{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.801 visninger | Oprettet:

Ny MTB - Spørgsmål pga. manglende erfaring {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg er vant til at køre liggecykel, men vil nu have købt en mtb. Jeg er dog noget usikker på hvad jeg skal vælge. Regner med at bestille en hjem fra Tyskland. Håber I kan hjælpe med lidt input og erfaring :o)

Jeg regner med at bruge omkring 10.000 kr +/-, det skulle vel kunne give en god cykel (?). Jeg vil gerne køre rundt i de lokale skove omkring Vejle, køre sammen med et par venner, gerne udenfor stierne hvor det er muligt. Jeg er ikke specielt fanatisk med cyklens vægt, jeg er medlem af 0,1 ton klubben, så et kilo fra eller til betyder ikke noget for mig.

Hvordan finder jeg bedst det rigtige størrelse stel? Min skridtlængde er ca. 85 cm, det skulle passe til en stelstørrelse på ca. 19,2 tommer. Hvor følsomt er dette mål, kan jeg vælge stelstørrelse på enten 19 eller 20, eller måske endda 21? Hvad er værst, et lidt for lille eller et lidt for stort stel?

Hvad er bedst, en hardtail med 26 eller 29 tommer hjul?

Hvilket kvalitetsniveau skal jeg kigge efter når det gælder gear, affjedring, fælge osv. Nogle siger at XT er et fint niveau, men skal alle delene være det? Jeg har dårlig erfaring med knækkede eger og skæve fælge, så der vil jeg helst ikke spare - noget specielt jeg skal kigge efter?

Er der reservedele som jeg med fordel allerede kan bestille sammen med cyklen, dele som hurtigt bliver slidt?

Anbefalinger til hvilke mærker jeg skal kigge efter, eller deciderede anbefalinger (gerne med links) til en bestemt cykel vil jeg være meget glad for! Er der andre gode sider end bike-discount.de og bike24.de?

På forhånd tak for svar, også selvom du kun kan svare på noget af det.

Bikeman.dk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny MTB - Spørgsmål pga. manglende erfaring
  • #1   24. jun 2012 Mht størrelse så vil jeg sige at den ikke må være for stor, jeg købte en cube reaction 18" tommer og jeg er 180, men har nu skiftet til en Santa cruz chameleon i medium, den er en anelse mindre og dermed meget lettere at flytte sig rundt på, især når man skal ud og hænge over bagdækket.. Så prøv nogle størrelse inden du køber fra udlandet..

  • #2   24. jun 2012 Så denne i 18 tommer (fås ikke mindre) kunne være et godt valg?

    (link fjernet)


  • #3   24. jun 2012 Altså nu passer en 18 til mig, kan godt være du skal ha en 19, jeg synes så at jeg lå for meget ned på min cube men på min Santa cruz sidder jeg meget bedre.. Det er derfor jeg mener du skal ud og prøve nogle stykker..

  • Haris S
    Haris S Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 20
    #4   24. jun 2012 Nu spørg du efter andre steder.. Kan fortælle godt om http://mhw-bike-house.de/
    Der har jeg lige fået min Cube Acid fra 799,- euro stod den til og jeg spurgte efter rabat og fik den til 719,- euro så en lille besparelse på 80euro.. Det gælder bare om at spørge.
    De var hurtige med at svare mails selv om man havde dumme spørgsmål.
    Cyklen var hurtig fremme. Selv om DHL lavede lidt fejl.
    De siger hvis noget går i stykker (under garanti) skal jeg sende regning så dækker de udgifter. Det har jeg dog ikke prøvet så tør ikke sige om det holder.
    Men har kun godt at sige om dem.
    Ang alt andet hvad cykel du skal vælge er jeg for grøn i området til at hjælpe med.


  • #5   24. jun 2012 Jeg kørte cannondale trail sl1 26" hardtail. Størrelse large har samme skridt længe og 0,1 klubben lige så. Den koster 8500 ved de fleste danske forhandlere. Se evt deres hjemme side www.cannondale.com


  • #6   24. jun 2012 Hvad med denne? smiley
    http://www.bike-discount.de/shop/k1275/a58255/zr-race-29er-7-0.html?mfid=52

    Der får man umiddelbart meget for pengene (Radon) og de skulle vidst være solide.. Ved dog ikke om de tåler mænd i "ton" klassen smiley

    Mht. sliddele vil jeg ikke mene at du nødvendigvis behøver at købe noget nu, slanger kan dog være en rigtig god ide, for det er sku træls at stå og mangle smiley



  • #7   25. jun 2012 Tak for svar og råd indtil nu. Jeg har besluttet mig for at det bliver en 26 tommer, for at sikre den bedst mulige holdbarhed på hjulene. Og 20 tommer stel.

    Efter at have ringet til bike-discount er jeg gået væk fra cube gtc race, en mere touringpræget mtb vil passe bedre til mit behov. Derfor kigger jeg nu på Radon zr7.0 team eller Cube ltd cc 2011.

    http://www.bike-discount.de/shop/k1830/a58206/zr-team-7-0.html
    http://www.bike-discount.de/shop/k1818/a36645/ltd-cc-2011.html

    Radon har vist bedre komponenter, og den skulle komme på tilbud til omkring 900 euro om et par dage. Vil den ikke være et godt køb til prisen, eller er der ulemper ved den jeg ikke har tænkt på?

    Tak
    Bikeman


Kommentér på:
Ny MTB - Spørgsmål pga. manglende erfaring

Annonce