{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alternativ til Specialized Epic comp 29
  • #1   4. mar 2012 du kommer nok ikke uden om at prøve en athem x 29 1 så (mener den ligger vejl. til 22 så mon ikke man kan få den til omkring de 20)

  • #2   4. mar 2012 (link fjernet)

    Scott laver vel også cykler

    Ville nok også lige tage en tur på en Cannondale inden jeg besluttede mig smiley


  • #3   5. mar 2012 Kender godt de 2 cykler.
    Scott'en tiltaler mig med twinlock-systemet. Men igen synes jeg brain vinder over den.
    Anthem - har ikke nogen form for brain/terralogic i bagdæmperen eller? Synes ikke jeg kan finde noget om det.


  • #4   5. mar 2012 Anthem har ikke noget Terralogic/Brain system. Men deres "barin" sidder i deres Maestro System der er en teknologi der har 5 led, som den bageste del af rammen fjedre over.

  • #5   5. mar 2012 Giants Maestro system (som er giants udgave af DW-link med et twist) skulle være noget af det bedste til XC hvis du kun kigger på selve ophænget og ikke dæmperen

  • #7   5. mar 2012 fine alternativer ...... men deres hjul er lidt små smiley

    tror at TS kigger på 29'ere


  • #8   5. mar 2012 Her kommer salgstalen:

    Cannondale og deres Lefty er rigtig godt til 26". Til 29" er det ENDNU bedre. Dels er vægbesparelse stor (1329gr m. remote lockout for en 29" forgaffel!), desuden kompensere forgaflens stivhed og styre præcision en del for de større hjul. Jeg har ikke prøvet den nye 29" SCAPEL, men en HT 29"


  • #9   5. mar 2012 Scalpel synes jeg desværre er for dyr... Ellers en lækker cykel. Den kan vel ikke fås for 20K
    Har også hørt at deres rammer ikke er de mest holdbare, og med mine knap 95 kg (som gerne skulle blive mindre) tror jeg ikke er en god kombi.

    Er det pengene værd på en Epic, at give de 8K mere for at få fronten af stellet i carbon? Her tænker jeg også gensalgsværdi?



  • #10   5. mar 2012 ved du hvad epic rammen vejer i fuld alu contra carbon udgave.?

  • #11   5. mar 2012 En Epic Comp 29er vejer 11.90 kg for en størrelse L.
    Og nej jeg mener ikke at det kan betale sig med carbon "for stel"


  • #12   5. mar 2012 nu er forskellen på alu og carbon meget mere end bare vægten! en god carbon ramme er vævet så den er superstiv de rigtige steder og giver en mere direkte kraftoverførsel en end alu og samtig lavet så den kan "flexe" lidt på andre steder hvilket giver lidt bedere komfort

    men 11,9 for en alu fs er bestem ikke ringe


  • #13   5. mar 2012 Hvor finder du vægten?
    Jeg har ikke kunnet finde det.

    Desuden har jeg nu kigget på en Scalpel igen!!! Den er nu fed med den gaffel.
    Er bare forelsket i det brain også. Jeg må ud og prøve den Cannondale også.
    Og hvad med vægten på den alu???


  • #14   5. mar 2012 Jeg vejede den hos Heinocykler i fredags smiley

  • #15   5. mar 2012 Jeg har hørt den der med, at 29er HT skulle være lidt hen ad en fully, men efter at have prøvet begge dele, vil jeg mene, at der er rimelig stor forskel...

  • #16   6. mar 2012 Morten B - Jeg er enig.
    Har nu en 26" HT
    Har haft lånt både en StumpJumper 29" og en Epic 29" testcykel. Og der er stor forskel. Netop derfor jeg kigger efter Epic.


  • #17   6. mar 2012 Bare køb den Epic, det er en sindsygt fed cykel, og når affjedringen er sat rigtigt op, skal du ikke tænke over den mere, så er det bare at køre ned af sporet så hurtigt du kan, den æder det hele smiley

Kommentér på:
Alternativ til Specialized Epic comp 29

Annonce