{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.082 visninger | Oprettet:

E mountainbike bike {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har købt en elcykel med Bosch motor pg har rykket føleren så min motor hele tiden hjælper. Kører nok omkring 30-35 km/t når jeg kører. Nu har motoren slået fra og der står error 504 på displayet. Har læst lidt omkring det og så vidt jeg kan se, så kan jeg overskrive den her fejl 3 gange også skal den til Bosch og have ny software. Mit spørgsmål er kan der virkelig være rigtig kan jeg ikke gøre noget så jeg bare kan kører som jeg vil?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  E mountainbike bike
  • #1   28. jun 2021 Jep, der er fra Bosch's side sat en del foranstaltninger ind, som sørger for at du ikke kan pille ved den og få assistance over de 25 km/t, som EU-reglerne foreskriver. Tænker de har gjort det for at undgå garantisager, som skyldes overbelastninger af motor, motorstyring og/eller batteri, hvis de designer efter 25 km/t, men folk kører +30 km/t på den, og derved "afliver" cyklen lidt hurtigere end de fra Bosch's side forventer ift. en fastsatte garantiperiode.

    Har snakket med en cykelmekaniker-kammerat hos Design Cykler, som siger at man desværre hverken kan pille i software eller hardware, uden den kommer med fejl før eller siden. Software skulle eftersigende være tæt på umuligt at pille ved uden at den melder fejl og "Warranty void", og hardwaren giver fejl enten med det samme eller kort tid efter justeringer.

    Alternativet er at bytte cyklen til en Speed Pedelec med nummerplade og hjelmkrav, men så kan du også køre 45 km/t, hvis det er det du vil. smiley


  • #2   28. jun 2021 Tak skal du have. Vil bare gerne kører på den her men kun 30/35 ikke mere. Syntes faktisk det vildt de må putte noget i min motor så motoren bare slukker. Tænk hvis ens knallert eller bil man tunede bare slukkede lige pludseligt 😂 men mange tak for svar.

Kommentér på:
E mountainbike bike

Annonce