Vejsvineri {{forumTopicSubject}}
Så er sæsonen for cykel-motionisterne startet. Det ser man tydeligt når man cykler rundt i landskabet: Tomme cykelflasker/drikkedunke, emballager fra energibar og henkastede cykelslanger ligger og flyder overalt i rabatten, i folks hække, i træer, i skovene, på markerne og andre steder.
Hvad jeg som alm. Cyklist ikke kan forstå er, hvorfor det skal være nødvendigt at smide affaldet fra sig i naturen.
Hvem regner synderne med skal rydde op efter dem?
De fleste kommuner har sparet udgifterne til at fjerne affald fra gader og veje, for at vi kan få bedre skoler og forhold for de ældre. Fornuftig disposition - syntes jeg selv.
Men hvem skal så rydde op efter jer? Skal vi private grundejere/lodsejere gå rundt i vores fritid og rydde op efter jer?
Pragmatisk set, så vejer det affald i kaster fra jer jo ikke mere, end det gjorde da I tog det med på cykelturen, så der er jo ingen fornuftig grund til ikke at kunne tage det med sig tilbage og smide det i en affaldssæk når turen er færdig. Drikkedunken og emballagen fra energibaren, kan jo snildt sættes tilbage i hhv. flaskeholderen eller cykeltrøjens baglomme, uden at det vil påvirke jeres køretid eller den samlede vægt i kører rundt med.
Med ønske om en god tur i en ren natur.
okt 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Cykler: 13 Emner: 174 Svar: 894
mar 2009
Følger: 1 Svar: 61
feb 2008
Følger: 53 Følgere: 51 Cykler: 2 Emner: 35 Svar: 362
Det man kan have i tasken på vej ud, kan man også have med hjem !
mar 2009
Men fedt du gør noget når du er der
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 2 Emner: 76 Svar: 791
TAG FOR HELVEDE DET HELE MED HJEM !
Det er vores allesammens renomé der er på spil her, og jeg er MEGA træt af at blive kaldt skovsvin og meget andet fordi andre ikke ryder op efter sig selv
nov 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 30
Hvis folk virkelig mener de har så travlt at de ikke har tid til at samle skraldet op efter dem, burde de omlægge deres prioriteringer bare en lille smule.
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 22
Har også selv en del gange taget en oprydningstur og kørt rundt og samlet andres affald sammen, men holder mig dog primært til mit eget lokalområde.
Kan ikke bestemme mig for hvad der irriterer mig mest; at bruge tid på at samle andres affald op, eller at se mere og mere affald hobe sig op.
nov 2011
Følger: 4 Følgere: 8 Cykler: 3 Emner: 56 Svar: 649
nov 2011
sep 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Cykler: 2 Emner: 9 Svar: 90
sep 2008
Følger: 8 Følgere: 8 Cykler: 5 Emner: 11 Svar: 114
Folk her omkring er nu ret gode til at holde skovene rene men der blir også delt svinere ud når folk smider deres lort fra sig.
Mht større løbs arrangementer så må man forvente at der vil blive smidt ting men man kan jo selvfølgelig opfordre folk til at have lidt omtanke mht hvor der blir smidt. Dumping zoner som søndergaard nævner ville være et godt til tag
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 7 Cykler: 1 Emner: 61 Svar: 295
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Cykler: 7 Emner: 18 Svar: 244
Dog har jeg samme mening somsøndergård, at ved løb der smider jeg sku også mine tomme gel og flasker.( i befolkede områder)
nov 2011
"Jeg har betalt, så jeg må godt" Shit mand.... Forstår godt hvorfor en stavgangs-nabo til et mtbløb bliver sur på os så !
Dumpingzoner er en rigtig god ide.
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 1 Emner: 2 Svar: 22
Spørg arrangøren inden et løb: "Er der dumpingszoner"? "Kører der en følgebil rundt og samler op efter os?"
Problemet er at selv om man føler sig nok så berrettiget til at svine naturen til (hvis man overhovedet kan føle sig berettiget til det!) - så breder det sig som ringe i vandet; en anden rytter ser du kaster en dunk fra dig, og så gør han det også, osv.
Det er desværre endnu en tendens som er kommet fra fjernsynet. Man ser de profesionelle ryttere gøre det ved de store løb, og så føler man vel at det er OK... Desværre!
Men man ser jo også så mange andre unoder i fjernsynet. Skal de så også være OK???
mar 2009
Følger: 1 Følgere: 4 Cykler: 5 Emner: 14 Svar: 228
Når man som jeg til løber langs vejene flere steder - så går der ikke mange meter pr. smidt dåseøl og jeg tvivler på er cykelister som har smidt dem.
men ingen tvivl om der ikke skal svines i naturen - det glæder jo alle - også dem som lige har fået fastfood mm.
nov 2011
Bare fordi der ligger øldåser, er det da ikke iorden at smide gelposer...
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Cykler: 2 Emner: 76 Svar: 791
mar 2009
men ingen tvivl om der ikke skal svines i naturen - det glæder jo alle
så jeg kan ikke se hvorfor det skulle rable for mig?
jeg er jo enig - men påpejer jo bare at der er andre som sviner naturen til også - bare i meget større mængder over det ganske land. En øldåse som har været en tur igennen en snitter - kan jo lave store skader på kreaturer - ja de kan faktisk dø af det - hvilket sker flere gange om året.
nov 2011
Du er virkelig dårlig til at formulere dig på skrift...
mar 2009
der skulle stå
men ingen tvivl om der ikke skal svines i naturen - det gælder jo alle
mar 2009
Vejsvineri