{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.405 visninger | Oprettet:

Valg af racer {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg er ny herinde, jeg faktisk inden for cykel verdenen og har derfor brug for noget hjælp.

Jeg har kigget på flere cykler og spurgt flere til råds. Men jeg er stadigvæk en del i tvivl, så nu prøver jeg herinde.

Først skal det siges at mit budget for selve cyklen er i niveauet 10-13.000 kr

Jeg har kigget på en del cykler. Mit opmærksom er dog blevet fanget mest af Trek, Focus og Principia cykler - men en del flere har også været spændende.

Det jeg ønsker mig af en cykel:
-Carbon stel
-Behagelig at cykle længere og mange ture på
-God udstyr, der ikke behøver at blive opgraderet de første år.

Problemet for mig er at, mere vil have mere. Og inden man har set sig om er man jo i cykler til 20-25.000 kr. Jeg ved udemærket mit behov (og penge) ikke er til det - derfor ønsker jeg vejledning om valg af racer.

Hvad vil i anbefale mig at købe? Det er helt ok I ikke anbefaler lige den i selv cykler på, da ens behov nødvendigvis ikke er ens!

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af racer
  • #2   21. feb 2012 Ca. 187 og må nok indrømme at jeg er lidt for meget luksus dyr til at købe brugt, specielt når man er oppe i den slags penge smiley

  • #3   21. feb 2012 luksus og luksus...

    Du får bare rigtig meget for pengene ved at købe brugt. En sprit ny cykel taber også hurtigere værdi.

    Hvilke modeller kigger du på indenfor: Trek, Focus og Principia ??

    Du kan evt. også kigge på Canyon cykler. Her får du meget for pengene!


  • #4   21. feb 2012 @martin
    Så kald det noget andet, er mest vild med mine ting, når de ikke er brugt af andre end mig smiley
    Jeg har kigget på Trek Madone 4.5, Focus Cayo 1.0 / 2.0 og Principia cykler har jeg bare hørt og læst lidt om, men ikke nogle bestemte modeller?


  • #5   21. feb 2012 Webike har den nyeste model fra Vision til salg med komplet shimano 105, har ikke lige kunne se hvilke hjul der er på, men den er på tilbud til 13000 kr nu her. Den ser lidt kedelig ud på billede men rammen er rigtig flot når man ser den i virkeligheden. Har selv kørt med 105, det køre rigtig godt.

  • #6   21. feb 2012 vil bare lige sige at jeg har lige været der hvor du står nu,

    jeg havde et budget på 10000, men det endte så med at blive til 11000.
    og valget blev til en brugt Canyon Ultimate Pro Serie fra 2008,
    som er foregængeren til Canyon Ultimate CF.

    det er en fuld carbon cykel, med zipp carbon styr, FSA carbon saddelpind.
    FSA forklinger med keramisk lejer og komplet Dura Are gruppe ( bremser og gear )
    og nye Campanolo Scirocco hjul med nye Schwalble Durabo Plus dæk.

    jeg syntes selv det var et fint køb, og jeg er sikker på at jeg har fået noget
    mere for pengene ved dette køb, frem for at have købet en ny racer ved en forhandler.


  • #7   22. feb 2012 @kasper r
    Jamen den ser fin ud, men hvordan er den med kvalitet osv?

    @dennis
    Kan godt se din pointe, og få en cykel der er 1-2 år gammel med det bedste udstyr er da også en mulighed. Men for mig er det et irriteringsmoment at vide jeg har givet mange penge for noget der er brugt så meget af andre.

    Men hvis det rigtige tilbud er der, så kan alt jo overvejes smiley Hvor købte du din cykel igennem? DBA, DGS eller?


  • #8   22. feb 2012 Bikebuster har gode tilbud på Willier.. prøv at kigge på dem.. Fedt stel og gode priser

  • #9   22. feb 2012 Jeg fandt den på DBA, da jeg søgte efter nogle priser på en Wilier,
    så det var helt tilfældigt at jeg lige så den.

    men ellers, kig på Bikebuster.dk de har 18 - 25 og 30 % rabat på deres restsalg af Wilier.
    hvis man altså kan leve med at det er sidste års farve smiley


  • #10   23. feb 2012 @Tommy, sydsj. L
    Det prøver jeg lige smiley

    @Dennis
    Okay, jamen jeg kigger derind og ser hvad de har smiley


Kommentér på:
Valg af racer

Annonce