{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.215 visninger | Oprettet:

cykel stjålet - forsikring af opgraderinger? {{forumTopicSubject}}

Hej

Min Trek blev desværre stjålet igår efter en MTB tur i skoven. Den sad bagpå min bil låst fast med wirelås efter alle kunstens regler. smiley

Den var jo ikke helt standard længere.. så hvordan er jeres erfaringer med forsikringsselskaber og de opgraderinger vi går og laver på vores cykler hele tiden?

Jeg havde jo monteret andre pedaler, styr, dæk, håndtag, forgaffel osv osv.. De fleste af disse dele har jeg kvittering på, men vil forsikringen mon dække dem også? Eller er det kun stellet i form af stelnummeret de vil dække?

Det svarer jo i princippet til at jeg havde indbrud i min garage og de nyindkøbte dele blev nakket sammen med cyklen.

Hvad er jeres erfaringer?

Hilsen En trist cyklist


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  cykel stjålet - forsikring af opgraderinger?
  • #1   13. nov 2011 Trist situation. Originale kvitteringer og billeder af cyklen med udstyret på ville være en god hjælp på vejen. Konens racer blev stjålet sidste år en uge efter opgraderinger af hjul, styr, frempind og pedaler. Kvitteringerne var ikke nok - "enhver kan jo komme og sige de sad på cyklen" sagde damen hos forsikringsselsakbet. Håber på en bedre løsning for dig smiley

  • #2   13. nov 2011 da min makker fik hans trek stjålet der lavede forsikringen bare en dif mellem standart delene og de opgraderede dele men nogle billeder og kvitteringer gør nok at du er bedre stillet

  • #3   13. nov 2011 da min cykel blev stjålet var der ingen problemer med at få dækket hele cyklen med opgraderinger.
    det kan aldrig blive dit problem at bevise hvad der sad på cyklen,med mindre du ikke har udvidet cykel forsikring da den er blevet mere værd end standard.
    du kan risikere at de siger du skal få en udskrift fra din cykelhandler om hvad cyklen er værd nu med opgraderinger.


  • #4   13. nov 2011 Da jeg fik stjålet min fik jeg pengene for opgraderinger også, skulle bare vise kvitt. smiley

  • #7   13. nov 2011 Tusind tak for svarene alle sammen. Det luner lidt når man har mistet sin dejlige cykel smiley

    Jeg kigger allerede efter en anden. Går ikke ud fra at politiet finder min, da den slags ligger aller nederst på proriteringslisten og at den højst sandsynligt bliver skildt ad og stellet smidt væk smiley

    Kigger lidt på en Ghost SE 6000 som ny basis for en god cykel. Den er på tilbud på Chainreactioncycles lige nu med 40% rabat. Så den skal jeg nok kunne få for forsikringspengene.

    Ras


Kommentér på:
cykel stjålet - forsikring af opgraderinger?

Annonce