Thansens "high-end" cykler {{forumTopicSubject}}
Hej Cykelgalleri.
Jeg har lige nogen emner jeg ønsker at belyse,
I forbindelse med uddannelse og Fagprøve har jeg valgt dette som et emne, At sætte fokus på Thansens lidt dyrere cykler.
Der er tale om den Racer cykel de har med komplet shimano 105 serie (link)
http://www.thansen.dk/product.asp?c=6413002438&n=-1328075167&pn=-984924392
og så denne MTB Som ligeså er udemærket udstyret.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=6413002438&n=-1328011916&pn=-1016286811
Cyklerne kan fåes i 2 stel str. og for mig at se, er denne udemærket udstyret, men hvad skal der til for folk kunne finde på at købe en sådan cykel?
Da jeg selv kører HIGH end cykler, har jeg jo selv en mening. om dette, men jeg tager imod med kyshånd fra andre..
OG lad nu være med at overbeskide emnet men kom med noget jeg kan bruge til noget og forholde mig til!
På Forhånd tak
Der er jo en masse fordomme osv.
feb 2008
Følger: 53 Følgere: 51 Cykler: 2 Emner: 35 Svar: 362
nov 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Cykler: 6 Emner: 12 Svar: 1.420
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 2 Emner: 5 Svar: 174
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 6 Emner: 14 Svar: 219
havde ikke problemer med den det år jeg kørte på den...
Tror bare at der kommer til at gå en rum tid inden folk er villige til at køre rundt på en X-Zite mest pga. navnet
T-Hansen har nok selv været med til at give navnet det dårlige ry pga. deres mange billige varer med svingende kvalitet
For virkelig at få hul igennem tror jeg de skal lave nogle rigtige HIGH-End cykler som stadig er noget billigere end konkurenterne...
DET kan måske gøre det til et mere anerkendt mærke...
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 1 Emner: 3 Svar: 30
Jeg tror dog tit at det er "billigere" at investere i et bedre/mere anerkendt mærke, da gensalgsværdien også vil være højere.
Jeg tror at på længere sigt er det en bedre investering, for så snart du har trillet den første tur på den cykel er den ikke 2.999.- værd mere i gensalgsværdi. Men har du måske købt en cube/trek/giant (find selv på flere) til f.eks. 5-7.000 så er det til at hente nogle penge på den igen ved et evt. salg.
Da jeg startede for et par år siden købte jeg en brugt cube for 4.500 og den har gjort det fint i de 2-3 år jeg har haft den. Nu er jeg så sikker på at MTB er en sport for mig, og jeg har derfor investeret i en noget dyrere cykel. Men jeg fik til gengæld også 3.000 for min cube, fordi den har været passet ordentlig. Det er et tab på 1.500, hvis jeg havde kørt på en cykel fra T-hansen tror jeg slet ikke jeg havde kunne sælge den 2-3 år efter.
Cyklen kan som sådan være fin nok, men mærket betyder bare meget for gensalgsværdien, lige så vel som hvis man køber et B&O fjernsyn fremfor et ukendt mærke.
Hvis man "bare" søger en cykel til at transportere en fra A til B, og har tænkt sig at køre på den til den er rustet væk så er det da en billig cykel, men jeg tror simpelthen den bliver for dyr på længere sigt, både i skift af dele pga. defekt/opgradering og så i tab af værdi når den skal sælges.
Så ja, det er en billig cykel nu og her, men det bliver hurtigt dyrt, for du ser aldrig i nærheden af de 2.999.- igen.
Hvis en af mine venner ville afprøve om MTB var noget for dem, ville jeg foreslå dem at købe en brugt cykel, aldrig en T-hansen cykel.
Men derfor kan cyklen som sådan være fin nok.
En klog mand sagde engang: "when you buy quality, you only cry once"
aug 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Cykler: 9 Emner: 23 Svar: 32
Om det ville gøre noget for jer at der står en kompetent medarbejder, som ved noget om cyklen etc
Håber på flere gode indputs
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 1 Emner: 3 Svar: 30
Men som udgangspunkt ville jeg ikke købe en "high-end "cykel i T-hansen, men hos en "rigtig" forhandler, og det ville ikke gøre nogen forskel med en kompetent medarbejder i T-hansen for mit vedkommende.
Ved større køb vil jeg helst købe tingene af en fagmand der sælger lige præcis den vare jeg søger.
ikke et sted som har "lidt af det hele".
- Håber det giver mening
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 2 Emner: 5 Svar: 174
Til prisen kan den jo altid holde så længe den kan, og så blive til hverdags cykel hvis man en dag ønsker en bedre cykel
maj 2006
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 1 Svar: 24
Man man skal aldrig sige aldrig..
Men hvis det var så skulle det være billigere end andre steder, det er det ikke
http://www.cykelgear.dk/cykler/racer/hai-tour-rx
Den ville jeg klart vælge frem for den i T-Hansen
aug 2007
Den Thansen sælger er jo KOMPLET udstyret. både krank, garniture mm... det er "kun" hjulsættet som er Shimano RC10 hjul
maj 2006
Følger: 1 Cykler: 1 Emner: 1 Svar: 24
Prisen er den samme så det syntes jeg fint kan sammenlignes..
aug 2007
Hvis man skal sammenligne så skal man ha det samme pris niveau at gå ud fra... men det kommer heller ikke sagen ved... jeg spørger ind til Thansens cykler det er dette jeg skal bruge til noget, ikke hvad konkurrenter og net shops sælger !
aug 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Cykler: 4 Emner: 12 Svar: 124
feb 2009
Følger: 19 Følgere: 19 Cykler: 11 Emner: 11 Svar: 531
Jeg ynder at samle cyklerne selv og mener ikke at T-hansen cykler er kvalitet i stellet som jeg finder meget vigtig
Thansens "high-end" cykler