{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.969 visninger | Oprettet:

Scott CR1 Pro 2011 {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen..

Jeg er brændt varm på denne model, og kan få den til ca 16500 kr. Er det en god cykel, og er der nogen fordele/ulemper ved den.

Kan få den i størrelsen som hedder XL (58-59) cm.
Jeg er 191, og har en skridtlængde på omtrent 93 cm. Jeg har prøvet cyklen, og synes den kører suverænt, men når jeg f.eks. indsætter mine kropsdata i f.eks. Canyons positionssystem, siger den jeg skal have en 63 cm. Er der nogen af jer der har erfaring med størrelsesvalg, som evt er oppe i min højde.

Vil jo helst ikke købe cyklen hvis den er for lille.

M.v.h.
Nordin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Scott CR1 Pro 2011
  • #2   17. jan 2012 bikebusters stelguide siger XXL for scott og mellem 61-64 cm

Men meget kan reddes med en lang frempind og en saddelpind med setback...

• #3   17. jan 2012 Ja, når jeg taster ind i de forskellige guides, så siger den omkring 61-63, men jeg synes bare det virker vildt stort, og derfor jeg måske tror en 58 vil passe mig, så hvis der er nogen herinde der har erfaringer omkring det, vil det være fedt.

M.v.h. Nordin

• CeCon
    CeCon Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 37
    #4   17. jan 2012 Hej. Altså alle mine MTB's er str. L og jeg er 190 og skridtlængde på ca 91. Jeg synes at de blir for store hvis man går højere op i størrelserne.

• #5   17. jan 2012 Så er det godt det ike er en mtb vi snakker om!!

• #6   17. jan 2012 Tror en xl er lige i skabet! Jeg er 187 med lange stænger og jeg kør på en cr1 i large. Hellere for lille end for stor;)

• #7   17. jan 2012 det er kun dig selv der kan mærke dig frem til det.

Dog kan en af konsekvenserne af en for lille ramme være du sidder for langt fremme, hens hvorfor en længere frempind kan gøre det sidste for dig.

• #8   17. jan 2012 Nordin man kan ikke bruge andre mærkers guide alene på den grund at de ikke nødvendigvis måler samme steder på rammen.

Du skal enten finde Scott´s guide og endnu bedre tage ind i en butik der handler med Scott og prøve dig frem.

Størrelse er meget individuel, overkrop har en lige så stor indflydelse som ben længde, det kan dog som Michael G tilpasses med en frempind og position på sadel.

Skulle jeg bygge en ramme ud fra dine oplyste ben mål ville den være på 61cm i sadelrør men overrør vil så også skulle måles ud unikt til dig og alt efter hvad cykel skal bruges til.

Har rammen feks en del fald i overrør og et relativt langt overrør så kunne det sagtens være at en 58cm vil være perfekt hvis der måles midt boks - midt overrør.

En hurtig guide er at du sætter dig op på cyklen i den stilling du vil ha under race og kigger du så ned på fornav så skal aksel på nav ligge ca på midten af din frempind, samt det så er smart at der er en sagkyndig som samtidig ser om du rent faktisk har den rette position i hofter og arme.

Kommentér på:
Scott CR1 Pro 2011

Annonce