempelvis Sverige eller Tyskland.

• #11   15. okt 2011 Manglende tegngivning på cykel koster 500 danske kroner.

Placering, vigepligtsforhold, orientering og tegngivning i rundkørsel.

Færdselsregler som cyklist: tegngivning, start og stop, svingning, placering, og vigepligt.

• #12   15. okt 2011 Det er super fedt at have retten på sin side når man ligger under forhjulet på en audi A6.....

Læs trafiken og kør ud fra det..

• #13   15. okt 2011 +1 Michael G

Ret eller ej, det går kun rigtig galt 1 gang...

• #14   15. okt 2011 Var det et svar til mig? For jeg siger da intet om at have retten på sin side.. Siger bare det koster 500 kr. ikke at give signal, om det så er på cykel eller i bil smiley

Ligemeget om man er cyklist eller billist, så skal man da følge færdselsloven. Hvis alle "læser trafikken" og "kører ud fra det" uden at give signal eller tænke på andre end sig selv ville det jo gå fuldstændigt galt..

Selvfølgelig skal man som cyklist passe ekstra på, men det betyder ikke at man ikke skal følge færdelsreglerne..

• #15   15. okt 2011 Nej max det var det ikke. Bare et faktum

Kommentér på:
spørgsmål til færdselsregler i rundkørsel ?

Annonce