{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Full suspension
  • #1   13. jan 2012 Du kan køre hurtigere og længere, da du har mere komfort og mere kontakt med jorden smiley

  • #2   13. jan 2012 Okay tak for det hurtige svar:D

  • #3   13. jan 2012 Det samme med en 29er, hvilket betyder at du får dobbelt op, hvis du køber en 29er fully smiley

  • #4   13. jan 2012 Hvad er en 29er?

  • #5   13. jan 2012 Jeg vil mene at det er en smags sag (:
    Jeg vil råde dig til at tage hen til din lokale cykel-biks og spørge om du må prøve køre en af hver slags (:


  • #6   13. jan 2012 29´er er en cykel med 29 tommer hjul

  • #7   13. jan 2012 okay skal dog ikke ha ny cykel men har aldrig vidst hvad fordelen var.

  • #8   13. jan 2012 En fully er en del mere komfortabel, men også tungere.

  • #9   13. jan 2012 Mikkel G -> Det kan så diskuteres, det med vægten... Kommer jo lidt an på ens budget

  • #10   14. jan 2012 Madsen det kan let diskuteres for bruger du 30.000kr for at få et let fully så kan du for samme penge få en endnu lettere hardtail for samme penge men nu er vægt nu heller ikke alt men overskud i sidste halvdel af turen man er på (vel og mærke på de lange ture).

    Men som man kan se så bliver man dobbelt så hurtig af at køre på en 29" fully.. skide smart salgs argument uden meget hold i det når der tales danske cykel forhold, en ordentlig teknik gør større forskel og bedste suspension der findes er arme og ben, minus ved det er at det også kræver en god fysik til lange ture +2 timer.


  • #11   14. jan 2012 Fordelen ved full suspension er bedre traction (kontakt til underlaget) og komfort. Ulempen er tungere og dyrere cykel, mere service og mere energi tab i trådet.

    Hvad der er bedst for dig, afhænger en del af det spor du køre og hvor lang tid du køre.



  • #12   14. jan 2012 har du tendens til at få ondt i ryggen, over længere tur, er det også værd at overveje en fully,
    jeg startede som 39 årig på MTB med en hardtail inden da havde jeg løbet i ca 1 år og måtte stoppe med at løbe da jeg begyndte at få ondt i ryggen, jeg var hos lægen og jeg fik tjekket min løbestil, fik målt min sko ud og fik de rigtig sko og det hele, men intet hjalp, så startede jeg på MTB, som sagt med en Hardtail, det gik kun ca 1 måned så var der problemer med ryggen igen, jeg kunne ikke klare de hårde stød, så skiftede jeg ud til en Fully, og har siden hen ikke haft nogen form for smerter i ryggen.
    Ja de er lidt tungere sådan en Fully, men er du ikke til de helt vilde løb og sådan, så kan det sagtens gå med en fully,
    jeg kører selv lidt MTB løb under dgi, regi og er lige PT ved at bygge mig en Carbon fully, som nok bliver noget lettere,, men Hardtail bliver det aldrig igen!!!!!

    venlig hilsen kim



Kommentér på:
Full suspension

Annonce