{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

Vejsvineri {{forumTopicSubject}}

Så er sæsonen for cykel-motionisterne startet. Det ser man tydeligt når man cykler rundt i landskabet: Tomme cykelflasker/drikkedunke, emballager fra energibar og henkastede cykelslanger ligger og flyder overalt i rabatten, i folks hække, i træer, i skovene, på markerne og andre steder.
Hvad jeg som alm. Cyklist ikke kan forstå er, hvorfor det skal være nødvendigt at smide affaldet fra sig i naturen.
Hvem regner synderne med skal rydde op efter dem?
De fleste kommuner har sparet udgifterne til at fjerne affald fra gader og veje, for at vi kan få bedre skoler og forhold for de ældre. Fornuftig disposition - syntes jeg selv.
Men hvem skal så rydde op efter jer? Skal vi private grundejere/lodsejere gå rundt i vores fritid og rydde op efter jer?

Pragmatisk set, så vejer det affald i kaster fra jer jo ikke mere, end det gjorde da I tog det med på cykelturen, så der er jo ingen fornuftig grund til ikke at kunne tage det med sig tilbage og smide det i en affaldssæk når turen er færdig. Drikkedunken og emballagen fra energibaren, kan jo snildt sættes tilbage i hhv. flaskeholderen eller cykeltrøjens baglomme, uden at det vil påvirke jeres køretid eller den samlede vægt i kører rundt med.

Med ønske om en god tur i en ren natur.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vejsvineri
  • #1   18. jun 2012 Nemlig... Jeg tager selv det hele med mig til en skraldespand.. Alt andet er da en falt erklæring overfor de børn vi selv sætter i verden og som vi prøver at opdrage til at passe på jorden..

• Sirchrash@alot
    Sirchrash@alot Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Svar: 61
    #2   18. jun 2012 Kom også forbi rude "DH" bane og hold kæft hvor blev jeg flov over at have kørt der engang. Sikke et svineri med redbull dåser og snack papir..... Det pinligt, og svært at overbevise S&N om at renovere og bygge banen større

• #3   18. jun 2012 SirChrash@alot jeg kan kun være enig, nu kører jeg fast deroppe og hvergang jeg ikke har været der et stykke tid, så ligger der ufatteligt meget lort der oppe. det mindste der kunne blive gjort var at smide det i nogle poser der oppe.. vi har et par gange samlet alt sammen og taget det med hjem.

Det man kan have i tasken på vej ud, kan man også have med hjem !

• Sirchrash@alot
    Sirchrash@alot Tilmeldt:
    mar 2009

#4   18. jun 2012 Ja det vigtige er også at tage poser med skrald med ned til vejen, da dyrene i skoven river poserne i stykker for at finde mad.
    Men fedt du gør noget når du er der smiley

• #5   18. jun 2012 Oplever desværre samme tendens på vejen imellem Lynge og Farum i Nprdsjælland. Hvis det er en del af din træning af spise energi gel - så tag den tomme emballage med hjem. Hvis du punktere og sætter en ny slang i - så tag den brugte med hjem. Hvis det er en del af din punktering at bruge co2 patroner - så tag den tomme med hjem.
    TAG FOR HELVEDE DET HELE MED HJEM !
    Det er vores allesammens renomé der er på spil her, og jeg er MEGA træt af at blive kaldt skovsvin og meget andet fordi andre ikke ryder op efter sig selv

• #6   18. jun 2012 Utroligt det overhovedet er nødvendigt at have en tråd om dette emne. Det siger da sig selv at man tager alt sit skrald med hjem igen, alt andet ville være åndssvagt.

Hvis folk virkelig mener de har så travlt at de ikke har tid til at samle skraldet op efter dem, burde de omlægge deres prioriteringer bare en lille smule.

• #7   18. jun 2012 Tror desværre ikke at en tråd her er nok, men kan da håbe at den renere tendens begynder at brede sig, frem for at svineriet ekskalerer.

Har også selv en del gange taget en oprydningstur og kørt rundt og samlet andres affald sammen, men holder mig dog primært til mit eget lokalområde.
    Kan ikke bestemme mig for hvad der irriterer mig mest; at bruge tid på at samle andres affald op, eller at se mere og mere affald hobe sig op.

• #8   18. jun 2012 Enig. Men det er også vigtigt at vi rene mennesker tager fat i de urene skovsvin, og skælder dem ud når de sviner. Ellers lærer de det aldrig...

• #9   18. jun 2012 Læste et eller andet sted, at arrangøren af et 12timers løb, havde samle over 200kg affald op efter løbet, det kan fandme ikke være rigtigt....!

• #10   18. jun 2012 til en hver tid skal man selvfølgelig samle sit lort op. men vil så også godt sige at når man kan afholde et løb hvor deltagerne betaler op mod 400-500 kr for at være med. må de som arrangerer det, også gøre noget for at rydde op efter folk. for det er tros alt hurtigere at smide det end at fumle med at lægge det i en ryglomme. Og hvis det er længer ture som ½ eller 1/1 ironman hvor cykelturen og løbeturen er ret lange skal man ikke ligge og køre rundt med sine tomme vand flasker i ryglommer for at have 2 friske i sine dunkholdere. de kunne eventuelt lave dumping zoner så der er meget mere styr på det. nu hr jeg ikke selv været med i et løb endnu. men det kommer nok snart.

• #11   18. jun 2012 Hvis man har plads til det på vejen ud har man sgu også plads på vejen hjem det kan sgu ikke være så skide svært at finde ud af!

Folk her omkring er nu ret gode til at holde skovene rene men der blir også delt svinere ud når folk smider deres lort fra sig.

Mht større løbs arrangementer så må man forvente at der vil blive smidt ting men man kan jo selvfølgelig opfordre folk til at have lidt omtanke mht hvor der blir smidt. Dumping zoner som søndergaard nævner ville være et godt til tag smiley

• #12   18. jun 2012 Der vil altid være skovsvin, desværre. Også folk i biler, bor i nærheden af en mc d , der er typisk papir i en radius af et par km der fra, der er åbenbart nogen der mener det er ok at spise maden i bilen og så smide hele molevitten ud af bilen når man er færdig. Og man kan også lige tømme askebægeret når man er i gang.

• #13   18. jun 2012 Synes nu folk er gode til og holde skoven fri ved Århus.
    Dog har jeg samme mening somsøndergård, at ved løb der smider jeg sku også mine tomme gel og flasker.( i befolkede områder)

• #14   18. jun 2012 Kan overhovedet ikke se hvorfor naturen skal svines til, bare fordi et skovsvin har betalt 4-500 kroner.
    "Jeg har betalt, så jeg må godt" Shit mand.... Forstår godt hvorfor en stavgangs-nabo til et mtbløb bliver sur på os så !

Dumpingzoner er en rigtig god ide.

• #15   18. jun 2012 Hvis man er for sippet til at tage sit affald med sig, eller hvis man ikke er så ferm en rytter at man kan finde sin baglomme eller sin flaskeholder igen, eller man forventer (når man skal betale et deltagerdebyr) at andre rydder op efter en - så har man vel selv et ansvar for at undersøge om disse forhold er gældende.
    Spørg arrangøren inden et løb: "Er der dumpingszoner"? "Kører der en følgebil rundt og samler op efter os?"

Problemet er at selv om man føler sig nok så berrettiget til at svine naturen til (hvis man overhovedet kan føle sig berettiget til det!) - så breder det sig som ringe i vandet; en anden rytter ser du kaster en dunk fra dig, og så gør han det også, osv.

Det er desværre endnu en tendens som er kommet fra fjernsynet. Man ser de profesionelle ryttere gøre det ved de store løb, og så føler man vel at det er OK... Desværre!
    Men man ser jo også så mange andre unoder i fjernsynet. Skal de så også være OK???

• #16   18. jun 2012 Ja - hu ha da - det er cykelisterne som sviner hele naturen til,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Når man som jeg til løber langs vejene flere steder - så går der ikke mange meter pr. smidt dåseøl og jeg tvivler på er cykelister som har smidt dem.

men ingen tvivl om der ikke skal svines i naturen - det glæder jo alle - også dem som lige har fået fastfood mm.

• #17   18. jun 2012 Ove C, altså nu er det jo cykelgalleri, så derfor er det jo os det handler om!???!
    Bare fordi der ligger øldåser, er det da ikke iorden at smide gelposer...

• #18   18. jun 2012 Ove C - Nu rabler det for dig.

• #19   18. jun 2012 Nu skriver jeg det lige igen:

men ingen tvivl om der ikke skal svines i naturen - det glæder jo alle

så jeg kan ikke se hvorfor det skulle rable for mig?

jeg er jo enig - men påpejer jo bare at der er andre som sviner naturen til også - bare i meget større mængder over det ganske land. En øldåse som har været en tur igennen en snitter - kan jo lave store skader på kreaturer - ja de kan faktisk dø af det - hvilket sker flere gange om året.

• #20   18. jun 2012 ? ? Så små mængder som gelposer er ok ?

Du er virkelig dårlig til at formulere dig på skrift...

• #21   18. jun 2012 ups

der skulle stå

men ingen tvivl om der ikke skal svines i naturen - det gælder jo alle

• Sirchrash@alot
    Sirchrash@alot Tilmeldt:
    mar 2009

#22   18. jun 2012 Det pisser mig bare mere af, at det er faste brugere af skoven/vejen som sviner. Det er dem som burde værne om den... Men de er sikkert alt for race til at kører med deres eget lort.

Kommentér på:
Vejsvineri

Annonce