{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af basketball stander 500 kr.
  • Håndtaget til plæneklipperen er løsnet. Så den kan ikke løftes eller drej 500 kr.
  • IKEA kommode samling 650 kr.
  • Press fittings 18 mm 1 stk. 400 kr.
  • Hjælp med fladt bil-batteri 500 kr.
  • Problemer med køleskab 1.125 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dækindlæg?
  • #1   21. nov 2011 Kør tubeless, du har tubeless ready dæk.

Så køb et tubeless kit feks fra stans no tubes.

Så punktere du ikke igen.

• #2   21. nov 2011 I mtb dæk køres der ikke med stort tryk i dækkene, det er en ulempe med dækindlæg der, fordi det er stor risiko for det ikke bliver holdt ordenlig på plads, og det kan evt gnave hul i slangen. Udover det mener jeg også det kan gøre noget ved rullemodstanden.

Jeg kører med Michelin Aircomp Latex MTB slanger, har kørt 1 år uden at punktere en eneste gang. Du kan også kører som overstående siger, tubeless

• #3   21. nov 2011 jeg ser ingen ulemper ved dækindlæg. Specielt ikke til træning. Jeg kender en licensrytter som siger, at han nemt kan mærke forskel på, om der er indlæg eller ikke er (på raceren) men til træning er det jo ligegyldigt. Omvendt kan man sige, at hvis man endelig punktere til licens er det hele jo ligegyldigt smiley

Så smæk bare dækindlæg i. Jeg har dog aldrig prøvet det på MTB

• #4   21. nov 2011 Nikolay,

Læs det rasmus skriver... Det holder fantastisk på en landevejs cykel køre selv med det året rundt.

Men på en MTB er det noget af det dummeste man kan især når der er perfekte alternativer som forbygger det fantastisk og giver flere andre fordele med i købet...

• #5   21. nov 2011 Jeg har lige bestilgt en MTB, kører normalt kun racer og jeg vil bruge den netop til at cykle i skoven.

Men skal jeg så købe andre dæk eller hvad er det der du forklarer for noget Michael G?

Jeg er helt grøn på området, men vil gerne punktere mindst muligt hvorfor jeg også har indlæg på min racer smiley
    Men ved intet om MTB og punkteringer.

• #6   21. nov 2011 MIchael G: Hvad mener du!?

• #7   21. nov 2011 til Nikolaj b:
    Rasmus skrev:
    I mtb dæk køres der ikke med stort tryk i dækkene, det er en ulempe med dækindlæg der, fordi det er stor risiko for det ikke bliver holdt ordenlig på plads, og det kan evt gnave hul i slangen. Udover det mener jeg også det kan gøre noget ved rullemodstanden.

Derfor er indlæg en SUPER ringe ide til MTB

Martin, hvilke dæk sidder der på din ny bestilte mtb?? I mange tilfælde så de dæk der følger med er det der hedder tubeless ready. Dvs man kan kør uden slange med dem. Det kræver dog også noget af dine fælge. hvis det ikke er tubeless fælge (uden huller til nippler inde fra) Så kan man købe et kit feks stans no tubes.

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=38835

de sidste 4 år har jeg kørt tubeless, har ikke punkteret. Jeg fik ny cykel i år og på min første tur var jeg uheldig at punktere. Så konveterede jeg begge hjul til tubeless. Siden har det bare kørt perfekt. lav rullemodstand(ved ca 1.7-1.8 bar) bedre greb og mere komfort.

• #8   21. nov 2011 Okay, det lyder jo smart nok smiley

Men jeg ved dig ikke om det er tubeless der sidder på, har ikke fået cyklen endnu.

men de dæk der sidder på er Hutchinson Python AL NG 2.00

Ellers må jeg vente og se når dyret kommer hjem smiley

• #9   21. nov 2011 tjek på Hutchinson's hjemmeside om de kan konveteres til tubeless

• #10   21. nov 2011 Michael G: hvor ofte skifter du sagerne i dine dæk ?

• #11   21. nov 2011 tja, hvert halve år eller når det ikke holder luft mere.

Lavede det i maj og har ikke skiftede det flydende latex endnu.

Fylder måske luft i 1 gang om måneden. Så det holder ret godt luft smiley

• #12   21. nov 2011 Jeg har nemlig overvejet at skifte til tubeless, ikke fordi jeg punktere meget, men nok mere for at køre tubeless :).. Jeg har bare hørt at det skulle skiftes hver 3 måneder..

• #13   21. nov 2011 nej nejdet er ikke nødvendigt. det størkner før eller siden og mister sin effekt. det vil man kunne mærke på at det oftere taber luft

• #14   21. nov 2011 Er det ikke et "lorte arbejde" at skifte det og få dækkene til at sidde ordentligt?

• #15   21. nov 2011 det er et pille arbejde at få det størknede latex af. men med en nylon svamp går det hurtigt.

Da jeg lavede mit forhjul til tubless tog det mig 15 min i alt. tag dæk af, monter stans yellow tape fælgen, monter gummi rim strip med ventil, montere dæk igen. hæl latex og put luft i.

I det her tilfælde kunne jeg putte luft i med en fodpumpe. med mit baghjul skulle jeg bruge en kompressor. så popper det fint på plads uden problemer.

• #16   21. nov 2011 på min mtb har jeg dægindleg det virker fint nok da v har lavet et dobbelt lag og tape uden om det holder sq den kører på virkelig skarpe sving det tit det de punktære på forde du skraver drækket mod slangen sket 1000 gange for mog når jeg kører på bmx med vennerneså drifter vi og der sker det ti forde man drejer skart prøv lig et dobelt lag ind lidt taoe om så holder det i ½-1 år det sq okay lang tid

• #17   22. nov 2011 Det ender nok med tubeless smiley
    Tak for alle de gode svar smiley

• #18   24. nov 2011 Kør tubeless, det kan virkelig anbefales!

(link fjernet)

/Sobol

Følg min blog på (link fjernet)

Kommentér på:
Dækindlæg?

Annonce