{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.158 visninger | Oprettet:

tjalfe d
tjalfe d
Tilmeldt:
18. okt 2011
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13

Hvor mange % kan man ca cykle hurtigere på en racer cykel i forhold til en citybike? {{forumTopicSubject}}

Hej alle cykelvenner!

Hvor meget hurtigere kan man ca cykle i procent på en racercykel i forhold til en standard citybike?

Altså hvis jeg cykler på en citybike og jeg cykler 30km/t altså så hurtigt jeg kan og jeg bagefter (på samme vej) cykler på en racercykel vil jeg så cykle måske 40 km/t?

Håber i kan forstå hvad jeg mener smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange % kan man ca cykle hurtigere på en racer cykel i forhold til en citybike?
  • #1   4. jul 2012 Den er meget nemmere at køre på, den er hurtigere at komme op i fart på, nemmere at holde farten på,
    Du skal tænke på at der er smallere dæk på, deraf mindre friktion mellem asfalten og dækket, den vejer også mindre, og har direkte gearing..
    Du kan snildt cykle 40 kmt, når man giver lidt gas..
    Man kan ikke sætte % på det.
    Hvis du overvejer en racer, ta ned til din lokale cykelhandler, find en i din prisklasse og så få en prøvetur..


  • tjalfe d
    tjalfe d Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13
    #2   5. jul 2012 Ok tak. Altså 40km/t er det sådan det tempo du cykler i gennemsnit? Hvis ja, hvor god form er du i?

  • #3   5. jul 2012 Hvis man kører 40 i gennemsnit fart, så er du en rigtig god rytter, men en rigtig god form. Selvfølgelig afhænger det også af hvor langt man kører..:-)

  • #4   5. jul 2012 Det kommer jo helt an på hvordan du sidder på din citybike, ligger du ned over styret og har god aerodynamik så vil der nu ikke være en kæmpe forskel og slet ikke hvis du ikke sidder aerodynamisk på raceren.

    Det er ret besværligt at lave formler og sige det i procenter da der er mange ekstra faktorer som vind og rullemodstand men jeg har et link her som du kan læse, det er en test med liggecykler og små justeringer men da liggecykler allerede har en væsentlig bedre aerodynamik en racer cykler og citybikes ja så vil forskellen være endnu større mellem de to frem for den der er mellem liggecykler men testen vil helt klart give et billede der er værd at tænke over smiley

    (link fjernet)


  • #5   5. jul 2012 Jeg køre 30 / 35 Km/t i snit på 20 Km på min city bike og Ca det sammen på raceren men jeg kan holde den snit fart længere på raceren der kan jeg nok køre det dobbelte antal km

    Men nu er min citybike også monteret med Continental Gp 4000s så det er jo sammen str dæk som på raceren


  • #6   5. jul 2012 Nej, jeg ligger med ca 30 :b

Kommentér på:
Hvor mange % kan man ca cykle hurtigere på en racer cykel i forhold til en citybike?

Annonce