1.969 visninger
|
Oprettet:
Scott CR1 Pro 2011 {{forumTopicSubject}}
Hej Allesammen..
Jeg er brændt varm på denne model, og kan få den til ca 16500 kr. Er det en god cykel, og er der nogen fordele/ulemper ved den.
Kan få den i størrelsen som hedder XL (58-59) cm.
Jeg er 191, og har en skridtlængde på omtrent 93 cm. Jeg har prøvet cyklen, og synes den kører suverænt, men når jeg f.eks. indsætter mine kropsdata i f.eks. Canyons positionssystem, siger den jeg skal have en 63 cm. Er der nogen af jer der har erfaring med størrelsesvalg, som evt er oppe i min højde.
Vil jo helst ikke købe cyklen hvis den er for lille.
M.v.h.
Nordin
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
Men meget kan reddes med en lang frempind og en saddelpind med setback...
sep 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Cykler: 1 Emner: 20 Svar: 27
M.v.h. Nordin
aug 2008
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 37
feb 2008
nov 2011
Følger: 17 Følgere: 21 Cykler: 15 Emner: 3 Svar: 484
feb 2008
Dog kan en af konsekvenserne af en for lille ramme være du sidder for langt fremme, hens hvorfor en længere frempind kan gøre det sidste for dig.
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 1 Emner: 18 Svar: 1.420
Du skal enten finde Scott´s guide og endnu bedre tage ind i en butik der handler med Scott og prøve dig frem.
Størrelse er meget individuel, overkrop har en lige så stor indflydelse som ben længde, det kan dog som Michael G tilpasses med en frempind og position på sadel.
Skulle jeg bygge en ramme ud fra dine oplyste ben mål ville den være på 61cm i sadelrør men overrør vil så også skulle måles ud unikt til dig og alt efter hvad cykel skal bruges til.
Har rammen feks en del fald i overrør og et relativt langt overrør så kunne det sagtens være at en 58cm vil være perfekt hvis der måles midt boks - midt overrør.
En hurtig guide er at du sætter dig op på cyklen i den stilling du vil ha under race og kigger du så ned på fornav så skal aksel på nav ligge ca på midten af din frempind, samt det så er smart at der er en sagkyndig som samtidig ser om du rent faktisk har den rette position i hofter og arme.
Scott CR1 Pro 2011