{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.768 visninger | Oprettet:

cannondale og ny forgaffel, evt med fjeder. {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har købt en ældre cannondale mtb men fik efterfølgende at videat ønsker jeg en ny forgaffel (til ahead) så skal den være speciel for at passe cannondale, men alle nye cykler og gafler idag er da af den art. så vil jeg ikke blot kunne købe en ny fjeder gaffel og sætte på. den eksisterende er en fast gaffel, jeg vil primært kun bruge cyklen på vejen og i byen og ganske lidt i skoven er der nogen der har et forslag til en god og billig gaffel, gerne med lockout, da det vist skulle være smart, men belær mig gerne.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  cannondale og ny forgaffel, evt med fjeder.
  • #1   9. jun 2012 Kronrøet er større på deres mtb'er der er 1.5 tomme så vidt jeg husker.

Så du skal have andre styrefittings

• #2   9. jun 2012 Søg efter en brugt fatty gaffel evt på ebay.de

• #3   9. jun 2012 hvordan løser jeg det bedst og billigst. hvilke styrfittings og en fatty gaffel hvad mærke er det og skal det vlre en speciel model. skal have en gaffel hvor røret er længere end på den nuværende

• #4   10. jun 2012 Da der sidder fast gaffel på den nu, er det formodentligt en gammel ramme med 1 1/8" kronrør, istedet for 1,5".
    Fatty er Cannondales egen gaffel, og så vidt jeg ved, fåes den kun til 1,5", så før du kaster dig ud i et køb, skal du vide om det er den ene eller den anden størrelse.

• #5   10. jun 2012 okay, jeg skal ud at kigge på cyklen nu her, når jeg så ved hvad str kronrør hvad gør jeg så, søger gafler med det mål??? hvad anbefaler I iøvrigt til mit brug, som er alm. landevej og bykørsel. måske vil jeg tage den i skoven også.

• #6   10. jun 2012 Inden der skydes for meget ud i blinde så er der lige nogle oplysninger du skal give...

Hvilken Cannondale er det og årgang ?

Der er stor forskel på rammerne så brugbare oplysninger er vigtige og ind til da så gør dig selv en tjeneste at tage oplysninger der er givet i blinde med et gran salt.

• #7   10. jun 2012 hmmm jeg har netop købt den brugt. fik ikke fat i årgangen, men ved det er en f900sx og kan vel også finde stelnummeret.

• #8   10. jun 2012 hej har netop målt stangen på min forgaffel, den der går op i styrfittings og kronrør, den måler ca 28,66mm.

• #9   10. jun 2012 Det er ikke længden der kan være et issue men tyggelsen på stikkenn. Når jeg google f900sx ser en cannondale med lefty forgaffel, altså en gaffel hvor der kun er ben ned i venstre side. Har din også det?

• #10   10. jun 2012 kun ben i vesntre side??? jeg har en fast gaffel med en rør dimension på 28,66 mm

• #11   10. jun 2012 nå nu jeg med. mej den hedder f900sx er med stilk der har en tykkelse på 28,66 mm og to ben ( har faktisk indtil for 30 sek siden aldrig set en med kun et ben)

• #12   11. jun 2012 Den er der i alle udgaver, alm, lefty og headshok det er årgang som har mest indflydelse men de sidste er lavet til Headshock og Lefty men din er ud fra oplyste 1 9/16" eller i Cannondale mål 1.5" (er lidt mere end 1.5" i virkelige mål).

Fire mulighedder som jeg ser det, beholde den stive gaffel, købe en gaffel med den størrelse stilk (evt en headshock), købe en Lefty eller købe en adapter til headset så du kan købe en forgaffel som er klassisk som du kender den og større udvalg hvis der er tale om at købe brugt smiley

• #13   11. jun 2012 Carsten : 28,6 er lig 1 1/8", så hvis dette er målet på stilken nu, er der enten i forvejen et reducer fitting i, eller det er en ramme til 1 1/8".
    1,5" er lig 38,1 mm.

• #14   11. jun 2012 tak Thomas, så er det jo bare en standard gaffel jeg skal have??? er der nogen der ud fra det behov jeg har beskrevet vil give deres mening tilkende....

jeg vil primært kun bruge cyklen på vejen og i byen og ganske lidt i skoven er der nogen der har et forslag til en god og billig gaffel, gerne med lockout, da det vist skulle være smart, men belær mig gerne.

• #15   14. jun 2012 Du har helt ret Thomas smiley

Michael du kan helt sikkert finde en brugt RS Reba, en Fox med lockout så har du en fin gaffel til skov men også en gaffel du kan lave stiv/låse når du køre på vejen.

Du skal bare huske vandring på gaffel skal være på max 100mm til din ramme og husk længde på stilk må ikke være kortere end den du allerede har på din faste gaffel.

• #16   14. jun 2012 Godt at vi kan blive enige, så forvirringen ikke bliver total. smiley
    Gaflerne som Carsten nævner er gode gafler, der jævnligt kan findes til en fin pris.
    Hvis det er mest landevej du kører, så ville jeg ikke have travlt med at finde en ny gaffel, da en fast er fin til dette.
    Du har så tiden til at finde en passende gaffel til en fornuftig pris.

• #17   14. jun 2012 super. takker for svar Carsten en rs reba er det en fox ??? hvor skal jeg kigge, i brugtmarked her, dba og gul og gratis??? hvad med rockshox, de er måske for dyre / ringe kvali til prisen. jeg overvejer at male cyklen hvid til næste sommer og finde originale mærker i sort og få en sort fjeder gaffel. stilken skal self have minimum samme længde som jeg har nu og læste godt i en anden tråd at vandringen ikke må overstige 100mm da stellet jo ikke er bygget til en fjedergaffel.

men en fin gaffel der gerne kan låses, hva vil det være og gerne til under 2000kr (jo billigere jo bedre, da jeg ikke vil ende med en cykel med en opgradering til 5-6000kr)

• #18   14. jun 2012 Reba er Rock-shox og er en rigtig stabil og god forgaffel.

Kig her eller mtb.dk du kan være heldig at finde nogen til en tusse og opefter.

• #19   15. jun 2012 takker for de gode, detaljerede svar alle sammen.

• #20   15. jun 2012 ups glemte at informere om det skal være en fjeder gaffel til v bremser, da det er hvad jeg har nu

hvordan er denne eks.

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=79836
    eller fra dba

http://www.dba.dk/forgaffel-manitou-affjedr/id-83078680/

• #21   15. jun 2012 Du er bedre stillet med denne gaffel og den har så du kan låse ben på gaffel.

(link fjernet)

Har kigget efter brugte men det er lidt tyndt på markedet lige nu når den skal kunne klare V-Bremser samtidig men hey til lige under 1000kr er det et okay fint køb for den jeg linker til smiley

• #22   16. jun 2012 alletiders takker mange gange

Kommentér på:
cannondale og ny forgaffel, evt med fjeder.

Annonce